Barselona .Otrais cēliens.

Saprotot to , ka par Barselonu neko labāku par to kā uzrakstījusi Ilze Bruņiniece savā ceļojumu aprakstā „Izjust Barselonu...”, izdomāt un aprakstīt nevarēsu, dalīsos ar Jums savos piedzīvojumos Barselonā Īslandes vulkāna sakarā.

Viss sākās ar manas ceļabiedres meitas īsziņu no Latvijas 15.apr. vakarā, kas skanēja apmēram tā :”Islandes vulkāna izvirdums, pelni pa visu Eiropu, daudzi reisi atcelti,mēģiniet braukt ar citu transportu”.Biļetes uz air Baltic reisu mums 16.aprīlī.Piezvanām manai draudzenei- tā neko nav dzirdējusi, bet mēģinās noskaidrot.Vēlāk atzvana - taisnība, bet nezin , cik tas nopietni.Mana pirmā doma – vai maniem mazbērniņiem ir respiratori, par bērniem un vīru nemaz neiedomājos.

Otrā rītā steigā dodamies uz lidostu.Pie air Baltic kases jau rinda.Lidojums uz Rīgu atcelts, biļetes jāpārreģistrē. Kopāar mums rindā daudzi tranzītpasažieri uz Maskavu, daudzi vēl nemaz nezina par gaisa satiksmes problēmām.Jauneklis aiz lodziņa ilgi pēta mūsu abu pases, skatās fotogrāfijas – jau sāku bažīties, vai tikai neesam Interpola meklēsanā.Mūsu biļetes pārreģistrē uz 18.aprīli.Izrādās mana ceļabiedre i r seniora statusā ,pie tam 18.aprīlī viņai dzimsanas diena.Vēlāk noskaidrojas , ka lielākajai daļai mūsu reisa pasažieru biļetes uz 20.aprīli, izņemot tranzītniekus un ģimenes ar bērniem.Esam jau daļēji sapazinusies ar saviem „nelaimes” biedriem.Reisa nebūs, tas skaidrs, betko tālāk.Lidosta pildās ar neapmierinātiem pasažieriem , jo atcelti visi reisi austrumu un ziemeļu virzienā.Lidostas darbinieki nemaz nejūtas satraukti, jokojas un smejas savā starpā. Info par mūsu reisu tā arī neparādās uz lidojumu tablo. Informācija ļoti pretrunīga.

Laimīgas sagadīsanās dēļ pasažieru vidū ir kāda kundze no Rīgas – Rita, kura viesojusies pie savas draudzenes Karmenas Spānijas dienvidos.Karmena ir latviete, kas jau 10 gadus dzīvo Spānijā, prot valodu, un apsolījusi Ritai, ka ātrāk viņu neatstās, kamēr viņa nesēdēs Rīgaslidmasīnā.Sī sagadīsanās turpmākajās dienās nospēlēja ļoti lielu lomu, jo reti nākas satikt tik vitālu cilvēku kā Karmena.

Spāņi nekur nesteidzas, mūs pārskaita, un liek gaidīt.Ap plkst.16 –tiem noskaidrojas, ka air Baltic mums „uzsauc” vienu nakti viesnīcā kopā ar vakariņām un brokastīm, tālāk jādomā pasiem.Autobuss mūs aizvizina uz viesnīcu ārpilsētā, kur iekārtojamies 2-vietīgos numuros.Ļoti palīdzKarmena sspāņu valodas prasme, uzreiz cita attieksme.Kā jau latviesi, sapulcējamies vestibilā, lai nospriestu, kā rīkoties turpmāk.Interneta pakalpojums viesnīcas vestibilā – 2 eiro par 10 min., ārprāts!!!!, pilsētā bija 1 eiro par stundu!Jauniesiem ir portatīvais dators – jaunākā info – vulkāns joprojām vārās, nav zināms , kad atsāksies lidojumi. Ja vēlamies palikt sajā viesnīcā, otrā dienā līdz 12 jāpārreģistrējas, 55 eiro par numuru.Mūsu apmesanās vieta ir pusceļā uz slaveno Monseratas klosteri un daudzi otrā dienā to izmanto – ar piepilsētas vilcienu dodas turp.Tā mūsu kompānija pajūk.Jāsaka,ka vakariņas un brokastis bija bagātīgas.

