Los Angeles-Tijuana-San Diego-Las Vegas

Vēlēšanās tikt pāri okeānam bija jau sen. Līdz ar bezvīzu režīmu ķēros klāt savam sapņu piepildījumam. Sākotnēji gan doma bija doties uz NY , bet meklējot avio biļetes , izrādijās ka pateicoties KLM uz LA var nokļūt krietni lētāk nekā austrumkrastā. un tā maijā mēs 4 cilvēku kompānijā , devāmies savā lielajā ceļojumā. Izlidojuši no Rīgas , ar nosēšanos Amsterdamā un Mineapolē, mēs tās pašas dienas vakarā jau bijām saulainajā Los Angeles .Mājās gan bija agrs rīts. Apmetāmies mēs Hermosa Beach, kas atrodas netālu no lidostas , bet pusotras stundas braucienā līdz centram. Dzīvojām mēs hostelītī pašā okeāna krastā , no kura logiem varēja vērot sērferus, kas sasēdušies uz saviem dēļiem gaidīja lielo vilni. Attālumi šeit lieli , bet visu sarežģī nepārdomātā sabiedriskā transporta sistēma. Lai kur nokļūtu , nezinātājam ir krietni jāsaplāno savas darbības , tāpēc pirmajā dienā mēs sākām ar tuvējās apkārtnes apgūšanu.

Divu nedēļu laikā mēs bijām nolēmuši apskatīt , un izbaudīt daudzās LA pludmales , un pirmo dienu mēs pavadījām tieši Hermosa Beach pludmalē. Šī pludmale ir īpaša ar to , ka to iecienījuši ir pludmales volejbola cienītāji. Šeit regulāri notiek daudzi turnīri , bet arī ikdienā spēlētāju netrūkst. Nākošā pludmale kur mēs devāmies bija Santa Monica. Tā laikam ir slavenākā no visām. Kā lai te neatceras seriālu Beverly Hills 90210. Cik bieži skatoties to mēs sapņojām kādreiz tur nonākt. Izkāpjot no autobusa devāmies okeāna virzienā , bet pa ceļam mūs aizkavēja 3 ielas promenāde. Šī skaistā iela ar daudzajiem veikaliem var aizkavēt uz ilgu laiku. Šoreiz gan šopingu atmetam (nu ne pavisam jau protams). Beidzot mūsu skatam paveras Santa Monicas pludmale ,un lielais koka mols ar atrakciju parku , un daudzajām kafejnīcām. Mēs arī iemēģinājām panorāmas ratu , no kura paveras skats uz visu pludmali , un tālumā redzamo debesskrāpju rajonu. Pati pludmale ir milzīga , platumā kā futbola laukums , un vairākus kilometrus gara. Tā kā ir maijs , atpūnieku vēl nav daudz , bet mums tas netraucē , mēs taču esam ziemeļnieki. Okeānā ūdens ir kā pie mums jūrā vasaras vidū. Diena tiek pavadīta sauļojoties un peldoties. Nākošā diena tika veltīta Downtown , kas ir finansu centrs un Chinatown apmeklēšanai. Pa ceļam mes redzam Staples center , kur tieši šajās dienās play off spēles aizvadīja Los Angeles Lakers. Šo spēļu laikā pilsētā iestājās miers. Visi skatījās spēles mājās , vai pārpildītajos krodziņos. Pats centrs mūs ne ar ko nepārsteidza , un tāpēc mēs ātri devāmies uz Chinatown. Lai arī lielākā Chinatown atrodas San Francisko , arī šeit uz mirkli varēja sajusties kā citā pasaulē nonācis. Lai arī Hollywood mēs bijām ieplānojuši skatīt ceļojuma pēdējās dienās , mēs nenocietāmies un ar metro devāmies ieraudzīt lielo Hollywood uzrakstu. Iznākuši no stacijas mūsu skatienam pavērās Hollywood bulvāris , ar savu Zvaigžņu aleju , Kodak kinoteātri. Nedaudz pagājuši pa bulvāri , pētot slavenību zvaigznes , mūsu skatienam pavērās Hollywood kalni ar visiem zināmo uzrakstu. Vēl ceļojuma laikā mēs apmeklējām Long Beach , kuras pludmālē auga slaidas garas palmas , un kā viesnīca pietauvots kuģis Queen Mary.

