Vasaras ieskaņa burvīgajā Alānijā...

Nevarētu teikt, ka šis ceļojums bija plānots jau gadu iepriekš, drīzāk jau bija doma šovasar aizceļot uz kādu no Eiropas zemēm. Bet ziemā, ieraugot izdevīgu (kā tobrīd šķita) piedāvājumu, padevos valdzinājumam pietuvināt vasaras sezonu kādā no Vidusjūras kūrortiem, proti – Alānijā. Alānija ir vistālāk uz Dienvidiem atrodošais kūrorts Turcijā, tādēļ arī sezona tur sākas visātrāk. Tā, lūk, mūsu izvēle: Turcija, Alānija, 1.-6. maijs, viesnīca Kleopatra 2+ **, BB, Ls 159 + Ls 45 (lidostas nodoklis), tūroperators JTL. Mūsu čarterreisa izlidošanas laiks gan tiek 3 reizes nomainīts, un rezultātā izlidojam naktī no 30. aprīļa uz 1. maiju plkst. 3.05. Rīgā gluži drēgns, temperatūra naktī kādi +4 grādi...bet laika ziņas vēstī, ka tur jābūt saulainam ap +25 grādi siltam laikam. Un tā...saullēktu sagaidām kādu 10 km augstumā kaut kur virs Eiropas Dienvidiem. Kā ziņo AIRBUS apkalpe, lidojuma trajektorija ir Latvija, Baltkrievija, Ukraina, Rumānija, Bulgārija, tālāk jau Turcijā virs Stambulas un Antālija. Un beidzot...esam uz sauszemes!!! Lidostā viss norit raiti, bez kādas aizkavēšanās...mūs sagaida JTL pārstāvji ar busiņu dodamies 130 km tālajā ceļā līdz mūsu izvēlētajai viesnīcai Alānijā. Nu burvīgi...saulīte, siltums, palmas, ziedošas magnolijas un oleandri...un tirkīzzilā Vidusjūra... Viesnīca Kleopatra, par spīti mūsu bažām, ir ļoti jauka, pilsētas centrā...arī personāls laipns un draudzīgs. Numuriņš ļoti mājīgs, tīrs...no balkoniņa pāri ielai atrodas izklaides centrs ar akvaparku, no kurienes visu dienu atskan mūzika. Patiesībā...sajūta neaprakstāma. Ak, jā...lai gan ir pieņemts, ka viesnīcā var iekārtoties no plkst.14.00, mums to atļauj jau tūlīt. Nedaudz atvilkušas elpu, dodamies apgaitā. Vispirms jau izlemjam atrast kādu ielu firmu, kur varētu izvēlēties un nopirkt mūsu jau Rīgā ieplānotos ceļojumus. Tā kā esam uz galvenās Ataturka ielas, tad gan tirgotāju, gan tūrfirmu šeit netrūkst. Jā...starp citu – Alānija (kā izrādās) esot vācu un skandināvu kūrorts...tā kā krievu valodā šeit praktiski nav iespējams sazināties. Nu ko, atliek vien likt lietā tās niecīgās angļu valodas zināšanas, kas savulaik apgūtas. Sākumā tas nedaudz baidīja...bet – nav jau citu iespēju... (Pēc nedēļas jau bija gluži labi!!!)... Tā kā esam potenciālie viņu pakalpojumu pircēji, tad kādā ielu firmiņā, kas saucas BONBINI TRAVEL, mūs ļoti laipni uzņem, pacienājot ar viņu tradicionālo ābolu tēju, un mēs nopērkam tādas tūres kā Jeep Safari, River tour uz Manavgatas ūdenskritumu un Pamukkale dabas fenomenu. Jeep Safari un River tour mums piedāvā kopā ar angliski runājošu grupu, bet Pamukkali ar krievu grupu, jo šai garajā ekskursijā būšot ļoti daudz dažādas informācijas, kas mums tomēr krievu valodā būtu labāk uztverama. Par cenām...salīdzinot ar mūsu JTL piedāvājumu, atšķirība ievērojama – 40 EUR pret vietējo 33 USD...starpība ir (Pamukkalei). Tāpat arī, ja JTL piedāvā Jeep Safari par 30 EUR, tad BONBINI TRAVEL tikai par 26 USD. Vakarā viesnīcā ierodas arī JTL sadarbības partneris, ja nemaldos gruzīns vārdā Mamuka. Nu bija jau manāma neapmierinātība ar to, ka no viņa nopērkam tikai vienu ekskursiju, proti – turku nakts pasākumu. Lieki piebilst, ka katram cilvēkam tas izmaksāja 40 USD...tātad, visdārgāk no visām. Pienāk otrās dienas rīts...Plkst..9.00 mūs viesnīcā “savāc” džipa šoferītis, un varam doties Jeep Safari izbraukumā. Esam sasēdināti vienā džipā ar pāri no Gēteborgas un holandiešu ģimeni. Viss notiek angļu valodā, bet...nav tik traki, sākam jau pierast!! Nu forša jau tūre...viss sīkāk redzams bildītēs. Laiks nav pārāk karsts...brīžiem pat vajag uzvilkt jaciņu. Arī pusdienas garšīgas – meita izvēlas vistas šašliku, bet es – turpat upē noķertu grilētu foreli. Ēdiens ietilpst ekskursiju cenā, bet dzērieni jāpērk pašiem par savu naudu. Vakarpusē mūs nogādā atpakaļ viesnīcā. Pēc tā putekļu mākoņa, kas mūs pavadīja visu ceļu, par matu izķemmēšanu ar ķemmi gan jāaizmirst...Bet kopumā ņemot – labs pasākums šī Jeep Safari tūre! Kā vēlāk