Iepirkšanās Brēmenē

Bija dzirdēts tik daudz labu atsauksmju, ka nolēmu pamēģināt arī es. Der pieminēt, ka iepriekš iemīlēta vieta no manas puses, kur iepirkties, bija Liverpool (Anglija). Kā jau lielākā daļa no tiem, kas dodas uz Brēmeni tīri iepirkšanās nolūkos, arī mēs iepriekš iegādājāmies Ryanair lidmašīnas biļetes Rīga – Brēmene (sanāca par Ls 23,80 abos virzienos).

Nonākot Brēmenē der uzreiz neskriet ārā no Ryanair termināla, kurš tur ir kā atsevišķa piebūve lidostai, bet vajadzētu sekot sarkanajām bultām uz Information. Tur bez maksas tiksiet pie pilsētas kartes, kurā ideāli arī atspoguļota tramvaju un autobusu kustība. Ja paveicas, tad Information var sastapt ideālu darbinieku - Brinkmann kungu (šķiet tāds bija viņa uzvārds), kurš latviešus atpazīst pa lielu gabalu. Arī mūs sveicināja ar „labdien” un skaidrā latviešu valodā noinformēja ar kādiem tramvajiem un kur vislabākā braukšana.

Naktsmītnēm neizvēlējāmies hosteli, bet kā jau te pie ceļojuma aprakstiem bija ierekomendēts, atradām draugos Ilzi Dzeni, latvieti, kas izīrē istabiņas. Patiesībā ideāli – jo arī latviešu mēlē visu izskaidroja un pat sarakstīja, lai mums nepiemirstas – ar kuriem transportiem, kuros virzienos, cik pieturas jābrauc, kur jākāpj ārā utt. Izstāstīja, kur kādi iepirkšanās centri, kur kas apskatāms. Labāk nemaz nevarējām vēlēties. Naktsmītne atradās pusceļā starp lidostu un vecpilsētu (Delmestrasse 59). Patiesībā jau lielāki kājām staigātāji mierīgi var 15-20 min no lidostas aiziet uz naktsmītni. Mēs gan izmantojām tramvaju.

Biļetes cenas tramvajos/autobusos:

1 dienas biļete 1 personai – EUR 6,30

1 dienas biļete 2 pieaugušie + 4 bērni – EUR 7,70 (šo izvēlējāmies mēs)

1 brauciena cena 1 personai – EUR 2,30

Izvēlējāmies dienas biļeti, jo ar to var braukt gan tramvajos, gan autobusos visas dienas garumā. Der piezīmēt, ka nevis 24 h tā ir derīga, bet līdz pusnaktij un ar piemaksu līdz 3:00 naktī.

Tātad par visu pēc kārtas.

Svētdiena, 27.marts

Ielidojām Brēmenē plkst.11:00. Pēc jaukas sarunas ar Information darbinieku tiekam pie kartes, noskaidrojam, ka tramvaja biļetes varam nopirkt arī tramvajā. Nedaudz saskumstam, ka svētdienās gandrīz visi veikali ir slēgti, taču nolemjam tad laiku izmantot kaut ko apskatot. Dodamies laukā, kur turpat pie izejas (nedaudz pa labi) atrodam 6. tramvaja pieturu (virziens Universitat) un braucam uz savu naktsmītni līdz pieturai Gastfeldstrasse. No pieturas ar kājām 2 šķērsielas pa kreizi un esam jau klāt. Laiks brīnišķīgs, tāpēc, ja jau veikali slēgti, nolēmuši esam svētdienu izmantot vecpilsētas aplūkošanai. Tā, starp citu, mūsu istabiņas saimniece ieminas par Universum (http://www.universum-bremen.de/en/home/home.html ) – saka, ka parasti latviešus tas interesējot, vai mēs nemaz neplānojam to apskatīt. Sākotnēji pajautājam, kas tas ir, nedaudz novīpsnājam un domājam, ka mūs tas neinteresē. Taču braucot uz vecpilsētu tomēr skaidrs, ka visu dienu tikai klīst pa ieliņām, kur viss slēgts, varētu būt par daudz, un, tā kā jau sēžam 6.tramvajā, kas tieši brauc nepieciešamajā virzienā, tad nolemjam tomēr apskatīties, kas tad ir tas Universum. Ieejas biļete maksā pieaugušajiem EUR 16. Un noteikti, ja ir brīvas pāris stundas, tad der pamēģināt un paeksperimentēt. Šis zinātnes muzejs jeb darbnīca, pat nezinu, kā to nosaukt, aizraus gan lielus, gan mazus un ne pa jokam. Tas nav izstāstāms, tas ir jāredz. Tur pat lielākie fizikas nīdēji tiks aizrauti līdz sirds dziļumiem, nerunāsim jau par tiem, kurus eksperimentēšana un dažādi dabas likumi īpaši aizrauj.

