Uz Ometepes salu

www.papasauli.wordpress.com

No San Juan del Sur liikumots celjsh ar kalnu greedam abaas pusees veda uz Rivas pusi. Shoreiz, atskiriibaa no ieprieksheejaa brauciena preteejaa virzienaa, autobuss bija pustukssh un ne San Juan, nedz pa celjam nemaniija nevienu tirgotaaju. Leeni grabeedams dzeltenais autobuss iestuureeja Rivas tirgus placii – autoostaa.

Uz Isla de Ometepe (Ometepes sala) devos kopaa ar Santa Teresaa satikto amerikaanieti Klouiju. Tikai autobusaa saaku apzinaaties, ka ar sho meiteni nebuus viegli. Skalja, grieziiga balss, nepatika pret daudziem cilveekiem, uzpuutiiba, tachu tam visam paari amerikaaniska atklaatiiba un veelme sarunaaties.

Nebijaam uzspeejushi izkaapt no autobusa, kad vieteejie taksisti uzmaaciigi, aiz rokas graabdami, centaas sadaliit jauno mediijumu. Taksometrs liidz San Jorge, no kurienes paaris metru garas laivas un padsmit metru gari kugjiishi vadaaja cilveekus paar Nikaragvas ezera uudenjiem uz Ometepes salu, izmaksaaja apalju vienu latu. Ieseedaamies vienaa no taksometriem. Visi iespeejamie rokturi shajaa senajaa Toyota karkasaa bija izluuzushi, mashiinas griidaa caur nelielu caurumu vareeja saskatiit asfaltu.

Peec piecpadsmit minuushu brauciena shajaa saruuseejushajaa mashiinas atliekaa dziivi un veseli nonaacaam San Jorge. Tuurisma informaacijas birojaa laipns viirs neskaidraa anglu valoda saaka staastiit par salu. Briidii, kad laipnais viirs, kursh man tiiri labi patika savas aizrautiibas un atklaatiibas deelj, iekarsa Klouijas sejaa saskatiiju dusmas, kas peec paaris sekundeem paarveertaas vaardos: “Es atvainojos, bet nestaastiet man to, kas man nav vajadziigs. Cikos ir pirmais transports uz salu un kaa nokluut Zopilote hostelii?” Tanii briidii domaaju par divaam lietaam – “Kas liek cilveekiem buut tik ljauniem vienam pret otru bez jebkaada attaisnojosha iemesla?” un “Diemzheel manas aizdomas par sho meiteni ir apstiprinaajushaas!” Taapat bija skumji, ka viirs, kursh ar taadu atdevi veeleejaas mums paliidzeet, tiek shaadaa veidaa apklusinaats. Peekshnji sajutos divtik ieintereseets vinja staastiitajaa, taapeec saaku uzdot jautaajumus, lai viirs vareetu turpinaat iessakto. Desmit minuutes veelaak, pateicos, laipni atvadiijos un mees izgaajaam no shiis divpadsmit kvadraatmetru mazaas telpas, kuras sienas sho minuushu laikaa bija sarukushas tiktaal, ka knapi uzspeejaam tikt aaraa…

Turpat blakus, netiirajaa, mazajaa kafejniicinjaa, paardeveejs, saskanjojies ar savaam telpaam – neliela auguma viirs, netiiraa kreklaa, bet laipnu smaidu sejaa, uzklausiija manu veeleeshanos un pasniedza aprasojushu alus pudeli. Pus stunda bija jaagaida liidz ieraudziijaam muusu nelielo laivu – likaas, ka biju to ieprieksh redzeejis. Visticamaak multenees – neliela kabiine laivas priekshpusee un klaajs bez droshiibas margaam aiz taas. Triis nelieli solinji vijaas ap kabiini, piestaatnee bija sapulceejushies ap divdesmit cilveeku. Roka uz mana pleca paarsteidza mani nesagatavotu – Santa Teresaa satiktaa, jaukaa meitene Trinitii caur lielaam salesbrilleem smaidiigi staaveeja aiz manas muguras. “Glaabinjsh!” Kaarteejo reizi mazaas pasaules teorija apliecinaaja savu esamiibu.

Neliels koka tiltinsh savienoja piestaatni ar laivu, uz kuras saaka pulceeties cilveeki. Apseedaamies uz videejaa solinja ar skatu pret laivas aizmuguri un turpinaaju iesaakto sarunu ar Trinitii. Somas tika sakrautas laivas aizmuguree un nostiprinaatas ar virveem. Tumshaadaini Nikaragvieshi atveera divus lielus vaakus uz kugjiisha klaaja, kameer kravas automashiinas uz doka atveera savus kravas nodaliijumus. Paaris sekunzhu laikaa viiri, sastaajushies haotiskaa liinijaa viens otram saaka padot maisus, kastes un grozus ar banaaniem, laimiem un citiem tropiskajiem augliem, daarzenjiem un citiem produktiem. Kravas nodaliijums tika veikli piepildiits, vaaki aizveerti un gadus seshpadsmit jauns puisis atbriivoja kugjiiti vazhaam, kas to sasaiteeja ar krastu.