Otrā rītā ar ceļabiedri spriežam , ko darīt tālāk.Nokavējam numura pārreģistrāciju ,uz otru piedāvāto viesnīcu doties nevēlamies, nolemjam meklēt citu mājupceļu, nauda mums vēl ir,kredītkarte arī,ir arī sakari ar mājām.No ceļojuma pa Barselonu atceramies par centrālo staciju, no kuras atiet vilcieni uz daudzām Eiropas valstīm.Dodamies uz piepilsētas vilcienu staciju,pa ceļam satiekam mūsu grupas pasažierus , kuri mūs „iepriecina”- Francijas dzelzceļnieki streiko, tātad vilciens atkrīt, jo , lai no Spānijas tiktu uz pārējo Eiropu, jāsķērso Francija.

Tātad atliek autobuss, kuģis, autostops, vai kāds privāts transports.Kuģis –nereāli, autostops – atkrīt – neesam vairs „pirmā svaiguma” dāmas.Tātad meklējam autobusu.Izrādās , ka blakus centralajai stacijai ir Eirolines autoosta, ap to apvijusies milzīga rinda, informācijas nav, tomēr nolemjam stāvēt. Sapazīstamies ar rindā stāvetājiem – cilvēki grib tik tuz dažādām Eiropas pilsētām.Beidzot mūsu rokās nonāk kaut kāds buklets – reiss uzBerlīni plkst.17.00.Nopriecājamies – vismaz uz mājas pusi, tālāk jau redzēs.Stāvam uz maiņām,rinda aiz mums milziga.Piepesi pie manis pienāk Karmena un Rita!!!Pārsteigums ne pa jokam – satksanās 2 miljonu pilsētā.Viņas no rīta apmeklējusas Monseratas klosteri un pēc tam nospriedusas, ka jāmeklē kāds mājupceļs un nonākusas autoostā, tur ieraudzījusas manu ceļabiedri un rindā sameklējusas mani.Paliek pavisam labi ap sirdi. Sameklējam vēl bukletus par reisiem un izdalām rindā stāvetājiem.Izrādās ir arī reiss uz Varsavu, ar pārsēsanos Krakovā.Autoostā ievēroju Eiropas karti, tagad tikai jānoskaidro,kāds būs mājupceļs.Vispirms mēģinu sameklētVāciju,atrodu Bundesrepublik Deutschland-vai tadtāda vēl pastāv? Izrādās ir arī Vestberlin und Ostberlin!Tālākais jau man skaidrs, protams, ka Latvija ir PSRS sastāvā.Žēl, ka so karti nenofotografēju!Ja kādam ir tāda izdevība, lūdzu, to mēģiniet izdarīt.Varbūt arī spāņiem derētu saits„Miljons iemeslu....”!

Nonākam pie kases lodziņa- kā noder Karmenas valodas zināsanas!Bet biletes uz Varsavuir tikai uz 22. Aprīļa vēlu vakaru, Varsavā 24.aprīļa pēcpusdienā.Tomēr nolemjam pirkt, labāk nekā nekas , ja nu nelido 2 nedēļas!Vismaz kaut kāda cerība.Es gan ar autobusiem īpasi nedraudzējos, bet būs vien jāiztur.Noturam „ģimenes apspriedi” un nolemjam otrā dienā noīrēt hosteli tepat stacijas tuvumā, lai viss būtu pa rokai ! Apmaināmies telefona Nr. Ir jau vakars Karmena un Rita dodas atpakaļ uz ārpilsētas viesnīcu, kur paspējusas numuru pārreģistrēt, mēs ar ceļabiedreni- uz lidostu , kur pārlaidīsim nakti, lai18.aprīlī no rīta pirmās būtu uz biļesu pārreģistrāciju! Karmena mums parāda lētāko un ērtāko ceļu uz lidostu. Centrālās stacijas kasē nopērkam biļetes par 3 eiro uz piepilsētas vilcienu, 9.līnija.Galapunktā mūs sagaida zaļais bezmaksas lidostas autobuss, kas mūs aizvizina uz 1.termināli.Tāpat rīkojamies atpakaļceļā uz pilsētu.

Lidosta pustuksa, lido tikai vēlie vietējie reisi.Info birojs saka, ka 18.apr. reiss uzRīgu būs, kam protams , neticam.Iekārojamies ērti uz soliem, eju sameklēt internetu- cena super –7 eiro par st.Iztiksim, nauda jātaupa, jo varbūt mums pilsētā jādzīvo vēl 5 dienas.Vakariņās sākam notiesāt uz mājām vesanai domātos labumus – sieru, augļus.Tualetē atrodam elektrības kontaktus, kur uzlādēt mobilos telefonus. Izkravāju pa solu visu savu somas bagātību, lādētāja nav!Izrādās mans lādētājs palicis viesnīcā, esam palikusas uz vienu telefonu! Ceļabiedre savukārt viesnīcāaizmirsusi savas kurpes.Sākumā gan viņa domāja, ka tās ir koferī.Tas uz atgriesanos!Nakti drusku snaužam, uz maiņām ejam lādēt telefonu uz tualeti.Blakus snauž čehi , kas cer tikt uz Prāgu.Kāds spāņu pārītis portatīvajā datorā skatās filmas.Plūdzam , lai mums atļauj aizrakstīt ziņu Draugos, viņi laipni piekrīt!Cik labi, ka ir tāds portāls!!!