secinājām – vissuperīgākā no visām!!!! Trešā diena...8.30 no izbraucam no viesnīcas, lai dotos uz Manavgatas ūdenskritumu. Atkal esam kopā ar angliski runājošiem tūristiem. Nu skaists jau šis Manavgatas ūdenskritums! Bet gide diezgan skopa informācijā un kopējā atmosfēra arī ne tik jauka kā iepriekšējās dienas tūrē...Nu jā – gide mūs Sides pilsētā ieved tirgus laukumā un paziņo, ka pēc stundas turpat arī jāsatiekas. Tā kā mums jau pārāk uzmācīga šķiet šī turku “tirgošanās māksla”, tad nopērkam 1 kg zemeņu (2 turku liras jeb apmēram 0,80 Ls ) un mūkam ārā no tirgus. Atrodam kaut kādu pamestu būvlaukumu, kur atslābināties no turku uzmanības un mierīgā atmosfērā apēdam garšīgās zemenītes... Ceturtā diena...kura sākas jau nakts melnumā, jo 4.00 naktī izbraucam no viesnīcas uz apmēram 350 km tālo Pamukkali. Te nu esam “krievvalodīgā” autobusā. Ilgs laiks paiet, kamēr savācam tūristus no dažādām viesnīcām, bet tā nu tas ir...Gide Andželina ir krieviete, kura pirms 22 gadiem apprecējusies ar turku un šeit jau jūtas kā “savējā”...Grupā parādās pirmie neapmierinātie (kāda ģimene no Moldovas), par ko gide aizrāda, ka viņai ir tiesības izsēdināt no autobusa utt. Pamukkalē viss notiek pēc stingras kārtības – noteiktā laikā ieejam un noteiktā laikā atstājam šī unikālā dabas veidojuma objektu. Ja jāsaka par izslavināto Kleopatras baseinu (maksa 18 USD vienam cilvēkam), tad salīdzinājumā ar lētajiem Ungārijas minerālūdens baseiniem – šis krietni atpaliek. Ļoti akmeņains!!! Paviesojāmies arī oniksa ražotnē un veikaliņā. Gide gan bija patiešām jauka – ļoti daudz interesantas informācijas! Atgriezāmies viesnīcā tikai pēc pusnakts...patiešām noguruši... Piektā diena...tuvojamies finišam. Žēl...šeit ir tik skaisti!!! Viesnīcā pret mums izturas ļoti draudzīgi. Arī baseiniņš uz viesnīcas jumta simpātisks...mājas lapā nebūt neizskatījās tik labi kā realitātē. Patiesībā viesnīcai noteikti varētu dot visas 3 ***! Plkst..17.00 mēs no viesnīcas dodamies uz pēdējo pasākumu – turku nakti. Šis ir JTL sadarbības partnera organizētais... Gide ļoti jauka...jauna meitene Adele no Kazaņas. Ņemot vērā, ka līdz šova sākumam mums ir vairāk kā stunda laika, tad mums izvēršas ļoti interesanta saruna...gan par to, kā meitenes no Kazaņas tūrisma skolas brauc praktizēties uz Turciju, gan par turku paražām un likumiem kopumā. Pats pasākums sākas 19.00...man patika! Par kopējo atmosfēru runājot...te nu bija savācies “jauno krievu” kontingents...Vārdu sakot – secinājums: šovs šovā...jo kaut ko tādu var redzēt tikai krievu tūristu barā!! Žēl, ka dažus momentus neiemūžināju!!! Sestā diena...diemžēl plkst.15.00 mums jau brauc pakaļ, lai dotos uz lidostuL Sakrāmējam mantas, koferus atstājam glabāšanā pie viesnīcas personāla un dodamies vēl pēdējo reizīti līdz jūriņai. Būtu labi izpeldēties, bet diemžēl peldkostīmi ir somās viesnīcā...Pasēžam parkā...ievērojam kādu turku ģimeni, kuri dodas uz pludmali un secinām, ka vīrietis izskatās vēl gluži jauns, bet sieva viņam blakus gluži kā tantuks savos garajos brunčos. Nu nevarēja viņi būt veci, jo abi bērni bija samērā mazi. Visumā sajūta, ka Turcija ir vīriešu zeme...sievietes daudz mazāk Alānijas ielās. Busiņš...atvadas no viesnīcas personāla...ceļš gar jūras krastu...Antālijas lidosta...pustukšais AIRBUSS...paliec sveika, Turcija!!!!!!!....L Secinājumi: · Iemācieties elementārus vārdus turku valodā(es šeit nedomāju rupjības...!) – viņiem patiks!!!! · Ekskursijās līdzi ņemiet EUR vai sliktākajā gadījumā USD. Ekskursijās dzērienu cenas norādītas šajās valūtās. Ja gribēsiet norēķināties turku lirās...viņi jums sarēķinās tādu kursu, ka maz neliksies! · Mazi suvenīriņi (piem. Laimas saldumi) no Latvijas viņiem ļoti patīk!!!! · Grūti pateikt, kā ir 4 un 5***** viesnīcās ārpus pilsētas, bet man patika tas, ka zemākas klases viesnīcas atrodas daudz tuvāk centram. · Ādas izstrādājumu cenas patiešām var ļoti labi “nokaulēt”. · Šobrīd pēdējā brīža piedāvājumi tomēr ir vēl izdevīgāki... · Turciju nevar izstāstīt – tā ir jāredz!!!!! Nenožēlosiet!!!!