Ceļojums uz Frankfurti ar Ryanair

Lidojam no Rīgas uz Frankfurti? - Nē, lidojam uz lidostu kurai nosaukums Fankfurt Hahn, un tā nepavisam neatrodas pāris minūšu gājienā līdz Frankfurtei. Bet ko nu tur gausties, jau iepriekš zināju, ka ierodoties lidostā neilgi pirms pusnakts, vēl nāksies ar autobusu mērot ceļu līdz pilsētai, tad vēl viesnīca jāsameklā, bet par to vēlāk. Izejam no lidostas, uzreiz atrodam vajadzīgo autobusa pieturu un autobusu, kurš iet uz Frankfurti. Tiesa autobusa šoferis paziņo, ka ir tikai piecas brīvas vietas (mēs esam divi) un iebīda savu pēcpusi autobusā un dodas prom. Par laimi, tas šovakar nebija pēdējais autobuss un gaidam nākošo. Autobusu veiksmīgi sagaidam un pēc kāda laika esam Frankfurtē. Izņemot dažas vecākās profesijas pārstāves, naksnīgajā Frankfurtē vairāk neko nemanām, bet gribas gulēt. Izvelkam kartes fragmentu, ko izdrukājām no Frankfurtes mājas lapas. Skaidri zinām, ka esam pavisam tuvu viesnīcai, bet no kartes neko daudz saprast nevar un vazājamies labu laiku pa Frankfurtes ielām. Sākumā meklēšanas darbus uztveram ar humoru, bet kad nogurums sāk mākties virsū, secinam, ka karte neko nepalīdzēs. Par laimi, Jāņa sētā esam iegādājušies nopietnu Frankfurtes karti un liekam lietā to karti (kāpēc mēs tā no sākuma jau nedarījām?). Pēc šīs kartes secinam, ka visu šo laiku esam bijuši viesnīcai 100 m tuvumā un ātri atrodam un veram vaļā viesnīcas durvis. Samaksājam par nakšņošanu un dodamies gulēt. Šodien mums paredzēta pilsētas apskate. Dzelzceļa stacijā ir tūrisma informācijas centrs, kurā uzzinām, ka ir pieejama pilsētas apskate gida pavadībā ar autobusu un vairākiem muzeja apmeklējumiem. Principā par šo City tour mēs jau iepriekš lielos vilcienos zinājām, jo bijām sagatavojušies braucienam staigājot par Interneta lappusēm jau Rīgā. Laiks sāk kļūt draudīgi riebīgs, iekāpjam autobusā un kamēr esam zem jumta par laika apstākļiem īpaši neuztraucamies, taču tad ir jākāpj ārā, jo paredzēta pastaiga pa Frankfurtes vēsturisko centru. Šķiet, ka par sliktajiem laika apstākļiem uztraucas vairāk pati gide nekā tūristi. Bet nekas, vēlāk parādās saulīte. Šajā City tour laikā mēs apskatījām pilsētas vēsturisko centru - precīzāk laukumu, Frankfurtes vēstures muzeju, Gētes muzeju. City tour ilgums apmēram 2 stundas. Neskaitot muzejus, braucot autobusā uzzinājām daudz par Frankfurti, kāda tā ir, kas tajā interesants, firmas dzērieni un daudzas citas noderīgas lietas. Stāstīja, ka esot baigi krutā dzelzceļa stacija, sauca astronomiskus skaitļus, cik tur tā stacija apkalpo pasažierus. Taču, kad es tur pats vēlāk paskaitījos - stacija ne lielāka par mūsējo Rīgas staciju un vilcieni tur arī tā pārāk bieži nekursēja. Viss šajā dzīvē kādreiz beidzas un City tour ir noslēgusies. Tad mūsu dienas kārtībā ir apmeklēt Main tower - vienu no augstākajiem Frankfurtes debesskrāpjiem. Tur var doties ar liftu augšup un apskatīt Frankfurti no putna