Rītā jau plkst.sesos esam pie info stenda – atkal tas pats , reiss būs!Starp citu, arīLatvijā bija tāda pat informācija.Septiņos esam pie air Baltic kases.Mums jau pazīstamais jauneklis saka, ka Rīgas lidosta slēgta un reisa nebūs!!!!Visdrīzāk, ka lidojumi atsāksies 22.aprīlī ! Notiek ilga mūsu biļesu pārreģistrācija . Uzstājam uz to, ka mana ceļabiedre ir seniore un viņai tiesi sodien dzimsanas diena!Mums veicas – mūs pārreģistrē uz 20.un 22.aprīli!Papīra biļeti gan neiedod, bet liek mums atsaukties uz ieprieksējās biletesNr. Kad vēl neliekamies mierā, jauneklis mums datorā parāda mūsu rezervācijas. Vēlāk tas, ka nebija biļetes, gandrīz mums liedza lidot mājup!!!

Ar Karmenu un Ritu tiksanos bijām norunājusas ap 12-tiem centrālajā stacijā.Tāpēc pagaidām paliekam lidostā, mainām dislokācijas vietu, lai būtu tuvāk air Baltic kasēm, varbūt satiksim vēl kādu pazīstamu.Lidosta pildās ar pasažieriem, Lufthans asavējos uz Berlīni un Minheni ved ar atobusiem, atceļ arī reisu uzTelavivu, bet Roma lido!Turpat netālu apmetusies 3 paaudžu japāņu ģimenīte ar 2 maziem bērniem, no kuriem viens zīdainis.Viņus ievērojām Monseratā – abi mazie bija bez cepurītēm, kaut tur bija tikai +7, zīdainītim turpat bez problēmām nomainīja pamperu.Satiekam arī tranzītniekus no mūsu kompānijas, viņi ir izmisumā – vīzas beidzas, bet cerību tikt mājās nav.

Lidostas darbinieki joprojām vienā angļu mierā, jokojas ,sarunājas savā starpā, pilnīgi nekādas intreses par pasažieriem.Reizes desmit pārbīda barjeras pie kasēm un lidojumu reģistrācijas – notiek darbības imitācija. Mūsu lidojuma dati vēl plkst .11 –tos nav uz info tablo!Piezvanām Karmenai, lai savāc manu lādētāju no viesnīcas.Par kurpēm- ceļabiedre joprojām pārliecināta, ka tās viņai koferī.Karmena priecīgi atzvana – ir reālas iespējas sākt mājupceļu jau sodien.Latvijas vēstniecības Madridē darbiniece organizē transportu!Arī mēs ar ceļabiedri esam sarakstā, mūsu datus uzzinājusi viesnīcā un pazinojusi uz Madridi.Brauciena cena 180 eiro! Īsti ticēt tam negribas,tomēr dodamies uz Centrālo staciju,kur norunāta tiksanās. Ar so zvanu arī sākās dažādas nebūsanas , lieka laika kavēsana, nervozēsana,sazvanīsanās,īszinu sūtīsana. So laiku labāk vajadzēja izmantot papildus pilsētas apskatei , vai vienkārsai pasēdēsanai kafejnīcās!Jo kafijaSpānijā lieliska!

Stacijas invalīdu tualetē pārģērbjamies, atsvaidzināmies – prieksā 2 dienu gars ceļs.Karmena un Rita ierodas ar labām un sliktām ziņām .Labā – mans lādētājs ir atradies, sliktā – brauciena nebūs , jo autobusMadridē piekāpis pilns ar poļiem un mums vietu nav!Bet tiksot organizēts vēl kāds autobus. Labi ,ka nebijām pārāk sacerējusās! Daļa mūsējo jau sameklējusi privāto transportu un ir ceļā uzLatviju – 3 gb. vieglās masīnas pakalējajā sēdeklī un 3000 km-brrrrr!!!!!Arī mūsaicina piebiedroties braucienā ar mikroautobusu līdz Berlīnei.Atsakāmies, tas tomērir pārāk nogurdinosi.Bet ko lai dara tie ,kam pirmdien jābūt darbā!