Tā kā tikai 150 kilometru attālumā atrodas Meksika , nolēmām doties uz pierobežas pilsētu Tihuana. Lai iepriecinātu sevi , šim braucienam noīrējām Ford Mustang kabrioletu , un agrā rītā devāmies ceļā. Traucoties pa freeway mēs ātri nonākam pie robežas. Internetā izlasīju , ka labāk mašīnu atstāt robežas šinī pusē , un taisnība tā bija . Lai tiktu atpakaļ ir jāstāv milzīgā rindā. Šķērsojām robežu bez nekādas kontroles , vien redzam brīdinājumus par cūku gripu. Tas bija epidēmijas pašā sākumā , bet tas mūs protams neapturēja. Visa pilsēta sastāv no vienām aptiekām un zobārstu kabinetiem , kā arī dzērienu veikaliem. Cenas zemas , un tāpēc amerikāņi šeit dodas iepirkt medikamentus , labot zobus un iepirkt lētu viskiju. Paēdām kādā krodziņā kur par lielu , no krāsns izņemtu akmens podu , kas pildīts ar 3 veidu gaļām , garnelēm un avokado , svaigi spiestu apelsīnu sulu samaksājām 20 usd. Jāsaka ka tas bija dārgākais ēdiens , ko tur varēja pasūtīt. Pati pilsēta ne ar ko nepiesaistīja , uz ielām valdīja liela netīrība un smirdoņa. Par ļoti lētu naudu šeit varējie iegādāties ar rokām izšūtas sedziņas , kā arī bērnu apģērbus ar tautiskiem izšuvumiem , ko mēs arī iegādājāmies. Ātri šķērsojām robežu , ielēcām savā Mustangā un devāmies māju virzienā. Pa ceļam mēs vēl iebraucām San Diego , kur apskatījām uz visiem laikiem pietauvoto avio kuģi Midway. Kuģis ir pārvērsts par muzeju , un visi kas vēlas var to apskatīt. San Diego atrodas ASV Klusā okeāna kara flotes bāze , un tieši tajās dienās bija ieradies milzīgais avio kuģis Ronalds Reigans , ko pa gabalu arī varēja redzēt un iemūžināt fotogrāfijās.

Nedēļa Los Angeles pagāja ātri. Noīrējuši kārtējo auto , šoreiz Jeep Patriot devāmies uz Arizonu , kur mūsu mērķis bija Grand Canyon un Hoover Dam. Braucot pa Arizonu mēs sajutāmies kā Mežonīgajos rietumos , viss tik ļoti atgādināja indiāņu filmās redzēto , ka likās ka no Džošua koku meža izjās indiāņi savos mustangos.Lielais kanjonjs mūs patiesi pārsteidza ar savu varenību , un skaistumu. Lai arī mēs noskopojāmies , un nenopirkām biļetes , lai pastaigātos pa Sky Walk. (Sky Walk ir milzīgs pakavs ar stikla grīdu pārkāries pār kanjona malu. Staigājot pa to , jūs redzat zem sevis 150 metrus dziļo aizu) iespaidi par kanjonu man paliks atmiņā uz visiem laikiem. Ceļš no kanjona mūs tālāk veda uz Las Vegasu. Pa ceļam mēs piestājām pie Hoover Dam , kas ir uz Kolorado upes uzcelts aizsprosts elektrostacijai. Prātam neaptverams ir tas ko cilvēki spēj uzbūvēt. Vēl tikai stundas brauciens un mēs jau braucam pa Las Vegasas galveno ielu.Saturies Vegasa mēs esam klāt.

Vegasa izturēja , par laimi mūsu maciņi arī. Pēc trīs dienām pavādītām pilsētā mūsu balance bija pat plusos. Pat pilnīgus azartspēļu noliedzējus šī pilsēta spēj pārņemt savā varā. Lai tiktu uz savu nummuriņu viesnīcā , ir jāiziet cauri kazino. Pietiek tev piestāt pie kāda no spēļu automātiem , un tad laika sajūta pazūd. Kazino nav logu , nav pulksteņu , tu nezini ir nakts vai diena , ir tikai azarts. Pamodies 6 no rīta noeeju uz kazino , no izbrīna paveras mute. Kopš vakara nekas nav mainījies , joprojām pilna zāle. Izklaides šeit ir pirmajā vietā. Vakarā kad ieradāmies Vegasā , bija iespēja apmeklēt Šēras , Džo Kokera koncertus , Deivida Koperfīlda un Betijas Midleres šovus. Vēl tikai brauciens ar limuzīnu pa naksnīgo Vegasu , ar pieturu pie Belagio viesnīcas, lai apskatītu pasaulē augstākās strūklakas , un ceļš mūs ved jau tālāk.

Agri no rīta mēs pametam Vegasu , nosolamies šeit noteikti vēl atgriezties , un dodamies iekšā Nevadas tuksnesī. Pāris stundas ceļā , un esam nonākuši pie Nāves ielejas. Šī ir zemākā vieta Ziemeļamerikā . Uzbraucam Dantes kalnā , no kura paveras vienreizējs skats pār ieleju. Tieši zem mums atrodas ielejas zemākais punkts Badwatera , kuru klāj sāls lauki. Dodoties lejā uz ieleju ,mēs piestājam pie Zabriskie point. Tā kā esmu grupas Pink Floyd fans es nevarēju šeit nepiestāt. Šajā vietā tika uzņemta Michelangelo Antonioni slavenā filma Zabriskie Point , kurai mūziku sarakstīja tieši Pink Floyd. Šeit paveras tik krāsaini skati uz kalniem , ka neticas ka daba , ko tādu krāsainu vispār var radīt. Tālāk jau caur pašu ieleju dodamies atpakaļ uz LA. Karstums šeit ir neciešams , pāri par 40 grādiem. Ēnu šeit neatrast , jo nekas šeit neaug.

