Praktiskais, bet nedaudz sausais latvietis.

Šis nebūs tāds īsts ceļojuma apraksts, bet vairāk finansiāls pārskats tiem, kam tas varētu būt interesanti/noderīgi un cerams iedrošinoši. Kā minu virsrakstā-praktiski, bet sausi :P Gandrīz mēnesi Vjetnamā iekļāvos 600USD, kas tātad būtu 300Ls. Tātad ļoti brutāli noapaļojot 10Ls dienā. Uzreiz uzsvēršu, ka iepirkšanās pilnīgi nebija manās interesēs un vienīgais, ko iegādāju līdz ņemšanai bija: 1) 2 T-krekli -$5 par abiem 2) Pašūti auduma šorti - 10$ 3) Pagatavots viens pāris zandaļu - $10 Dzīvošana: Pārsvarā paliku hosteļos, kuri ne vienmēr izrādījās lētākā opcija. 10 gultu istaba no 5-8$ par nakti. Bet, piemēram, Nha Trang pilsētā blakus durvīs hostelis, kurš nebija norādīts Lonely Planet maksāja 5$ un ielas otrā pusē par $6 jau var dabūt pats savu istabu (bez kondicioniera gan). Ja ceļo divatā vai vairākatā iespējas paveras plašākas. Tā, piemēram, Hoi An ar jaunsatiktu ceļabiedru palikām divatā twin istabiņā ar kondicionieri un pašiem savu vannas istabu par tiem pašiem $9 dolāriem. Turklāt hotelis ar baseinu un 3 bezmaksas (nedaudz aizdomīgiem gan) kokteiļiem katru vakaru. Ēšana: Iespējas, protams, visdažādākās un ne jau visu izmēģināju. Iespējams paēst par tik mazām naudiņām kā 15 000 Vjetnamiešu dongi (kas ir 0.75$, 1$=20 000VND tā, ka viegli kļūt miljonāram) līdz $5 un vairāk dolāriem par maltīti. Nereti izvēlējos pusdienas ieturēt ielas ēstuvēs (street stalls) ar vietējiem tā neiztērējot vairāk par $2 ieskaitot kādu dzērienu vai šeiku (noteikti dzeriet daudz augļu (mango, papaijas, ananāsu, banānu u.c.) šeikus - lēti, veselīgi un garšīgi). Vakariņās 'palutināju' sevi ar vairāk tūristiem domātu restorānu ar apkalpošanu un rietumniekiem paredzētām ēdienkartēm. Vēl brīdinu, ka porcijas Vjetnamā nav pārāk lielas (kā, piemēram, Hong Kongā, kur visu gandrīz nevar apēst) tāpēc reizēm 4 un vairāk ēdienreizes nav pārsteigums.. Tūristu tūres: 1) Mekong Delta 3 dienas - $48. Lielisks veids lai izrautos no trakojošās Ho Chi Minh City, bet jāatzīst, ka pārāk daudz laika tiek pavadīts autobusā un ne tik daudz redzot un baudot vietējo dzīvi. Viens no veidiem kā satikt cilvēkus, ja ceļo viens. 2) Niršana iesācējam Nha Trang ar 2ām niršanas reizēm - $60. Nirsti pilnībā instruktora pavadībā, kurš sīki un smalki visu pirms tam izskaidro. Neliela patrenēšanās un, ja labi veicās, ļauj arī pabalancēt vienam pašam pa ūdeni. Šī diena skaitās arī kā pirmā diena PADI licenzei, ja tik ļoti iepatīkas, ka izdomā to kārtot. Pēc mana instruktora teiktā Vjetnama ir lētāka par Taizemi, Ēģipti un Krieviju, kur nu vēl par citām zemēm šīs licenzes kārtošanā. Mani saintreģēja, bet tā, kā, ja pēc licenzes iegūšanas nenirsti vairāk par gadu, jāatkārto īss kurss, nolēmu pataupīt naudiņu citai reizei. 3) Ha Long Bay 2dienas - $67. Nakšņošana uz laivas, alu apskate, visas ēdienreizes un kajaku īre. Šeit problēma, ka citas iespējas šo vietu apskatīt īsti nav. Jāņem tūre gribi negribi. Arī izrādās, ka tūres maksā tāpat vai ir lētākas no Hanoi tā, ka nav vērts doties uz Ha Long pilsētu pašiem. Ņēmu caur Ocean stars un viss bija labi - apkalpe, ēdiens un kompānija. Transports: Neņēmu lielo paketi, kas iekļauj savienojumus starp daudzām pilsētām. Lai arī var būt izmantoti, kad vēlās tāpat iepriekš jāpiesaka un lētāk sanāk tikai par 2iem, trīs dolāriem, manuprāt. Ja ceļo ilgāk, nekad nevar zināt, kā plāni mainās vai kādas iespējas paveras. 3-5h autobusa vai vilciena brauciens maksā apmēram $2-7 Nakts vilciens Hue->Ninh Binh $12 Nakts autobuss Nha Trang->Hoi An $10. Garākiem cilvēkiem iesaku ņemt vilcienu, jo autobusa 'gultas' nav pārāk garas un var būt problēmas tajās ietilpt. Autobusa biļetes pirku caur SinghTourist un problēmu nebija. Citiem dzirdēju stāstus par pārpildītiem busiņiem, kur cilvēkiem jāsēž uz savām somām un tā. Valūta: Visizdevīgākais valūtas kurss izrādījās lidostā (20 500 vongu par $1). Vēlreiz tādu pašu redzēju tikai vienreiz Hue SinghTourist ofisā. Tur arī labākie kursi. Visi hosteļi/hoteļi būs priecīgi mainīt $1=20 000, ja dosiet dolārus un $1=21 000, ja cena būs dolāros, bet gribēsiet maksāt dongos. Tā par tūrēm un hoteļiem, kur cenas bija dolāros centos maksāt dolāros un, ja dongos, tad dongos. Katrs, protams, var rēķināt vai nerēķināt vai ir vērts ko rēķināt :) Vēl viena piezīme, ka no banku automātiem vienā reizē var izņemt ne vairāk kā $150 un par katru šādu reizi apmēram 3Ls aiziet komisijā. Manuprāt Vjetnama ir viena no valstīm, kas dod iespēju gan baudīt to taupīgi, šad tad sevi palutinot. Vai arī izvēlēties komfortu un luksusu, ja ceļo īsāku laiku. Par otro opciju gan diemžēl neko daudz pastāstīt nevarēšu :) Citi izdevumi: Ūdens leļļu teātris Hanoi - $5 Alus - sākot no 4 000 par atšķaidītu izlejamo, līdz 30 000 dārgākā vietā Saigon centrā par Tiger alu. Vjetnamas kafija ar kondensēto pienu un ledu (iesaku vismaz nogaršot) - 15 000 - 25 000 Pastmarka uz Eiropu - 12 000 Kartiņa - 10 000 Riteņa īre - 2-3$ par dienu Ceru, ka kādam noderēs un, lai veicas Vjetnamā, ja nolemtu turp doties!