Viena diena sniegotajā Tallinā

2 lati un 90 santīmi!!! Lai arī cik neticami tas izklausītos, bet tieši tik man izmaksāja brauciens ar autobusu no Rīgas līdz Tallinai vienā virzienā!

Par Eurolines izdevīgo akciju pavisam nejauši uzzināja mana draudzene Santa, ar kuru arī devos šajā īsajā ceļojumā; ar mums vēl kopā brauca mana māsa un Santas māsa. Īstenībā mums nemaz neradās jautājums – vai izmantot šo Eurolines piedāvājumu! Jautājums bija – kad to izmantot!!! Tad sekoja pavisam neliela apspriede un biļetes jau bija rokā.

Tā nu 6.februārī devāmies ceļā iepazīt kaimiņu – igauņu galvaspilsētu. Jau 7:00 ar Eurolines Lux Express autobusu izbraucām no Rīgas autoostas. Autobuss ļoti jauns, moderns un ērts – ar ādas krēsliem, bezmaksas karstajiem dzērieniem, žurnāliem, bezvadu internetu, tualeti, TV un īpaši daudz vietas manām garajām kājām. Tieši šo pēdējo faktoru es pratu novērtēt visvairāk! :)

Jau tuvojoties Tallinai sapratām, ar kādu ziemu mums tagad būs darīšana... Kupena pie kupenas, koki skaisti apsarmojuši, mājām jumti nosniguši ar pamatīgu sniega kārtu atgādinot mazus rūķu namiņus... Jāatzīst, ka mazliet ekstrēms jau bija šis ceļojums tieši auksto laika apstākļu dēļ, taču ir vērts izmēģināt arī ko tādu.

Tallinas autoostā ieradāmies nedaudz pēc 11 un uzreiz devāmies ceļā uz Vecpilsētu. Bijām nodrošinājušās ar nevienu vien karti un ceļvežiem, tā, ka ceļojums varēja sākties. Bet pēc pirmajiem soļiem sapratām, ka viss tomēr nebūs tik viegli, jo nebija tīrīti trotuāri... un ne jau tādēļ, ka iepriekšējā naktī būtu pamatīgi sasnidzis sniegs un sētnieki vēl nebūtu uzspējuši tos notīrīt… tie nebija tīrīti vispār un neviens to arī nedarīja. Tā nu mēs tur bridām pa mazajām iemītajām taciņām milzīgajās sniega kupenās, kājām nereti aizslīdot visos nevēlamajos virzienos... Katrā ziņā bija jautra pastaiga!:)) Savukārt, centrā un Vecpilsētā jau bija cita lieta!

Taču lai vai kā bija ar trotuāriem, arī aukstums jau bija pamatīgi jūtams un iestājās pat neliela satraukums – kā visu dienu šādā laikā izturēsim?! Labi, ka bijām nodrošinājušās ar papildus līdzi paņemtajiem džemperiem, cimdiem, cepurēm un šallēm. Tie no somām tika izvilkti rekordlielā ātrumā! :)

Pastaigu pa Vecpilsētu gribējām sākt tā, kā norādīts mūsu skaistajā, krāsainajā ceļvedī. Taču, vai kādam varēja ienākt prātā, ka karte ar mūsu maršrutu attēlota otrādi - ne no tās puses, kā sākotnēji likās?! Līdz ar to pagāja laiks, kamēr no jauna noorientējāmies un sapratām, kur īsti atrodamies.

Vecpilsētu izstaigājām krustām – šķērsām, apskatot ievērojamākos apskates objektus: resnās Margarētas torni, Trīs māsu ēku kompleksu, Doma baznīcu, Rātslaukumu ar galveno tā objektu - Rātsnamu, Sv. Gara baznīcu, gleznaināko Vecpilsētas ieliņu Katariina käik un vēl un vēl. Protams, apskatījām arī Vecpilsētas sarkanos, nosnigušos māju jumtiņus no vairākiem skatu laukumiem. Jāsaka, ka viens skatu laukums izraisīja īpaši pozitīvas un jaukas atmiņas no iepriekšējās viesošanās Tallinā pirms aptuveni 5 gadiem. Taču ziemā jau viss izskatās daudz, daudz savādāk… arī sarkano jumtiņu mazāk… :)

Iegājām apskatīties arī Kalev šokolādes muzeja istabu (bezmaksas pasākums) Tajā varēja pacietīgi vērot, kā top smalki marcipāna izstrādājumi, gan skatlogos apskatīt neskaitāmus gardus mākslas darbus un, protams, iegādāties visvisādus saldumus (ieteikums: tos tomēr izdevīgāk iegādāties lielveikalos!!!).

Aukstuma nomocītas ik pa laikam paviesojāmies arī neskaitāmos suvenīru veikaliņos – tajos, savukārt, var iegādāties dažādus adījumus, lina izstrādājumus, dzintara rotaslietas un, protams, kā jau pierasts, dažādus nieciņus. Tradīcijas ievērošanai iegādājos vien pastkartīti, ko nosūtīt uz mājām un nelielu ledusskapja magnētiņu ceļojumu kolekcijas papildināšanai.

Kad satumsa, nolēmām doties vietējo iepirkšanās centru izpētē. Tomēr, jāsaka gan, ka cenas bija salīdzinoši dārgākas kā pie mums. Droši vien, ka ārpus pilsētas centra piedāvājums būtu savādāks... bet arī nogurums jau mūs bija pārņēmis un nebija vairs nekādas motivācijas staigāt pa veikaliem.

Vēl tikai atlika vietējā pārtikas veikalā sapirkt ko ēdamu mājupceļam un doties atpakaļ uz autoostu, no kuras nedaudz pēc pusnakts bija jādodas mājās. Vēl tikai atlika izbrist vēlreiz cauri sniega kupenām... (snowy)