Un atkal esam atgriezušies Enģeļu pilsētā. Nomainījuši auto prêt mazāko Jeep Wrangler ar nolaižamu jumtu , dodamies uz hostelīti starp Hollywood bulvāri un Sun Set bulvāri. Esam astoņi cilvēki nummuriņā , bet to var paciest zinot , kur mēs dzīvojam , un cik maksā viesnīca šajā pilsētas daļā. Kopā dzīvojam mēs četri latvieši , anglis , vācietis, amerikāniete un Kanādas indiānis. Jautra kompānija. Nākošajā rītā mēs dodamies iekarot Malibu pludmali. Esam nedaudz vīlušies , nekas jau nu īpašs tur nav. Bagātnieku mājas ir paslēpušās no ziņkārīgo acīm kalnos , tā ka redzēt šeit nav ko.

Viena diena pilnībā tiek veltīta Beverly Hills. Bagātnieku rajons , skaists , sakopts un nenormāli dārgs. Pirmais kur dodamies ir Rodeo Drive , iepirkšanās iela, ko tik ļoti bija iemīlējuši Brenda , Kellija , Donna un citi , mums tik mīļā seriāla varoņi. Piestājam pie Vilšīras viesnīcas , kur dzīvoja Džūlijas Robertsas varone filmā Skaistā sieviete. Pati iela sastāv no vieniem modes brendu veikaliem . Saka , ja tavs veikals nav uz Rodeo Drive , tad tevis nav vispār. Veikalā Porsche Design pārdevēji , jauni čaļi uzjautājuši , no kurienes esam , un saņēmuši atbildi ka no Latvijas, pasmaidīja un teica ka viņi zinot , ka pie mums ir skaistākās sievietes pasaulē. Tajā brīdī mēs varējām justies patiesi lepni. Nopirkuši biļetes uz ekskursiju busiņu , devāmies izbraukumā pa Beverly Hills privātmāju rajonu. Parādija mums aktiera Stīva Mārtina, rakstnieces Džesikas Kolinsas mājas. Piestājām arī pie mājas kur kādreiz dzīvoja Čārlijs Čaplins. Diena pagāja nemanot , un jau vakarā devāmies piepildīt vēl vienu savu sapni , pasēdēt mašīna virs Hollywood uzraksta. Ieslēguši navigācijas sistēmu sākām meklēt ceļu uz turieni. 2 stundu laikā mēs tā arī tur netikām. Atradāmies pavisam tuvu , bet ne tur kur gribējām. Tikai atgriežoties mājās mēs uzzinājām ka ceļs tur ir slēgts , un nav vairs iespējas tur uzbraukt. Neskatoties uz visu , no turienes pavērās brīnišķīgs skats uz naksnīgo pilsētu. Dzīvojot Holivudā mēs cerējām sastapt kādu kino zvaigzni , un tas mums arī izdevās. Mums par lielu pārsteigumu stāvlaukumā pie lielveikala mēs satikām Agnesi Zeltiņu un Miku Ozoliņu.

Vēl tikai 2 dienas mums bija palikušas , un vienu mēs veltījām Universal Studio parka apmeklējumam. Iegādājāmies VIP biļetes , jo brīdināja ka ar parasto biļeti vienā dienā parku neizstaigāt. Un tā arī bija , pat ar šo biļeti mēs knapi uzspējām iziet visas atrakcija un šovus. Šī tiešām ir vieta kas spēj piesaistīt gan lielus gan mazus . Apskatījām gan kino paviljonus , kur tiek uzņemti mums pazīstamie seriāli , gan filmu dekorācijas tādām filmām kā Pasauļu kari , Psiho , Skorpionu karalis , Žokļi un Grinčs. Amerikānietes sāka spiegt no priekiem , kad braucām pa ielu kur tiek filmētas Bīstamās mājsaimnieces.

Un tā nemanot pagāja 2 nedēļas , un laiks bija doties mājās. Vēl tikai pus dienu mēs ļāvāmies iepirkšanās priekiem Los Angeles lielākajai outlet pilsētiņā Citadel. Jau tā ASV viss ir krietni lētāks , ne kā pie mums , nu bet šeit vispār likās , ka cenas ir nenormāli zemas. Kā mēs smējāmies , šeit brendu apģērbs bija par centrāltirgus cenām. Kredītkartes pāris stundu laikā bija iztukšotas , un mēs ar mierīgu sirdi varējām doties mājās . Vēl tikai 13 stundas lidmašīnā , 9 stundas Amsterdamā un tad jau pavisam drīz mēs bijām atgriezušies mājās.Bet uz New York mēs vēl noteikti aizbrauksim , mūs šī zeme ir aizrāvusi.