Dārzkopības izstāde

Vācijas mēroga dārzkopības izstāde BUGA ( Bundesgartenschau), 2009.gadā notika Austrumvācijas pilsētā Šverīnē. šādas izstādes ir katra dārzkopja un puķumīļa sapnis, ideju krātuve un fantāziju realizācija dzīvē. Izstāde 550 tūkstošu kvadrātmetru lielumā piedāvā visu ko sirds vēlas – krāšņas rožu dobes, spēlu laukumi bērniem, 21 gadsimta dārzs, kas izveidots un peldoša pontona, dzīvžogu labirinti un vēl un vēl. Šī izstāde nebija mans pirma Vācijā, pirms tam 2007.gadā biju zistādē Gērā. Šogad savukārt došos uz izstādi Koblenzā. Manā dienasgrāmatā ir arī piedāvājums braucienam uz šo izstādi Kopā ar dažiem dārzu mīlētājiem devāmies vērties izstādi. 6-8.jūnijā. Lidojām ar lēto ryanair lidmašīnu uz Brēmeni, pāris stundas apskatījām šo Hanzas pilsētīnu ( bet noteikti tur būtu jāpavada vairāk laika!) un tad ar vilcienu devāmies uz Šverīni, kur bijām noīrējuši dzīvokli. Četru, piecu cilvēku grupai tas ir ideāls variants un maksā lētāk nekā viesnīca. Vācijā dārzkopības izstādes risinās jau vairāk kā piecdesmit gadus, ik otro gadu notiekot kādā citā Vācijas pilsētā, un atbilstoši izvēlētajai norises vietai mainot izstādes akcentus. Pirms diviem gadiem izstāde notika Vācijas pilsētās Gerā un Roneburgā, kur desmit gadu garumā pirms tam tika veikti grandiozi vides pārveidošanas darbi, pārrrakti zemes kalni un stādīti lieli koki, lai kādreizējās rūdas ieguves karjera un stadiona vietā rastos krāšņa ainava. Šogad izstāde izvietota ap Šverīnes pili, ezeru un iekļauj sevī arī vēsturiskos 18.gadsimta dāzrzus un parkus.Tādēļ dārzos daudz apspēlēta ūdens tēma un izstādes apakšnosaukums ir “Septiņi dārzi”. Plānots, ka izstādi kopumā apmeklēs 1,8 miljoni interesentu. Diemžēl Vācija nesagaida mūs ar siltu un saulainu laiku, tādēļ uz izstādi dodoties tinoties biezās jakās un plēvēs. Pirms izstādes vēl apmeklējam dievkalpojumu, kas notiek pils baznīcā, pirms tam atskaitoties apsargam, kurp dodamies. Šverīnes pilī reiz dzīvojis hercogs, bet pēc kara tajā ierīkota bērnudārznieču skola ar internetu, bet tagad tajā mīt Meklenburgas - Priekšpomerānijas parlaments. Tādēļ pašlaik pils un arī baznīca tiek atjaunotas. Ieejot izstādē vispirms skats pievēršas pils parkam ar mauriņiem, dīķiem un koku alejām, bet pēc tam nonākam 21 gadsimta dārzā, kurā apspēlēta jūras un kāpu tēma, izmantojot zilizaļus augus, smilgas, paugurainu reljefu. Ik pa brīdim izstādē atrodami zaļi puķaini dāza krēsli, kas aicina atsēsties un atpūsties, diemžēl lietainais laiks to neļauj. Sekojot tālāk ceļa rādītājiem nonākam dzīvžogu labirintā, kur katru labirinta sienu veido kāds centīgi apcirpts zaļš krūms. Turpat blakus kapu dārzkopības paraugi un vēl nedaudz soļus tālāk – rododenru dobes, kas pašlaik jau noziedējusi. Izejot cauri parkam nonākam virtuves dārzā, kur dobēs glīti rindojas salāti, burkāni, zemenes, un vijas pupiņas. Blakus esošajā rožu dārzs veidots pēc krāsu principa. Sasilda saulainās rožu krāsas, bet gar mūra žogu vijas klasiskās sarkanās rozes. Mūsu grupai ļoti iepatīkas mazdārziņu stūris ar aizkustinošām dobītēm, kur rindojas pāris ķirbji, tomātiņi, burkāniņi un zemenītes, un priecē mazas siltumnīciņas. Kad apskatīta dravniecības izstāde, bērnu rotaļstūris un pāriets pāri pontonu tiltam, nonākam ezera otrā krastā, kur mūs sagaida bezgala krāšņš rozālijs, kurā var “ienirt” un nenākt laukā vai pusi dienas, un fantāziju dārzi, kur apļa formā dārznieki apspēlējuši pasaku tēmas. Pašā ezera krastā atrodas brīvdabas baznīca. Rēķinām, ka dienā esam nostaigājuši ap 30 kilometru. Un tādēļ ir tik jauki atpūsties vecpilsētas krodziņā, kur nosvinām manu vārda dienu dzerot alu ar zemenēm. Arī pati Šverīne ir apskates vērta, ar pildrežģu mājām, baznīcām un ūdeņu klātbūtni, jo atrodas pie Vācijas trešā lielākā ezera. Lai gan izstādes baudīšanu izbojāja lietus, bija tā vērts un braukšu atkla uz nākošo izstādi!