Pāri Eiropai līdz Adrijas jūrai.(2)

Ceturtdiena 12.augusts. Kā ierasts mostos septiņos,kas pēc Horvātijas laika ir sešos.Sēžu 20 metrus no jūras un dzeru rīta kafiju,funktierējot par šodienas plāniem. Šodien gribam sasniegt Dubrovniku,kas ir tālākais mūsu ceļojuma punkts,tad giezīsimies mājupceļā vēl daudz ko apskatot. Tā kā īpašas steigas nav,mierīgi zvilnam saulē un peldamies gandrīz līdz pusdienlaikam.Ir stipri silts + 34 grādi,cik zinām,Latvijā tāds pat! Kalnu ceļš kilometrus skaita pavisam citādi. Līku loču pa serpentīnu,te augšā,te lejā,paceldamies aizvien augstāk kalnos.Labajā pusē,kur sēžu es-krauja un jūra...brīžam pavisam klātu un stāvus lejā... Humors un satīra!Man piemetas fobija no augstuma! Sēžu un gudroju,a varbūt labāk griezties atpakaļ... Lai uzlabotu dūšu izkāpjam vairākos skatu laukumiņos.Gluži kā filmā "Mirāža",svelmains vējš,sarkanīga izdegusi zāle,jūra un kalni.Vēl tikai trūkst inkasentu busiņš un šaujamie! Noķeru vairākus labus kadrus,iedzeru ūdeni un laižam tālāk. Mirāžas un virāžas sireālās sajūtas Jūra,kalni,saules svelme... Tikai vēlā pēcpusdienā sasniedzam Dubrovniku. "Ivars"kā kārtīgs gids pieved mūs taisni pie cietokšņa vārtiem. DUBROVNIKU mēdz dēvēt arī par Adrijas jūras pērli.Bernards Šovs teicis-JA gribat redzēt paradīzi zemes virsū,brauciet uz Dubrovniku. Nezinu,kā ar paradīzi,bet Dubrovnika tiešām spēj apburt.No senās vecpilsētas Stari Grad līdz pat brīnišķīgajām pludmalēm! Slavenie Dubrovnikas mūri stiepjas 25 metru augstumā 2 km garumā,ik pa gabalam tajos iemūrēti torņi,pavisam 16! Saules rietā Dubrovnikai piemita savs īpatnējs skaistums. Saules riets Dubrovnikā kā pasakā mirdz kalni zilā dūmakā un saule glāsta manu ādu un vējš pie vaiga pieskaras.... Apmēram tā. SAule jau laidās uz rietu,kad atgriezāmies pie mašīnas,vajadzēja steidzīgi meklēt naktsmītni. 8 km no Dubrovnikas nelielajā Orašacā kempingā "Peča"par 12 eiro noparkojāmies olīvkoku paēnā.Tik lēti laikam tāpēc,ka nebija skata uz jūru. Kempings jauns,labas dušas un mazgātuves. Kā allaž siltas vakariņas,horvātu gardais vīns un augļi. Horvātijas apceļošana bez vīniem ir tikai puse no ceļojuma.Vīnus var nopirkt vietējās tirgotavās kopā ar augļiem un kazas un aitas sieriem,kā arī protams veikalos.Mājas vīni tiek gatavoti bez konservantiem un pildīti pudelēs pilnmēnesī,lai labāk uzglabājas.Tie ir tumīgi un gardi!Esot ap 700 šķirņu,bet kā elites tiek uzskatītas 76 šķirnes.Nu lai visas nogaršotu,labu laiciņu nāktos tur padzīvot! Piektdiena 13.augusts! Datums tāds biedējošs,bet ar mums nekas slikts negadījās.Un es jau neesmu tik māņticīga! Šajā dienā mūsu plānos KRKAS dabas parka apskate. Laiciņš kā zīda drāna!+ 33 grādi! Sekojot norādnēm jau rīta pusē esam pie KRKAS ūdenskritumiem.Tūristu netrūkst,bet parka teritorija ir pietiekami plaša,lai tie viens otram pārāk netraucētu. Krku var salīdzināt ar Plitvicas ezeriem-tikpat skaisti! Krkas u[pe,lauzdama ceļu uz jūru,savā 72 km garajā plūdumā izgrauzusi dziļas aizas un izveidojusi neskaitāmus ezeriņus un ūdenskritumus. Tāpat kā Plitvicā,arī šeit sākumā dodamies ceļā ar busu.Biļetes pa abiem maksā 190 kunas,jeb 19 latus. Serpentīnā paceļoties kalnā,skati vienkārši pasakaini! Izkāpjot no busa,gids visās populārākajās valodās izstāsta maršrutu un dažus vēsturiskus faktus,tad visi var būt brīvi,lai tālāk pa laipām dotos vairākus kilometrus garajā maršrutā,ienirstot skaistajā zilumā un zaļumā. Krkas upes kanjonā visā krāšņumā apskatāms viens no lielākajiem pakāpju ūdenskritumiem Eiropā - Skradinski Buk. Pie tā varenajām kaskādēm(saskaitīju kādas 7),uzkavējāmies labu laiku,jo pretī tam iekārtota atpūtas vieta ar suvenīru kioskiem,ēstuvēm,un kas vissuperīgāk-peldvietu!Var peldēt un sauļoties kaut visu dienu. Nu tur nu gan bija cilvēku,ka biezs! Tā kā nezinājām,ka varēs peldēties,tad peldkostīmu un čību nebija un šitie prieki izpalika!Toties vērojām citus peldētājus un viņu ņemšanos pa ūdeni,brīžam traki smieklīgi bija! Safotogrāfēju skaistus kadrus. Pa to laiku pa ūdenskritumu kaskādēm nolaidās divi ekstrēmisti,no pašas augšas,līdz pat aizžogojumam un drošības laivai.Nezinu,kas tie bija un kādas sankcijas par šādu pārdrošibu pret viņiem tika vērstas,bet izskatījās tas pietiekoši ekstrēmi,tomēr varēja redzēt,ka puiši ir profesionāļi. Pēc ūdenskritumu apskates ceļš mūs ved tālāk caur ŠIBENIKU uz ZADARU.Zadarā apskatām plašo ostas promenādi un gājēju tiltu. Silts vējš nes negaisu. Paklenicas dabas parkā Rovjanskā kempingā "Tamaris"apmetamies uz nakti.(samaksājam 111 kunas,jeb 11 latus).Jūra no mums kādus 30 metru pāri ceļam. Jūra šoreiz pamatīgi satrakojusies,viļņi ne pa jokam,mans drosminieks arī izpeldas,bet es neriskēju. Stipri dūmakains,bet tā arī neuzlīst un negaiss aizvelkas pār jūru.Šonakt cikādes netarkšķina,vienīgi ūbeles klaigā visu nakti u-ū-ū,u-ū–ū,kas man izklausās gandrīz kā ku-kū-kū,ku-kū-kū...... (Turpinājums sekos)