Ieteikumi tiem, kas vēlas redzēt šo valsti.....

Sveiks pasaules apceļotāj! Esi izvēlējies vienu no pasaules skaistākajām, īpatnējākām un krāšņākajām vietām uz planētas ko sauc par Zemi. Dodoties uz šo valsti pats pirmais un galvenais noteikums ir tas, ka jums ir jāaizmirst tas, ka jūs vairs nebūsiet Eiropā un visas Eiropas ekstras daudzviet būs palikušas aiz Vidusjūras. Rēķinieties ar to, ka sākumā iestāsies kultūršoks, īpaši tiem, kas šāda tipa valstis apmeklē pirmo reizi! Tāpēc jau sākuma nobriestiet uz daudz mums neierastām lietām! Vieta: Tā ir jauka tūristu paradīze, kura ja nemaldos, tiek tā arī uzbūvēta – tūrisma vajadzībām.:) Es dzīvoju Sūsā (šķiet kāds pusmiljons iedzīvotāju), kas ir trešā lielākā pilsēta aiz Tunisas un Sfaxas. Cerams, ka neļaunosieties, ja es pastāstīšu jums par to ko redzēju pats, un ja nu jums būs vēlme, kas zina, var būt jūs ar sagribēsiet to redzēt. Cilvēki: Visi Tunisieši ir arābi, tāpēc no viņu puses par to, ka tevi apzog nav jābaidās, vairāk jābaidās drīzāk pludmalēs, kur daudz tūristu. Viņi ir atsaucīgi, īpaši ja var ko nopelnīt! Par „dolāru” (Tunisijas valūta līdzvērtīga) dzeramnaudā būsi baigais draugs. Rēķinies ar to ja kādam ko lūgsi palīdzēt (kaut vai ko pajautāsi) par to viņš tā kā sagaidīs kādu sīceni. Tur var Tevi piešmaukt uz līdzenas vietas!!! Jo īpaši iepērkoties. Mēs piemēram padzērām katrs kafiju par 2 Ls, un tikai tāpēc, ka sākumā nepajautājām cik tas maksās. Paši vainīgi. Ja Tev ir līdzi draudzene un ja vinja vēl arī smuka,smuka, tad jums būs pārsteigumi no apkalpojošā personāla puses viesnīcā!:) Biju tur 3 gadus atpakaļ un bija viens labums, tur bija maz krievu, bet domāju viņi tikusi tagad jau arī līdz turienei. (Man nav iebildumu pret viņiem, man DAUDZ draugu viņu starpā) Kāpēc es par to? Redz, ja jūs runājat angliski, tad tas nezvai īpaši palīdzēs, ja nu viesnīcā. Tunisija ir bijusī Francijas kolonija, tāpēc daudz kas notiek tieši franciski, bet....arābi ir tirgotāju tauta, tāpēc ātri pielāgojas vajadzībām, šinī gadījumā valodām. Viņiem ir pat skolas kur apgūs dažādas valodas, tieši šī apstākļa dēļ. Neticēsiet, bet ar mums sasveicinājās pat latviski!! Tad kāpēc krievi. Redz, krievi sevi parādījusi ne no labākas puses un viņu uzskata kā bagātus durikus :(, tāpēc ieteiktu nereaģēt uz saucieniem „ja halastoi” un pārējo Kr. valodu, tad attieksme būs labāka. Valstī ir 9 universitātes, lielāka daļa tehniskas. Viņi nestudē visādas tur dabaszinības u.tt. Dažas ir arī Monastira, tur kur lidosta! Iepirkšanas: Tunisija ir austrumu zeme, kur ir tāda lieta, ka tirgošanās!! Ja Tev pasaka cenu, tas nozīmē, ka viņa ir nnnnnnn reizes augstāka par patieso!!!! Piemērs: Ja Tev pasaka cenu 10 Ls. Tu saki, ka maksāt vari, piemēram, 2Ls. Viņš tur sāk brēkt, ka traks vai un saka, ka labi, 9Ls, tu saki, ka ne un var būt 3 un tāda garā, līdz tiekat līdz vidum, kopsaucējam. Ja vienojaties par cenu, tad gan vairs kaulēties NEDRĪKST! Ja cenu nelaiž zemāk, sāc iet prom, cena uzreiz kritīs!! Iepērkoties nenēsā kaklā visadus fotikus un kameras, jo tad redz, ka Tu biezais un cenas uzreiz.....!!!!!!!ceru, ka sapratāt!:) Ekskursijas: Noteikti jābrauc uz Tunisu un Sahāru!!!!! Tunisa šķiet bija kādi 60 dolāri, un Sahāra (2 dienas)šķiet 120.Ir tā vērts pat ja žēl naudas! Tunisa: Pilsēta kā pilsēta ar saviem Elizejas laukiem un arī Monmartru viņu izpratne!! Interesanta būs Kartāga (ja patīk vēsture) un tas Monmartrs (Maza pilsētiņa juras krasta ar fantastisku ainavu, mazām baltam mājam un ziliem logiem) Ceru, ka gids ko pastāstīs. Varu jau ar es, bet man nav tik daudz laika. Sahāras tuksnesis: Redzēsiet vislabāk saglabājušos no kolizejiem (El džem, jeb Firzus); vietu kur filmēja „Zvaigžņu karus”, būsiet Beduīnu mājā (alā pilna vārda nozīmē) pašu tuksnesī(ļoti interesnats fakts ir beduīnu "radnieciskā" būšana ar baltiešiem!), brauksiet ar kamieļiem (par to bišku jāpiemaksā), Atlasa kalnus, oāzes(arī Duzas), skatīsieties saullēktu sālsezerā, Keruānas svētvietu.u.tt!! Mūsu trakulības Mēs bijām 4atā. Un es esmu no ceļošanas viedokļa trakulis, tāpēc mēs visam klāt vienu dienu ziedojām ekskursijai uz Monastiru un vienu dienu uz Medīnu ( ceru, ka nemeloju par no saukumu). Sēdāmies vienkārši vilciena un uz priekšu. Nav tik traki. Var izbaudīt vietējo kolorītu. Tas bija ļoti lētas ekskursijas un Loti labas!! Ir ko redzēt un baudīt!! Jauka vieta vakarā ir pilsētiņa netālu no Sūsas Porteļkantao. Tur parsvarā dzīvo vaciesi u.tt. tur uz ielam ir muzikālas strūklakas, jahtas, veikaliņi u.tt.Var braukat ar taksi, nav dārgi un ir ok!! Ja Tev ir kadi jautajumi..............................vari ari piezvanit