Neaizmirstamās brīvdienas Lietuvā – 2. / 3 Diena – Kuršu kāpa - Palanga

Ceļojuma ilgums: 3 dienas Maršruts: Klaipēda – Kuršu kāpa – Palanga Budžets 2 personām: 130 LVL

Pieceļamies ap plkst. 09:00, možam garam izdzeram pa kafijas krūzei, atvadamies (uz neatgriešanos) no hosteļa un dodamies ceļā uzKuršu kāpu. Kuršu kāpas Lietuvas daļa ir 52 km gara. Jodkrante, Pervalka, Preila un Nida ir Kuršu kāpas apdzīvotās vietas, kas kopš 1961. gada apvienota pilsētā Nēringā, kura tādējādi kļuvusi par Lietuvas garāko pilsētu. Lai nokļūtu kāpā, ir jāpārceļas ar prāmi. To var izdarīt no 2 vietām: Vecā piestātne (The Old Ferry) , no šīs vietas var nokļūt kāpas sākumā(netālu no Jūras muzeja), bet, ja ceļosiet ar mašīnu, tad jums jādodas uz Jauno piestātni (The New Ferry) – no šī punkta nokļūsiet kāpas vidusdaļā. Raitā solī dodamies uz veco ostas piestātni, un jau pēc kādām 5 minūtēm esam pārcēlušies. Esam izlēmuši ar autobusu doties uz Nidu, jo mūsu mērķis – sākt savu ceļojumu no attālākā gala. Tā kā Nidas ciems ir diezgan garš (līdzīgi kā Jūrmala), nolemjam izīrēt velosipēdus. Sistēma ir tāda pati kā Latvijā – izīrē vienā punktā, bet nodod citā. Lai arī mani baida 30 km garš ceļš līdz Jodkrantei (viens no nodošanas punktiem), tomēr neko darīt – ja vēlamies redzēt pēc iespējas vairāk, ir jāsaņemas! :) Pati Nida mūs uzreiz savaldzina. Nida ir izbijis zvejnieku ciemats, kas šobrīd vairāk kalpo tūristu vajadzībām – gandrīz katra māja ir pārveidota par viesu māju vai viesnīcu, jo uz salas cauru gadu vietējie iedzīvotāji praktiski nedzīvo.Ciemats mūs savaldzina ne tikai ar savu arhitektūru, koka mājiņām, bet arī ar suvenīru bodītēm, vietējo zvaigžņu aleju, jūras piekrasti, Tomasa Manna muzejs un citiem ievērības cienīgiem apskates objektiem. Tālāk dodamies uz 52 m augsto Pārnidžas kāpu, kas atrodas netālu no Nidas, un no kuras paveras lielisks skats uz Baltijas jūru un Kuršu jomu. Vārdos nevar aprakstīt šīs kāpas skaistumu, bet sajūtas sirreālas, liekas, ka šeit mierīgi var uzņemt kādu filmu. Turpat atrodas arī saules pulkseņa kalendārs, jo Kuršu kāpa ir vienīgā vieta Lietuvā, kur saule lec un riet ūdenī. Tā kā ārā ir diezgan karsts, nolemjam piestāt 2 km no Nidas, lai izpeldētos Baltijas jūrā.Pelde bija fantastiska – tik tīru ūdeni un tādus viļņus vismaz šogad vēl nebijām izbaudījuši (kā vēlāk mums pastāstīja, Palangā tajā laikā esot bijusi ļoti liela vētra un peldētiesbijis aizliegts).

Un atkal jau braucam ar riteņiem, līdz beidzot esam sasnieguši nākamo pieturas punktu – Nagļu kāpu. Arī šī kāpa ir fantastiska, ar savu īpašo auru, jo, kā liecina vēstures fakti, no 1675. gada tieši šajā vietā vējš ar smiltīm pārklājis četrus ciematus. Visbeidzot esam nonākuši Jodkrantē, kur piestājam Raganu kalnā, kas ir līdzvērtīgs Tērvetes dabas parkam, tikai, protams, ar lietuviešu pasaku varoņiem. Un, protams, meklējam vietu, kur varētu ieturēt maltīti.Noteikti ir jāpagaršo zivis, ko var nopirkt no vietējiem tirgotājiem. Esam nodevuši riteņus Jodkrantē (kopējais nobraukums: 40 km), un dodamies uz autobusu, lai nokļūtu aptakaļ Klaipēdā. Esam nedaudz satraukušies, jo mūsu mērķis šajā vakarā ir nokļūt Palangā un sameklēt sev naktsmītnes. Iepriekš neko nerezervējām, jo draugi, kas jūnija sākumā ceļoja pa Lietuvu, teica, ka jebkurā mirklī tur ir iespējas dabūt istabiņas. Un tieši tā arī bija – Palangā iebraucām plkst. 23:00, knapi paspējām izkāpt no autobusa, kad 2 jaukas dāmas ar plakātiem „Izīrē istabu” piedāvā savus pakalpojumus. Izvēlamies naktsmājas, kas ir turpat centrā, respektīvi, 200 m no jūras. Un tas viss – tikai par 10,00 Ls diviem cilvēkiem. Lai arī esam nedaudz noguruši, tomēr labprāt parunājam ar naktsmāju saimniekiem, un vēl izbaudam pastaigu pa jūras pastaigas tiltu, kas ietiecas jūrā turpat 400 metru. Nākošajā rītā apmeklējām Botānisko dārzu un Dzintaru muzeju, ko kādreiz ierīkojis grāfs Tiskevičs. Dārzā ir teju 500 augu sugas, labi sakopta apkārtne. Šeit atrodas arī grāfa 1897. gadāneobaroka stilā uzceltā pils, šobrīd pilī atrodasDzintara muzejs. Un, protams, jāizbauda nesteidzīgi mirkļi J. Basanaviča ielā jeb Palangas Brodvejas ielā, kā to mēdz dēvēt paši lietuvieši. Šī iela ir līdzīga Jomas ielai, tikai krietni vien garāka. Šajā ielā dzīvība ir visu cauri dienu līdz pat pusnaktij, arī darba dienās –restorāni, kafejnīcas, atrakcijas laukumi, saldējumu būdiņas, klubi – viss, ko vien sirds kāro. Tā nu esam izbaudījuši Klaipēdas vecpilsētu, Kuršu kāpas pirmatnību, Palangas izklaides dzīvi – laiks doties mājās ar solījumu atgriezties vēl!

Izmaksas (2 personas): 1) Prāmis turp / atpakaļ: 1,20 Ls 2) Autobuss uz Nidu: 3,70 3) Riteņu noma: 13,00 Ls 4) Autobuss uz Palangu: 2,00 Ls 5) Zivis: 1,00 - .... Ls 6) Pusdienas: 4,00 Ls (dienas piedāvājumi) - .... uz salas dārgāk 7) Naktsmājas: 10,00 Ls