Dzeltenie skoleenu autobusi...

Shodien biju plaanojis doties apskatiit Ricon de la Viejas vulkaanu, tachu, kaa jau mineeju vakardienas blogaa, finansiaalu apsveerumu deelj shodien noleemu seesties autobusaa uz San Juan del Sur - seerfa pilseetinju Nikaragvas dienvidrietumos. Lai turp nokluutu ceelos 5.30 un devos uz agro autobusu no Liberia liidz Nikaragvas robezhai Penas Blancas. Aptuveni 2h brauciens, labajaa pusee augsts, maakonjos ietiits sleejaas Ricon de la Vieja vulkaans. Skumji noskatiijos, kaa tas paliek aiz muguras, tachu apnjeemiibas pilns shkjirstiiju 6 gadus veco celjvedi, lai saprastu, kaa no robezhpilseetinjas nokluut liidz San Juan del Sur.

Kaarteejo reizi nopriecaajos kad nejaushi iepazinos ar Alberto - shis gandriiz 40 gadus jaunais, patiikama izskata un laipnais viirs izveda mani cauri visaam robezhpunkta proceduuraam taa, ka pasham nemanot biju jau Nikaragvaa. Neraugoties uz to, ka Liberia un Kostarika pati bija tepat netaalu, sheit viss izskatiijaas savaadaak...

Dzeltenie autobusi, kas iepirkti no ASV, kad sapnu zemee tie vairs neatbilda standartiem, cilveeku piegruuzti viens peec otra devaas dazhaados virzienos. Lai nokluutu San Juan del Sur man bija jaadodas gar Nikaragvas ezera krastu vijoshos celju liidz Rivas. Paarsteidza paaris tirgotaaji, kas ar uzkodu un dzeerienu pakaam kaapa iekshaa un aaraa no autobusa, kameer tas staaveeja pieturaa.

Autobuss saaka kusteeties, viss apkaart netiirs - maajas pussabrukushas, cilveeki tajaas seezh uz solinjiem, sarunaajas, smejas... taksisti visaas malaas jautaa vai negribi leeti tikt liidz savam gala meerkjim, paarvietojamie naudas mainjas punkti cilveeku izskataa skraidiija un piedaavaaja visiem samainiit dolaarus vai Kostarikas colones uz vieteejaam Kordobaam.Zirgi un govis briivi pastaigaajaas dzeltenajaa zaalee. Pasazhieri tukshaas glaazes, pudeles, maisinjus, salvetes un visus paareejos atkritumus bez acu pamirkskinaashanas izmet pa logu...

Rivas autoosta izskatiijaas taa itkaa Riigas centraaltirgus buutu paarvietots Riigas uz autoostu... iekaapu autobusaa uz San Juan del Sur, tieshi briidi pirms centraalaas cirka izraades saakuma.

Vieteejie tirgotaaji ar saldumu maisiem, uzkodaam, burgeriem, riisiem un pupinjaam, dzeerieniem polietileena maisinjos, suupultiikliem, apakshbikseem - ruutainaam un vienkraasainaam, pulkstenjiem un rotaslietaam, saldeejumiem, graamataam, aviizeem un, protams, medikamentiem - kaa peec maratona starta signaala saaka gaazties iekshaa autobusaa - pa kaarteejaa dzeltenaa skuulbusa priekshas ieeju iekshaa, pa aizmuguresaizmugureejaam durtinjaam aaraa. Shkiet nevien neruupeeja pilnais autobuss - taaejaa cilveeki staaveeja karstumaa un gaidiija, kd autobuss saaks kusteeties, tachu pagaaja veel vismaz pus stunda liidz cirka izraade beidzaas un autobuss saaka kusteeties. Karsts, pilns ar cilveekiem - lieliem un maziem, veciem un jauniem - veejsh caur atveertajiem logiem traucaas iekshaa kaa pirms minuutes tirgotaaji, tikai tagad visi atviegloti nopuutaas...