Kaa satikt latvieti Kostarikaa :D

Saule, savos ierastajos, spilgti saartajos tonjos rotaajusies, kaapa lejaa pa peedeejiem dienas gaismas pakaapieniem, kad es aara dushaa nomazgaaju dienas puteklos un saulee sakarsusho kermeni, uzvilku tiiras dreebes un seezhot uz piemaajas pakaapiena (kas bija mana iemiiljotaakaa pieseeshanas vieta klusos pievakaros), aizdedzinaaju cigareti, pie saaniem novietoju vieteejo Imperial alus skaardeni un panjeemu Vila piecstiigu gitaaru (peedeejaa stiiga jau sen duseeja citos mediibu laukos) un speeleeju vienu no savaam Red Hot Chili Peppers miilaakajaam dziesmaam – Soul to squeeze. Pamatiigi novienkaarshotu versiju protams!

Klusumu ik pa briidim paartauca meerkakji, kas tepat netaalu savaa starpaa sarunaajaas . To balsis pirmajaa mirklii atgaadinaaja sasirgusha, veca sunja rejas…

Saule ar savaam maakslinieces otaam, paarkraasoja pasauli savos tonjos – milzu palma maajas priekshaa un koksriekstu cietaas chaulas kluva saartas un izskatijaas peec lieliem aaboliem, kas nokaraajaas no kuplaas palmas neaizsniedzamas cilveeka rokaam. Ja vien Dievs buutu izveeleejis aabolus “iekaart” palmas kokos, mees visi buutu sveetie uz zemes shiis. :)

Gaisaa virmoja puteklu un motora ruukonja paarspeeja pat meerkakjus, kad Vils ar kvadraciklu apstaajaas maajas pashaa priekshaa. Jau peec mirkla ar divaam seshpakaam starp kaajaam, vienu roku turoties pie kvadracikla aizmugureejaa stienja, draazaamies caur sauro Santa Teresas galveno ielinu, lai peec mirkla nogrieztos pa grubulainu, bedrainu celu, kas veda staavus augshaa kalnaa. Veel triis minuutes un bijaam Spensera – restoraana galvenaa pavaara maajaa. Triisstaavu nams sleejaas uz kalna nogaazes, lai paarluukotu mazo pilseetinju un aiz taas – milziigo okeaanu, kura vaards nemaz ne tuvu neatbilda patiesiibai – shis okeaans nekad nebija kluss. Vilni milzu aatrumaa skreeja krasta virzienaa un ikreiz apmetot kuuleni, muka atpakalj dziljumos.

Balliite iesaakaas klusi un nemanaami, tachu ap plkst. 20.30, kad maziem beerni nolikti pie miera, vecaaki un to draugi un pazinjas, bija gatavi atpuusties. Mazaa baseinina uudenji, aiz kura kalna nogaaze sleejaas metrus 20 uz leju, bija pieklusushi liidz ar beerniem, vien laapu liesmas atspiideeja dzidrajaa uudenii. Cilveeki pamazaam atraisiijaas. Sarunaajaas. Iepazinaas. Es tanii briidii runaajos ar Chadu, kad peekshnji vina seja paarveertaas no shoka, kad uz vina jautaajumu “no kurienes es esmu”, atbildeeju “no Latvijas”. Desmit sekundes veelaak mana seja sastinga izdzirdot Latvieshu valodu. Chada sieva Sarita bija 35 gadus jauna, simpaatiska meitene, kuras sejas vaibstos bija manaamas latviesha vaibsti. Seritas abi vecaaki bija latvieshi tachu jau pirms vinas naakshanas pasaulee paarvaakushies dziivot uz ASV. Paarsteidzoshi, ka vina ar vecaakiem vienmeer runaaja tikai un vieniigi latvieshu valodaa. Vinas amerikaana akcents likaas nedaudz komisks, tachu lieliskaa latvieshu valodas paarvaldiishana atstaaja pozitiivu iespaidu. Atlikusho vakaru runaajaamies par dziivi Latvijaa, par dziivi Kostarikaa un Amerikas Savienotajaas Valstis.Nedaudz sametaas kauns par to, cik aatri iespeejams pazaudeet savas dzimtaas valodas iemanjas – shkiet ka pus gads tikai anglu valodaa dara savu, taapeec shad tad gruuti atrast pareizos vaardus un pareizo formu, kaa izteikties…

Atrados centraalamerikaa, valstii, par kuras atrashanaas vietu daudziem Latvieshiem buutu krietni jaapiedomaa, atrados mazaa seerfoshanas pilseetinjaa, kuru apdziivoja vieteejie Tikos un amerikaanji, bijaam maajaa, kas atradaas uz kalna nogaazes, prom no krodzinjiem un baariem un sheit vina staaveeja – blondi bruunganiem matiem, biezaam luupaam, smaidiiga un pozitiiva latviete, kura nebija redzeejusi Latviju kopsh beerna dienaam, tachu nebija aizmirsusi par sakneem… biju patiikami paarsteigts un prieciigs!

Nedaudz veelaak no cheholiem tika iznemtas gitaaras un perkusijas, lai kopiigi dziedaatu saulainas dziesmas kopaa ar jaukiem cilveekiem pasakainaa vietaa shajaa taalajaa nostuurii…

p.s. – nedaudz veelaak buus bildes un varbuut pat kaads video no balliites ;) Lai laba diena!!!