Camino de Santiago el norte....( ziemel celsh uz Santiago )

laikam jaasaak no pasha saakuma.... shis celojums man uzpeldeeja pateicoties vienai no draudzeneem, Laurai, ar kuru dziivoju kopaa ... shis staast man saakaas jau Londona.. Pusgadu pirms celojuma Laura jau zinaaja ka dosies shajaa Santiago celaa ar kaadu vai viena, bet dosies.... taakaa man jau saaka apnikt londonas dziive un vienmeer esmu gribeejusi asas izjuutas, tad es paaris meeneshus pirms cela pateicu, ka es dodos ar vinu kopaa :)).... Lai dotos shajaa celaa vispirms mums vajadzeeja iegaadaaties epikeejumu(mugursoma, gulammais, matracis, eertas kurpes, termosi, dzeramaas pudeles utt)...!!! shis celojums nav no tiem kur tu sakraamee chemodaanu aizlido uz atpuutas vietu un esi vienkaarsh tuurists... es runaaju pa celojumu, kur tev ir lielaa mugursoma uz pleciem un tu cauraam dienaam ej vai kaap kalnaa.... taa tad shis celsh, camino del norte, saakaas mums 30. augustaa iekaapjot lidmashiinaa uz Biarritz (France).. mees atpuutaamies 2vas dienas tur pirms saakam pashu lielo celu....... Peec Londonas Bairitz likaas kaa paradiize... saulaina, karsta un skaista pludmale... prieksh tuuristiem, kas veelas vienkaarshi atpuusties ir perfekta, loti skaista un mieriiga pilseeta... bet neceriet, ka kaads tur iisti runaas angliski :)).. visaa spaanijaa un francijaa mazajaas pilseetaas varat aizmirst par anglu valodas izmantoshanu :))tur naak talkaa izteele :)) vai arii briinumi... mees iziireejaam kempinga vietu netaalu no centra... peec divaam dienaam ar autobusu devaamies uz Spaaaniju (San Sebastian, ja nemaldos vascu teritorija ) un tur tieshi saakaas iistais celsh... pirmais ko izdariijaam bija ture info, lai uzzinaatu, kur ir kaada tuvaakaa kempinga vieta... ( taakaa mums nebija gidu graamatas mees izmantojaam info centrus un vinu kartiites visu atlikusho celu ) info centraa mums pazino, ka kempinga vieta ir kalna galaa... hmmmm pirmaa diena ar smago somu un jau kalns...jupiiii :)) kas var buut labaaks par to..( shkiet ka tas bija pats gruutaakais kalns, kas bija jaapievar, nemot veeraa, ka pirmaas nedeelas ir visgruutaakaas, jo tavi pleci veel nav pieradushi pie somas ).. nju mums tas prasiijaa stundas seshas tikt tai kalnaa augshaa, jo vinsh bija nezeeliigi staavas un bija jaaiet pa asvaltu... bet kad jau tuvojamies augshai redzot to skatu lejaa tu jau aizmirsti, ka stundu atpakal tu psihoji vai laadeejies.. :) nebija viegli ne fiziski ne gariigi... kad tikaam augshaa uz kempingu uzceelaam telti un devaamies lejaa uz pilseetu atkal... shoreiz ar autobusu :)) mees gaajaam katru dienu no vienas pilseetas uz otru aptuveni 20km pa dienu, bija tik jaaskataas kartee kur ir iespeeja palikt ( kempingi, jo mums bija liidzi telts un viss paareejais )... jau pirmajaas paaris dienaas izmetaam paaris mantas no somaam aaraa... taakaa peec paaris dienaam nonaacaam Zumaia, un tur nebija burviigaas kempinga vietas, mums paveeraas cita alternatiive.. un sheit staast saakaas, kaa mees kluvaam par pilgrimiem ( pilgrimi ir sveetcelotaaji, kas veic sho celu no francijas un no citaam spaanijas vietaam ejot uz Santiago ).. Pilgrimiem kas iet sho celu ir aptuveni ik peec 20km kaada alberge kur pa leetaaku naudu var parnakshnot ( bet neceriet neuzkaadiem luksus apartamentiem.. taas parasti bija lielas telpas, klosteros, skolaas uttt, ar vairaakaam gultasvietaam )... taaks taatad es paliku pie Zumaia.... tajaa dienaa mees kluvaam par pilgrima celotaajiem ar oficiaalu pasiiti shim celam :)... Visa shii vasco teritorija bija diez gan kalnaina praktiski tikai kalni.... taa mees naakoshaa dienaa devaamies taalaak.. Kaa jau teicu katru dienu aptuveni sanaaca iet 20km, dazreiz sanaaca 35 un vienreiz pat 45...( bet peec tam es biju pilniibaa beigta!!!)Muusu somu svars mainiijaas katru reizi kad vinu izrevideejaam.. beigaas no 20kg( tie bija pashaa saakumaa) tiku liidz aptuveni 13 kg un paliku tik ar trim maikaam, kreklu un diviem shortiem un protams gulammaisu un matraciiti.... Teritorijas, novadi, pilseetas mainiijaas... gaajaam gar ziemel krastu praktiski aptuveni meenesi un redzeejaam uudeni katru dienu .... bija iets pa maziem lauku celiniem gan gar shosejaam, meziem un kalniem ( celi bija visdazaadaakie un tapeec ir jaabuut liidzi loti eertiem apaviem )... vienreiz gadiijaas iet cauri eerkshkiem peec kuriem man visas kaajas bija pamatiigi nobraastas jeelas... saapeeja gan.... :(... katru dienu, kad pamodaamies mums nebija ne jausmas kaads celsh buusvai kaadi laika apstaakli( izbaudiiju uz savas aadas z-spaanijas lietus sezonu, un kad gadiijaas iipashi stiprais lietus sleegtajaiem apaviem liela jeega nebija :), tad bija jaavelk tikai basenes ar zekeem)... ejot sho, ziemel, celu neiet daudz citu cilveeku, veelaak runaajot ar paareejiem pilgrimiem mees saprataam ka esam izveeleejushaas gruutaako, bet skaistaako Santiago celu... lielaakaas pilseetas kam mees izgaajaam cauri bija Santander, Bilbao, Gijon, Ribadeo un protams galaa bija Santiago de Compostela.. Mees saakaam 1jaa septembrii un beidzaam 8jaa oktobrii kopsummaa bija noiets aptuveni 804km. Shaadu celojumu ir gruuti aizmirt... un ejot sho celu es sapratu, ka vecumam tieshaam nav noziimes( vareeja redzeet gan jaunieshus gan cilveekus ap un paari 60...), galvenais ticiiba sev.... Visa shii cela garumaa taas emocijas, kas bija vienkaarshi nav aprakstaamas, it sevishki beidzamaa dienaa kad tu staavi pie sava gala meerka, tev pat lietus un dreegnais laiks neizbojaas to prieka sajuutu, kas ir tevii iekshaa :)) esmu paarliecinaata, ka es veelreiz vekshu Camino de Santiago, tikai citu celu.... tas ir taa veerts...