Traķi un Hanzas dienas Kauņā

Ceļošana. Tā ne vienmēr ir dārga. Var jau aizbraukt tepat uz kaimiņzemēm un tas nemaksā gandrīz neko. Tik jāatrod īstais pasākums! Kaut kur starp draugiem.lv ceļojumu aprakstiem pavīd Muzeju nakts Traķos (pasākums gan sanāk nedēļu pēc Muzeju nakts). Izklausās interesanti un nolemjam pamēģināt!

20. Maija pievakarē ierodamies Traķos. Esam noīrējuši viesu māju, kas saucas „Castle View”. Tajā tiek izīrētas tikai 3 istabas un katra maksā ap 35 eiro. No viesu mājas paveras lielisks skats uz pili un tā atrodas kādus 20 metrus no tilta, kas ved uz pils salu. Vieta ir lieliska! Mājas saimnieks laipns un runātīgs, pie tam labi runā angliski.

Pēc iekārtošanās viesnīcā, dodamies uz pils pusi. Pa ceļam nolemjam izbraukt ar jahtu pa Galves ezeru. Brauciens maksā 80 liti, kas nebūt nav dārgi, it īpaši, ja esat liela kompānija. Mūsu izbrauciens norit saulrietā un viss, dabas skati, atspulgi ūdenī un pils, izskatās brīnišķīgi!

Pēc izbrauciena jahtā dodamies uz pasākumu Traķu pilī. Pili 14. gs sākumā sāka celt slavenais valdnieks Ķēstutis, bet pabeidza to viņa dēls Vitauts Dižais. Lai gan tajā notikuši pamatīgi restaurācijas darbi, joprojām var redzēt arī senos mūrus un sienas. Šķērsojot pils vārtus, nonākam pagalmā. Pasākums jau sācies, te tiek gatavoti viduslaiku ēdieni, uzvestas lugas un skan attiecīga mūzika. Pasākuma organizatori ir parūpējušies, lai vajadzīgā noskaņa rastos uzreiz, tiklīdz šķērso pasākuma teritorijas robežu. Pagalma tālākajā stūrī var iegādāties rotas un suvenīrus, kā arī savu dienišķo maizi pelna kalējs. Dodoties tālāk varat izmēģināt roku šaušanā ar loku un izkalt sev piemiņas monētu. Pils zālēs satiekam mākslinieku, mūkus, galma dāmas un pašu pilskungu, ar kuru var sacensties šaha meistarībā. Ir apskatāmas muzeja ekspozīcijas un izstaigājamas pils istabas. Pēc medalus iemalkošanas, dodamies pavērot bruņinieku cīņas. Cietuma būra virzienā, pa zemi vilkdams cirvi, lēni soļo bende. Arī man tiek spriesta tiesa- nāvessods, nocērtot galvu! Mistiskā veidā izbēdzis no soda, dodos noskatīties vēl uguns šovu, kas ir arī pasākuma noslēgums. Labākais pasākumā ir tas, ka tas nav ļaužu pārpildīts un ir iespējams izbaudīt visas piedāvātas atrakcijas. Tas varbūt tāpēc, ka Kauņā tobrīd risinājās Hanzas dienas.

Nākamais rīts virs Galves ezera uzaust brīnišķīgs. Ne mākonīša virs debesīm, visapkārt putnu dziesmas... Tā vien gribas ar laivu ieirties ezerā un pamakšķerēt. Taču ir apziņa, ka jāpieturas pie plāna un jādodas uz Kauņu. Traķos neapskatīts paliks arī dominikāņu klosteris un grāfa Tiškēviča pils ar tai apkārt esošo botānisko dārzu. Neko darīt, jādodas tālāk!

Vizīti Kauņā sākam ar zooloģiskā dārza apmeklējumu. Apskatām Gnu antilopes, leopardus un citus iemītniekus un dodamies tālāk uz Hanzas dienu norises vietām. Atšķirībā no Traķu pils svētkiem, šeit ir tik daudz cilvēku, ka monētai nav kur nokrist! Pasākumu programma ir gana interesanta un tā pulcējusi skatītājus un dalībniekus no daudzām valstīm. Visapkārt notiek dažādu mūzikas stilu koncerti, bruņinieku cīņas, cūku skrējieni, tirdziņi, darbojas neskaitāmas ēstuves un suvenīru teltis. Āksti, mūki un senie tirgoņi ir pārņēmuši vecpilsētas ielas un upju krastus. Paralēli notiek arī retro auto izstāde. Šādos pasākumos laiks skrien vēja spārniem un vakars pienāk nemanot. Neko darīt, jādodas atpakaļ uz Rīgu. Pa ceļam vēl iebraucam lielveikalā „Megamall”. Tajā atrodas 10 m augsts akvārijs, kas pildīts ar 300 000 l ūdens un haizivīm! Vispār Lietuvā pie lielveikaliem tiek piestrādāts, tajos atrodas akvāriji, slidotavas (arī vasarā) utt...

Domāju, ka ir vērts kādu nedēļas nogali vasarā pavadīt kaimiņvalstīs- Lietuvā un Igaunijā. Nesanāk pat īpaši dārgāk kā ballītes Vecrīgā. =) Un Traķu pils sienām 25. jūlijā liks drebēt Roberta Plānta spēcīgais vokāls un apvienība „Band of Joy”. Ir iespējams apvienot ekskursiju ar fantastisku koncertu!