Brauciens ilga nedaudz vairaak par stundu. Ezera uudenji paarsteidza ar viljnjiem, kaadus nekad nebiju redzeejis ezeraa. Mazais duumojoshais kugjiitis leeni burbuloja paar ezeru, viljnji to meetaaja augshaa un lejaa, no kreisaas puses uz labo. Veeroju virus, kas seedeeja turpat uz kugja malas, smeejaas, klausiijaas muuziku un pat nedomaaja par to satraukties. Biju pieredzeejis Atlantijas okeaanu, taapeec man tas nebija nekas jauns, vienigi nebiju ko taadu gaidiijis ezeraa. Blakus duushiiga meitene guleeja sava drauga kleepii, aciimredzami, sajutusies slikti no shuupoleem. Meitenju sejas kluva baalaakas un baalaakas, cilveeki minuuteem skrienot kluva klusaaki un klusaaki. Peec aptuveni vienas stundas un desmit minuuteem kugjiitis piestaaja Moyogalpa piestaatnee, kur atkal visi pasazhieri nonaaca taksistu ielenkumaa. Mirkli veelaak mees triis un seshi citi celjotaaji ieseedaamies vienaa no taksistu businjiem un devaamies Santa Cruz virzienaa. Zirgi un govis celjmalaas un celja viduu, mazi beerni, kurus taksists laiciigi briidinaaja ar savu uzbaaziigo signalizeeshanu un visam paari – divi milziigi vulkaani kreisajaa pusee no manis. Pirmais, tuvaakais bija Concepcion – vairaak kaa tuukstosh seshsimt metru augsts, staavs vulkaans, kura pati galotne ietiita maakonjos, shkjita kuupinaam cigareti. Otrs vulkaans atradaas paardesmit kilometru taalaak – Maderas. Vairaak kaa tuukstosh triissimt metru augsts, neaktiivs vulkaans, leezenaaks par Concepcion, apaudzis kokiem klusi guleeja savu ziemas miegu.

Liidz Altagracia businjsh leezeni virziijaas pa vienigo lielcelju uz salas, lai peec aptuveni cetrdesmit minuushu brauciena uzsaaktu taalaako celju pa kuprainu zemes zelju. Pusceljaa paarsteidza celja remontstraadnieki, kas ar traktoru uzrakushi visu celju. “Laikam paaraak biezhi sheit mashiinas nebraukaa…” nodomaaju pie sevis. Paaris minuutes veelaak traktors ar skalju reecienu uzsaaka darboties un divas minutes veelaak vareejam turpinaajaat iesaakto celju.

Businjaa kopaa ar mums bija divas jauka izskata meitenes no Holandes – viena baalu aadu, gandriiz vai atgaadinaaja anglieti, otra skaisti iesauljojusies, platu, patiikamu smaidu. Jutos daudz labaak, esot kopaa un sarunaajoties ar pozitiivaakiem cilveekiem. Taapat businjaa atradaas jaunlaulaatie, kas kaazu celjojumaa celjoja pa centraalameriku un divas meitenes, par kuraam taa arii neko neuzzinaaju. Businjsh piestaaja Santa Cruz un biju patiikami paarsteigts, uzzinot, ka divas holandietes devaas uz to pashu vietu, kur mees – Zopilote organic farm. Lai tur nokluutu, pa shauru akmenju- betona tacinju aptuveni desmit minuutes kaapaam kalnaa. “Es ceru, ka shim kaapienam ir iemesls un hostelis buus shii kaapiena veerts” nosmeejaas Estere – baalaakaa no holandieteem. Lielaako dalju celja pavadiiju sarunaajoties tieshi ar vinju, jo vinjas seja, kustiibas, nosveertaa, patiikamaa balss man shkjita pievilciiga. Anne – otra holandiete arii bija patiikams sarunubiedrs un interesante personiiba. Trinitii bija iegrimusi sarunaa ar Klouiju un taa mees pieci celotaaji, lielaam mugursomaam, nogurushi no celja nonaacaam El Zopilote. Ar puspaveertu muti leeni gaaju pa tacinju, paskatiijos uz Esteri un klusi teicu: ¨Tagad man ir skaidrs kaapeec shii vieta tik gruuti sasniedzama…¨