Vakara pusē mums pietika laika arī vecpilsētas aplūkošanai, kas patiesībā radīja ļoti patīkamu iespaidu (gan Rolanda statuja, gan brēmenes muzikanti, gan glītie nami, doma baznīca utt).

Tiesa gan savlaicīgi devāmies pie miera, lai nākamo dienu varētu visu veltīt iepirkumiem.

Pirmdiena, 28.marts

Pamostamies laicīgi, 8:30 pabrokastojam un jau ap 9:00 dodamies uz tramvaja pieturu. Pirmais mūsu izvēlētais mērķis ir Primark (jo skaidrs, ka lētākas drēbes bērniem nekur neatrast un tas ir galvenais ceļojuam mērķis). Tātad ar 6.tramvaju (virziens Universitat) līdz pieturai Domsheide un tad pārsēžas 3.tramvajā (virziens Gropelingen) – pietura nedaudz pa labi aiz stūra – un brauc līdz pieturai Use Akschen. Tur izkāpjot nevar nepamanīt lielo iepirkšanās centru Waterfront, kur bez Primarka ir vēl citas bodītes, bet nu ēku rotā neskaitāmi Primark uzraksti un tā ir galvenā iepirkšanās vieta šī centra apmeklētājiem. Primark veikals tiek atvērts 10:00, un iespējams tāpēc, ka esam vieni no pirmajiem tā apmeklētājiem, esmu sajūsmā par tur valdošo kārtību. Ne salīdzināt ar Primark Liverpoolē, vai vēl trakāk Spānijā, kur šis veikals bija pārvērsts par lielu mēslu bedri. Te viss tik skaisti sakarināts pa izmēriem, salocīts un glīti salikts plauktos. Viegli un ātri atrodas nepieciešamais gan bērniem, gan pašiem. Ap pusdienas laiku jau dodamies atpakaļ pa to pašu maršrutu uz naktsmītni, noliekam mantas un pēcpusdienu esam nolēmuši veltīt izslavētajiem Outletiem.

Izejot no naktsmītnēm, tikai šķērsot ielu nepieciešams un tur pat jau 26., 27.autobusu pietura. Der jebkurš no tiem, ar abiem jābrauc Huckelriede virzienā līdz galam, kur pārsēžas 53.autobusā (virziens Brinkum/IKEA) un brauc līdz Care Zeiss Str. Ja 53.autobusa vietā brauc ar citiem autobusiem, tad dienas karti izmantot nevar, bet 53.autobuss skaitās pilsētas, nevis starppilsētu, un der vēl tā pati biļete, kas mums jau nopirkta. Izkāpjot vēlamajā pieturā pa labi nevar nepamanīt milzīgos angārus un izkārtnes. Visa pēcpusdiena tur arī paiet – Nike, Puma, Adidass, Mustang, Esprit, Crocs un vēl neskaitāmu citu noliktavu. Tik daudz visa kā, ja tā godīgi, ar pus dienu knapi sanāk visam cauri izskriet, kur nu nopētīt, uzlaikot, padižoties spoguļa priekšā.

Vēl vakara izskaņā aizskrienam uz vecpilsētu, kur ir ļoooooti liels C&A (gribas tajā pabūt, jo svētdienā aplūkots tikai no ārpuses). Un ar tumsiņu atgriežamies naktsmītnē. Ideāli tas, ka tur pat uz stūra liels pārtikas veikals, pāris mājas tālāk ideāla saldējumu kafejnīca, netrūkst arī ķīniešu ēstūžu, subway u.c. iespējas piepildīt vēderus, tā kā par ēšanu īpaši jāsatraucas nebija.

Otrdiena, 29.marts

9:00 brokastojam un tad dodamies uz lidostu. Atlicis tikai mājupceļš. Nedaudz žēl, ka vairākās ierekomendētās iepirkšanās vietās pabūt nesanāca, piemēram, Roland Center, kas esot sasniedzams ar 1. vai 8.tramvaju vai gluži otrā pilsētas galā esošais Weserpark. Skaidrs gan ir, ka uz šo pilsētu gribēšu aizbraukt vēl kādu reizīti – 2 dienas bija par īsu.

Lai veicas citiem, kas plāno iepirkties Brēmenē! Tas ir patiesi tā vērts!