Welcome to Paradise - tā tiešām ir!

Maldīvu salas ir turpinājums mūsu ceļojumam , kurš iesākas Šrilankā. Maldivijas lidostā (Hulhule International Airport), kas atrodas netālu no galvaspilsētas Malē ielidojam 8 no rīta, kad saulīte jau lutina ar pamatīgu karstumu. Jau lidostas teritorijā manāms, ka ūdens tiešam ir tik zils un smiltis baltas kā ceļojumu aprakstos un bildēs. Nevaram sagaidīt došanos uz savu salu. Par tādu kļūst Meerufenfushi sala, visa sala ir paredzēta atpūtniekiem (http://www.meeru.com/). Uz salu dodamies ar nelielu lidmašīnu, kas paceļas no ūdens un arī nolaižas galapunkta tuvumā ūdenī. Pa logu redzamas brīnišķīgas lagūnas.

Meeru Island Resort tika atklāts 1997.gada novembrī. Sala atrodas no Maldivijas galvaspilsētas Male uz Ziemeļiem. Tā ir 1,2 km gara un 500 m plata, līdz ar to pastaigas apkārt salai ir visai biežas. Male Maldivijā tiek reklamēta kā pasaules mazākā galvaspilsēta, bet gribētos to tomēr saukt par vienu no mazākajām.

Vietējie runā valodā, ko sauc divehi, bet, protams, ar tūristiem tiek runāts angliski, ar mums – arī krieviski, ko lai dara- tas no kurienes nākam, sejā laikam rakstīts. Par Latviju, protams, zina tikai britu tūristi, vietējiem nav ne jausmas pat kur tāda Zviedrija atrodas.

Nūdisms un top less ir stingi aizliegts, jo Maldivijas valdošā reliģija ir islāms, sunītu novirziens

Ūdens tiek attīrīts no okeāna ūdens tāpēc tūristi tiek aicināti to taupīt, dzeršanai lietojams ir ūdens pudelēs. Maldivija sastāv no1190 salām, tās ir ne vairāk kā 1.7 m augstas, grupētas 26 atolos, kopējā salu platība ir 90 000 kvadrātkm.

Palmas, baltas smiltis, tirkizzilas lagūnas, tīrs un silts ūdens, koraļļu rifi, bagāta ūdens pasaule. Ne velti salas interneta mājas lapā rakstīts „Welcome to Paradise”. Noteikti iesaku izbaudīt snorkelingu (niršanu ar ūdens brillēm un cauruli elpošanai), mēs ar puisi nirstam stundām ilgi, baudām ūdens pasauli, kur neviens iemītnieks neizrāda ne mazāko sašutumu par mūsu klātbūtni. Sajūta kā pasakā, jūtos kā vietējā zivs. Atrodam arī brīnišķīgus gliemežus, kurus atstājam ūdenī, jo par dzīvu gliemežu un arī koraļļu vākšanu, draud sods. Pie reizes snorkelēšana ir ļoti labs veids kā iesauļot muguru (ja ir tāda nepieciešamība). Runājot par sauļošanos, nedrīkst aizmirst krēmus ar spēcīgu saules aizsarg faktoru SPF (vismaz 20), kā arī pēc sauļošanās losjonu un, drošs paliek drošs, kādu apdeguma krēmu jo saule ir ārkārtīgi spēcīga.

Gan Šrilankā, gan Maldīvu salās saule riet ļoti agri- ap plkst. 17 sākas saulriets un saule pazūd nemanot. Izbaudām arī saulrieta kruīzu, kura laikā draiskojas savvaļas delfīni- kārtējais neaizmirstamais piedzīvojums.

Rezervējot ceļojumu, iesakām izvēlēties opciju „All inclusive” jeb visas ēdienreizes un dzērieni iekļauti, jo cenas uz salas ir ārkārtīgi augstas, piemēram, ūdens (mazā pudelīte) maksā 3.50 USD, cigarešu lētākā paciņa 5 USD. Mūsu salā ir viens vienīgs veikaliņš (pilnīgs monopols), līdz ar to tūristiem jāpatukšo savi maki, pērkot gan ikdienai nepieciešamās lietas, gan suvenīri. Blakus salai atrodas arī mazāka sala, uz kuras dzīvo vietējie iedzīvotāji. Tā atrodas tik tuvu, ka var aiziet ar kājām, bet, diemžēl tas ir aizliegts, pieļauju, ka tāpēc, lai netraucētu vietējo mieru un neiegādātos preces par lētākām cenām. Norēķini uz mūsu salas iespējami tikai ASV dolāros.

Aktīva dzīvesveida piekritēji var nodarboties ar dažādiem sporta veidiem, arī uz ūdens- vindsērfingu vai izbraucienus ar kajaku, diemžēl no vindsērfinga nākas atteikties, jo vējš Maldīvās ir mūsu ceļojuma laikā nav pietiekami stiprs. Bet kajaks ir lieliska iespēja izvingrināt kauliņus un ar to var sportot neatkarīgi no laikapstākļiem.

Trūkst vārdu, lai aprakstītu skaistumu un mieru šajā salā. Kas gan nekait neko nedarīt- tikai baudīt? Varētu tā dzīvot ilgi, jo ilgi, un, manuprāt, nepaliktu garlaicīgi, jo daba mainās, katru dienu ieraugām kaut ko jaunu. Ņemsim par piemēru ūdens pasauli – rajas, haizivis, krabīši. Salasām ļoti daudz tukšo gliemežvāku. Un klimats- visu dienu peldkostīmā, un pat naktī gaisa temperatūra ir tik augsta, ka nav pat jādomā par siltām drēbēm. Lielāks ieskats – foto galerijā.