Burvīgā Roma

Vēlējos padalīties savos iespaidos par ceļojumu uz Romu, kurp septembrī devos kopā ar mammu, lai atzīmētu viņas 60 gadu jubileju :) Mammas ceļojums sākās Ventspilī, mans – Briselē. Tikāmies Briseles Charleroi lidostā, lai kopā dotos uz Romas Ciampino lidostu. Šo ceļojumu gaidījām ar nepacietību, jo tā bija mūs pirmā reize Itālijas galvaspilsētā! Laika prognoze visām četrām dienām bija laba, tāpēc paņēmām līdzi tikai vasaras apģērbu, kas mums patiešām noderēja, jo Romā mūs sagaidīja īsta vasara! Jāsaka, ka septembris ir viens no labākajiem periodiem ceļošanai uz Romu, jo tad ir beidzies lielais karstums, kaut gan dažas dienas piedzīvojām ap +30, bet tas katrā ziņā ir labāk nekā +40. Varu iedomāties, ka Roma ir brīnišķīga pavasarī – aprīlī un maijā, kad viss plaukst un zied. Nākamreiz noteikti braukšu izbaudīt ziedoni Romā!

Ierodoties lidostā, ārpusē jau gaida Teravision autobuss un šīs kompānijas pārstāvji, kas pārdod biļetes turpat uz vietas. Tātad lidostā nav jāmeklē neviena kase, uzreiz var doties uz autobusu, kas aizvedīs līdz Romas centrālajai stacijai Termini. No stacijas ar kājām dodamies uz viesnīcu "Corallo", kas atrodas Marsala rajonā, apmēram 10 minūšu gājienā no stacijas, tātad pietiekami tālu, lai izvairītos no nepatīkamās stacijas apkārtnes. Jāsaka, ka viesnīcas Romā ir dārgas, toties ar augstiem standartiem, jo pat divzvaigžņu viesnīcai nebija ne vainas.

Pēc iekārtošanās viesnīcā vēlējāmies rast pirmo iespaidu par pilsētu. Tā kā ir jau vēls, vēlamies nobaudīt kādu itāļu ēdienu un vīnu un pie reizes arī redzēt kādu ievērojamu objektu. Nolemjam doties uz Spāņu kāpnēm. Braucam ar metro, kas ir ļoti ērts un ātrs transportlīdzeklis pilsētā. Tiem, kas Romā paliek trīs dienas, iesaku iegādāties transporta biļeti trim dienām, kuru var izmantot visos transportlīdzekļos pilsētā. Kā noprotu, Spāņu kāpnes ir ļotiiecienīts objekts Romā, jo cilvēku tur netrūkst ne pa dienu, ne vakarā. Lielākā daļa sēž uz kāpnēm, citi apmeklē baznīcu Trinita di Monti, kura atvērta arī vēlu vakarā. Tūristu smaidīgās sejas, tostarp arī mūsu, tiek iemūžinātas pie strūklakas Fontana della Barcaccia un, protams, pie/uz pašām kāpnēm. Atmosfēra ir neaprakstāma – vasarīga, romantiska, sajūsmas pilna...Vienīgi jāuzmanās no uzbāzīgajiem "rožu vīriem", kas dod rozes, sakot, ka tās nes laimi, un pēc tam prasa naudu...