Karmena mums operatīvi noorganizē hosteli netālu no stacijas , 30 eiro par nakti no pers., lēti, ir sava plīts, lifts, kas nav mazsvarīgi! Iekārtojamies!Karmena un Rita dodas baudīt Barselonu, bet mēs ar ceļabiedri – drusku nosnausties pēc negulētās nakts lidostā.Otrā rītā sākas gatavā elle . Madrides vēsniecības darbiniece ziņo , ka viņai ir braucēju saraksts, mēs esam sarakstā, tikai nav tāda „sīkuma” kā autobusa!Saprotam , ka nevien sno Madrides ar busu pēc mums uz Barselonu nebrauks, jo tas ir apmēram 700 km līkums.No vēstniecības sāk nākt piedāvājumi viens par otru jaukāki – 460 eiro no pers. līdz Rīgai ar džipu, vēlāk jau 550 eiro!Tiek iesaistīta arī„smagā artilērija” no Latvijas un Latvijas goda konsuls Barselonā! Vēlāk nāk piedāvājums caur air Baltic- ceturtdien ar mikroautobusu uz Rīgu.Paliekam pārdomās...

Brienot caur suņu atstātām „mīnām”uz ietves , sameklējam internetu.Jātiek pie normālas informācijas! Beidzot kaut kas prātīgs air Baltic mājas lapā!Kādam tomēr ir ienācis prātā uzlidot līdz tam pelnu mākonim un paņemt gaisaparaugus! Izrādās, ka pelnu koncentrācija mākonī nav lielāka kā virs Japānas un Kuriļu salu seismiski aktīvajām zonām!Viss ieprieksējais bijis tikai datora modelēts pasākums! Nesaprotu, kāpēc to nevarēja izdarīt ātrāk!Atviegloti uzelpojam, man pat liekas, ka rīt lidosim.Dodamies„sirojumos” pa apkārtnes veikaliem.Daudzos pārtikas veikalos tāda hlora smaka, ka acis sprāgst no pieres ārā, nezin kā pārdevējas var to visu dienu izturēt.Karmena paskaidro, ka tas viss dezinfekcijas nolūkos.

Pievakarē vēlreiz iegriežamies internetā – ziņas jau cerīgākas , varbūt rīt lidos...Nolemjam ar draudzeni pasēdēt kafejnīcā – varbūt tas ir mūsu pēdējais vakars Barselonā.

No rīta mana ceļabiedre un Rita negrib līst ārā no gultām, bet es jūtu, ka būs labi! Lidosim! Seko īsziņa no manas ceļabiedres meitas no Rīgas – esot jau mūs iečekojusi sodienas reisā (bijām viņai nosūtījusas savu e- bilesu Nr.), kur esat? Atbildam – ceļā uz lidostu, kaut patiesībā vēl vāļājāmies pa gultu.Ātri saposamies un prom uz taksi. Mums Ritai bija problēma – kad paspīdēja iespēja braukt mājās ar autobusu, viņa caur internetu bija atteikusi savu rezervāciju.Tāpēc centāmies pēc iespējas ātrāk nokļūt lidostā, lai kaut ko darītu lietas labā.Lidostā neliela rosība, daudzi reisi atcelti, bet Rīga būs!Izrādās arī ar Ilgas biļeti viss kārtībā.Ieņemam rindu uz reģistrāciju, liekas ,ka lidmasīnu gāzīs apkārt.Bet tā nav, satiekam tikai dažus no mūsu sākotnējās kompānijas, pārējie ir„aizkūlusies „uzLatviju t.s.”svoim hodom”.Pie reģistrācijas problēma – darbiniece ir par slinku ,lai pārbaudītu mūsu rezervāciju un uzstāj uz to ,ka mums nav pārreģistrētas 18.apr. biļetes. Karmena ar savu spāņu valodu nāk talkā, beidzot darbiniece ir spiesta pakustināt pirkstus un ievadīt datorā dažus ciparus. Seko milzīga atvainosanās un beidzot saņemam savas iekāpsanas kartes. Uzelpojam...Karmena ar Ritu dodas atvadu svinībās lidostas kafejnīcā,Karmena savu vārdu turējusi – viņa pavadīja Ritu līdz muitas zonai un vēl pēc tam zvanīja, vai viņa atradusi īsto iekāpsanas vietu un satikusi mūs.

Izlidojam ar nelielu nokavēsanos, lidmasīnā kādas 10 brīvas vietas.Pasūtam siltos ēdienus un lasām Latvijas presi.Tikai izkāpjot no lidmasīnas Rīgā, atcerējos, ka vajadzēja taču baidīties!

P.s.Karmenas un Ritas vārdi pēc viņu lūguma mainīti! Atvainojos,ka man nav „SH” burta!