lidojuma. Šķiet gan, ka Frankfurte ir krietni mazāka par Rīgu. Pēc brīža jau esam veiksmīgi piezemējušies un dodamies apskatīt Frankfurti. Pa ceļam iegriežamies restorānā un pagaršojam Frankfurtes firmas dzērienu Ābolu vīnu. Līdzīgs ābolu sidram, bet patīkami lēts, tāpēc tiek izdzerts viens, tad otrs, tad trešais. Tā nu ienāca prātā pastaigāt pa Frankfurti novirzoties mazliet nostāk no pilsētas centra. Novirzījāmies. Novirzījāmies tik tālu, ka bijām izgājuši no Frankfurtes un sastapušies ar tādu piepilsētiņu (kā mums Mārupe, piemēram). Sapratām, ka esam labi tālu aizgājuši. Apmaldīties gan neapmaldījāmies, jo Frankfurtes varenie debesskrāpji (skaitās Frankfurtes lepnums) redzami pa lielu gabalu. Tad nu mēs arī devāmies debeskrāpju (pilsētas centrs) virzienā. Kad nonācām viesnīcā, bija satumsis un bijām ārprātīgi noguruši (kāpēc mēs nebraucām ar sabiedrisko transportu - laikam lētāk iet ar kājām). Nākošajā dienā vēl mazliet pastaigājāmies pa pilsētu. Bija brīvdiena un visi veikali prakstiski bija ciet - tas nozīmē, ka arī maciņš paliek ciet, un tas reizumis ir ļoti noderīgi. Pašās beigās iepazīstamies dienas gaismā ar Frankfurtes Hahn lidostu, kas patiesībā ir viens šķūnis ar minimālām ērtībām. Par Frankfurti šādi secinājumi un iespaidi: * Ja vēlies kaut ko uzzināt par pilsētu, paņem City tour. Nav ļoti lēti, bet citādi Frankfurte tev ne ar ko nepaliks atmiņā, jo Frankfurte nav tipiska tūristu pilsēta, kur ir pilns ar objektiem, ko bez gida var apstaigāt; * Noteikti uzkāp Main tower; * Frankfurtē ļoti daudz imigrantu (vienkārši fakts); * Ja gribi redzēt patieso Frankfurti pastaigājies patālāk no centra. Redzēsi šķības sētas, mazdārziņus, aiz sētām kaut kur nospertas (varbūt nenospertas) izkārtnes, mazus veikaliņus u.c.; * Vecuma ierobežojumi tabakas iztrādājumu iegādei laikam nav, jo uz katra stūra ir cigarešu automāti; * Frankfurtē ir viesnīca Rossija. Nav ārkārtīgi dārga, un kā izrādās atrodas ieliņā, kura nosēta ar visādiem erotiska un ne tikai erotiska rakstura iestādījumiem; * Pagaršo viņu iecienīto (varbūt tikai tūristiem saka, ka iecienīto?) ābolu vīnu. Lēts, jo netiek aplikts ar nodokli atšķirībā no alus; * Divas vietējās alus šķirnes- Henninger un Binding. Pamēģināju Binding, bet garšu izbaudīt nevarēju, jo bija jādzēš ugunsgrēks no maigās Āzijas virtuves ietekmes; * Pērc minerālūdeni par briesmīgu summu (0,3 par 2eiro) un vēl papildus jāmaksā par to plastmasas pudeli, kuru laikam varot kaut kur nodot atpakaļ; * Ilgāk par divām dienām tur nav ko darīt, ja vien nav vēlēšanās ķemmēt veikalus. Apmeklē šo pilsētu, ja tev: * Patīk debeskrāpji; * Gribi apskatīt vienu no lielākajām finansu metropolēm Eiropā; * Nevēlies ieslīgt neskaitāmos kultūrvēsturiskos objektos, bet apskatīt nedaudz objektus. Neapmeklē šo pilsētu, ja tev: * Nepatīk imigranti (turki un aziāti); * Riebjas debesskrāpji; * Vēlies apskatīt daudz ievērojamus kultūrvēsturiskus objektus.