Mana Polija

Flaki. Kā tikai nokļūsim Polijā, tā ēdīsim flakus. Visu ceļu no Rīgas līdz Polijas robežai runāja mani draugi. Flakus es iztulkoju kā piena zupu ar klimpām. Kaut kur Discovery biju saskatījies par šādas zupas esamību un bij pārliecināts par savu draugu skaidro prātu. Pirmo vakar lietus laikā laimīgi atraduši naktsmājas ar skatu uz lielāko Polijas ezeru, devāmies uz ciemata kafejnīcu, ēst flakus. To nebija. Ēdām to, ko poļu dievs bij sarūpējis, skatījām sārto saulrietu, jūsmojām par gaidāmo peldi lietus laikā. Uh. Aizrāvās elpa, kad tuvojamies savai naktsmītnei, ēkai ar labi aprīkotām viesu istabiņām otrajā stāvā. Viegli teikt, ka oda pēc sūdiem. Smirdēja pēc tiem. Izrādās, ka bijām izīrējuši istabiņas zemnieku fermā, ko lietus dēļ nemanījām. (Latvijā fermas ciemata vidū taču nebūvē!) Arī ūdens ezerā vairāk nelikās jauks. Taču poļu dievu sargātais miegs bij labs. Šaj ciematā mēs brokastis vairs nemeklējām. Tās radām vāciešu apsēstā gana šikā viesnīcas restorānā ar baltiem galdautiem un sudraba piederumiem. Šeit pasniedza ilgi gaidītos flakus. Es nesapratu, skatījos uz draugiem, bet tie streba pelēcīgu recekli ar švammes gabaliņu pildījumu. Brrrrr! Man likās, viņiem kaut kas ar prātu nav labi. Taču viņu apmierinātība un neviltotais prieks par šo recekli, radīja aizdomas par tā ēdamību. Ņēmu karoti, metu krustu un ar mani bija galā. Vēl uz Polijas-Lietuvas robežas pēc daudzām dienām, es jautāju pēc flakiem - pēc govs kuģa zupas. Vienīgi lepnā Gdaņskā es netaujāju pēc pļakiem, laikam tēloju smalku kungu smalkā pilsētā. Tur manu poļu valodu nosauca par krievu un tur iezemieši teicās, krieviski nesaprotam. Prasīju pēc tomātu zupas un astoņkāja citās mēlēs. To man ar deva! Polija pārsteidza. Tā var paslēpt visu - lielu ezeru līdzīgu jūrai, Baltijas jūras krastu un teiksmainas un grandiozas pilis. Flaki ir labs salīdzinājums ar šo zemi. Varbūt uz pirmo skatu ne tas labākais, bet kas par paliekošu garšu!