Otrais rīts sākas ar baznīcas Santa Maria Maggiore apmeklējumu, kas izskatās pavisam atšķirīgi no abām pusēm. Pēc tam izlemjam doties uz Borgēzes villu, jo liekas, ka solītais lietus tomēr nebūs, tāpēc jāizmanto moments, kad saulīte vēl lutina un ļauj baudīt pasakainu skatu no Pincio skatu platformas, kur dodamies pēc jaukas pastaigas pa Borgēzes parku. No Pincio nokāpjam lejā pa kāpnēm uz Piazza del Popolo, kurā atrodas dvīņu baznīcas Santa Maria, kā arī Ēģiptes lauvu statuja. Saulīte vēljoprojām karsē un mūsu ceļš ved tālāk uz slaveno Trevi strūklaku, pie kuras mudž no cilvēkiem. Nav nemaz tik viegli tikt pie tās klāt, lai iemestu monētiņas, bet mēs to izdarām nākamajā vakarā, tātad mūsu atgriešanās Romā ir garantēta :)) Viens no galvenajiem gardumiem, kas jānobauda Itālijā, neapšaubāmi ir saldējums, kura garša nav salīdzināma ne ar vienu citu saldējumu! Ļoti iesaku aiziet uz Galeteria Della Palma, kurā var izvēlēties no aptuveni 100 (!!!) dažādiem saldējuma veidiem :) Tas atrodas netālu no Panteona. Navonas laukumā mūs beidzot pārsteidz lietus, no kura izbēgam baznīcā S.Agnese in Agone. Lietus ir spēcīgs, bet neliek mums ilgi gaidīt. Pēc kāda mirkļa jau turpinām pastaigu pa pilsētu. Vakarā nonākam pie Kolizeja, kurā par godu Romas 140. gadadienai (Roma kopš 140 gadiem ir Itālijas galvaspilsēta) notiek īpašs šovs – Kolizejs ugunīs. Logos tiek projecētas uguns liesmas, izskatās iespaidīgi!

Nākamo dienu uzsākam ar Vatikāna apmeklējumu. Muzejos diemžēl netiekam, jo rindas ir biedējoši garas...Nākamreiz jāiet agrāk – no rīta ap 8!...Pastaigājam pa Sv. Pētera laukumu un, protams, ieejam Sv. Pētera katedrālē, kas ir skaistākā baznīca, kuru jebkad esmu redzējusi. Nepalaižam garām arī baznīcas kupolu, no kura paveras vienreizējs skats uz Vatikāna pundurvalsti un Romu. Pēc pusdienām nonākam pie eņģeļu tilta un St. Angelo cietokšņa, kuru apskatām tikai no ārpuses un pastaigājam gar upes malu un pēc kāda laika nonākam Trasteverē, kas mani pārsteidz ar savu viduslaiku atmosfēru un šarmu. Vecas mājas, jauki restorāni un kafejnīcas – burvīgs rajons, un kā izrādās ceļojuma beigās – tā ir mana mīļākā vieta Romā! Vakaru pavadām ar manu itāļu draudzeni, kas mums parāda Romas nakts burvību un atklāj vēl nepamanīto. Vakariņojam netālu no Navonas laukuma. Protams, neiztiekam bez iecienītajiem makaroniem un gnocci un gardā vīna!

Ir pienākusi mūsu ceļojuma pēdējā diena, kurā paredzēts apskatīt Kolizeju, Palatīnu un Fori Imperiali. Pārliecināmies, ka esam ieplānojušas diezgan daudz un beigu beigās kārtīgi apskatām tikai Kolizeju un Palatīnu, Fori Imperiali aplūkojam tikai no augšas, jo to visu nav iespējams izstaigāt vienā dienā, bet diemžēl mēs īsti neapzinājāmies šo objektu lielumu un arī nezinājām, ka biļete (kopā visiem trim objektiem) derīga uz divām dienām. Nākamreiz zināsim un arī Jūs tagad zināsiet!

Tā kā mūsu lidojums ir diezgan vēlu vakarā, uz Teravision autobusu Termini stacijā dodamies ap plkst. 18. Labi, ka uzzinājām iepriekš, ka jāatnāk laicīgi, lai dabūtu iekāpšanas karti, kas mums izdevās, jo atnācām 40 minūtes pirms paredzētās autobusa atiešanas. Ar 20 vai 30 minūtēm var nepietikt un tad jāgaida nākamais autobuss... Beigu beigās autobuss nokavējās par pusstundu un, tā kā pa ceļam bija šausmīgi sastrēgumi, lidostā ieradāmies ar 45 minūšu nokavēšanos. Tādēļ jāņem vērā, ka nepietiek ar to, ja izbrauksiet no stacijas 3 stundas pirms lidojuma. Jo laicīgāk, jo labāk. Itālijā transports nekursē pēc saraksta – tas ir fakts! :)

Jāsaka, ka trīs ar pus dienās mēs paspējām apskatīt pašu galveno Romā, ieguvām vispārēju iespaidu par pilsētu un sapratām, ka noteikti jāatgriežas vēlreiz!