Somijas pilsēta Turku gadu mijā

Pa taisno pēc darba devāmies uz lidostu un tad jau uz Turku, lai atvilktu elpu no ikdienas un sagaidītu Jauno gadu kādā svešā vietā. Šī svešā vieta ir Turku - viena no vecākajām pilsētām Somijā, turklāt šī pilsēta ir bijusi savulaik arī Somijas galvaspilsēta.

Pabijām mēs tur pārāk maz laika, lai paspētu tā pa īstam iepazīt pilsētu, taču kaut kādi priekšstati radās. Tad varbūt īsās tēzēs pastāstīšu šo to, kas varbūt kādam noderēs, ja dosies uz šo pilsētu.

Turku pilsētā var nokļūt ar lidmašīnu un Turku pilsētu apkalpo neliela lidosta. Uz šo lidostu lido Finnair, Wizz Air, Jet Air, Finncomm, varbūt vēl kāda aviokompānija un airBaltic, kuru mēs arī izvēlējāmies savam lidojumam. Vēl jau uz Turku kursē prāmju līnijas, turklāt vairākas.

Pieņemot, ka lielākā daļa no mums izvēlētos lidojumu ar airBaltic, tad jāatzīmē, ka lidostu un pilsētas centru savieno autobusa nr.1 maršruts. Autobusi kursē apmēram ik pēc pusstundas un maksa ir 2.50 Eur. Autobusu sarakstu var iegūt lidostas mājas lapā http://www.finavia.fi/airports/airport_turku?pg=1091738 un jāskatās maršruts Airport - Kauppatori. Kauppatori ir pilsētas tirgus laukums (tur tik tiešām ir neleili tirdziņi) un tālāk autobuss ies uz pasažieru ostu pašā pilsētas galā - tā ka nenoguliet savu izkāpšanas pieturu.

Viesnīcu izvēle ir diezgan plaša un mēs apmetāmies Radisson Blu Marina Palace Hotel, ko savlaicīgi rezervējām par saprātīgām cenām. Šajā pilsētā ir arī citu viesnīcu ķēžu viesnīcas - atliek izvēlēties pieņemamāko. Turklāt pilsēta ir salīdzinoši neliela - tāpēc viesnīcas novietojums, visticamāk, arī nesagādās nekādas problēmas.

Par apskates objektiem jāteic, ka to nav pārāk daudz. Mēs gan arī bijām totālā nesezonā, kad paši vietējie nerekomendē uz turieni braukt, ja vien ceļotājs nealkst pelēcīguma un aukstuma. Jāsaka, ka tik traki nebija - ziema kā ziema. Tiesa gan, vienu izklaidi tieši nesezonas dēļ bijām spiesti izlaist, ko arī nebija grūti iepriekš paredzēt - kuģīšu kruīzs pa salu arhipelāgu, kas tiek organizēts tikai vasarā. Tagad šie kuģīši ir pārtapuši par krodziņiem vai vienkārši pacietīgi gaida pavasari, kad ledus netraucēs kursēt pa piekrastes ūdeņiem.

No apaskates objektiem jāizceļ divi: Turku katedrāle (Turku Cathedral) un Turku pils (Turku Castle). Pirmajā mēs tikām iekšā un apskatījām arī baznīcas muzeju, bet Turku pils mūsu atrašanās laikā nebija atvērta. Vairāk par apskates objektiem varat izlasīt http://www.turkutouring.fi.

Vēl tāds interesants fakts, ka cilvēkiem, kuri no šīs pilsētas vēlēsies pārvest mājās kādu no klasiskajiem suvenīriem, piemēram, magnētiņu, būs nopietni jāpameklē, kur tos iegādāties. Iespējams, tūrisma sezonā tie ir plašāk pieejami, bet tajā laikā, kad mēs tur bijām, uzgājām tikai vienu suvenīru bodīti - turklāt tirgū starp ēstuvītēm un gaļas bodēm.

Ja vēlēsieties pabaudīt kādu stirpro alkoholisko dzērienu (piemēram, šampanieti vai ko vairāk), tad to nenopirksiet parastā pārtikas veikalā, bet gan specializētās alkohola tirdzniecības vietās, kuras apzīmētas ar nosaukumu Alko.

2011.gadā arī Turku ir viena no kultūras galvaspilsētām - tāpēc tieši šogad centieties iekļaut šo pilsētu savā kartē, jo, iespējams, būs iespēja vairāk kaut ko apskatīt.