...saulriets, kurš mums seko, saullēkts - kurš pavada.. 1.Daļa

Ievads

Katram sapnim reiz pienāks beigas un katrs ceļš reiz beidzas. Bet ir kāds mirklis, ko iespējams saglabāt, iespējams nest sev līdz visu dzīvi...atceroties sajūtas, smaržu, gaisā virmojošo auru un vēju...

Es ticu un zinu, ka Linda, Baiba un Toms, katrs šādu mirkli ir atraduši Meksikā un tas allaž būs viņu dzīves košais fons, labas omas tapetes un pozitīva smaida garants...

Pirms vairākiem mēnešiem, kad tika skaidri nosprausts ceļojuma galamērķis - Meksika - Linda - Irinas Vecvanagas (Meksikas kulturas centra vaditajas) mudināta sazinājās ar mani, lai aicinātu mani kļūt par viņu pavadoni un gidu Meksikas plašumos. Kopīgi strādājot, izveidojām lielisku ceļojuma plānu 3 nedēļām Meksikā. No tām nepilnas 2 nedēļas mums bija lemts pavadīt kopā, apceļojot valsts skaistākās vietas.

Satraukti par nezināmo un mūsu iedrošināti - apņēmīgie ceļotāji braši atkāvās no ikvienas replikas un mājās palicēju negācijām par tik bīstamo Meksiku - sak' ''mazāk filmas skatīties vajag''! Bet visticamāk - tā vien bija latviešu dziļā skaudība - gan aiz škrobes, gan aiz patiesa sirds prieka, ka kādam ekonomiskās krīzes krustugunīs, tiks laime staigāt, pieskarties, elpot gaisu, kuru pirms vairākiem simtiem gadu un pat tukstošu elpoja viena no varenākajam civilizācijam - Maiji!

Un te nu tas bija - pienāca brīdis un jaunieši pameta sniegoto dzintarkrasta zemi, lai pēc nepilnas diennakts piezemētos pasaules lielākajā megapole - Mehiko.

Dzelzs putns lēni rinķojot virs mazo, košo namiņu nosēto lielpilsētu pacietīgi gaida brīdi līdz tiks dota atļauja nosēsties, ļaujot ceļotājiem izbaudīt neaizsniedzama horizonta tāles un pilsētas nomales - cik acs vien tver. Teju virs namu jumtiem - ik gājējs, ik koks un krūms ir saskatāms kad pēkšņi pārsteidz ass trieciens un lidmašīna ir veiksmīgi piezemējusies. Vien satraukumā pāris sirdspuksti šķir līdz "konkistas" no vecā kontinenta spertu pirmo soli uz Meksikas zemes.

Šis ir pirmais iespaids - pirmā elpa, pirmā smarža, pirmais solis ko attcerēties...

Kad pēc formalitāšu nokārtošanas, tiek pavērtas durvis uz pasauli - lidostas durvis - aiz kuras milzu iela, satiksme, troksnis un smogs, un tu it kā apstulbsti uz mirkli, un jau attopies pašā milzu pilsētas epicentrā - no kura ceļi ved uz neiedomājamākajām vietām, un pasakainām ielejām un ceļiem, kalniem - uz vietām kurās vējš runā tavā balsī, kur saule lec tavā sirdī un riet tavā sapnī...kur mēness ar zvaigznēm ir tavs ceļš un nakts sienāžu kori ir tava šūpuļdziesma...

Bienvenidos en Mexico!!!

Un ceļojums Īvānu ģimenei var sākties...

1.Diena

Pusotras stundas gaisa ceļš šķir tik dažādās pasaules un jau savā pirmajā pārbraucienā latviešu ceļotājus pārsteidz sutīgs karību gaiss, tirkīzzila jūra nomaina betona džungļus un miljonus cilvēksejas neliels kūrorta ciems - Playa del Carmen. Šis ir arī mūsu pirmais tikšanās punkts. Apmetušies jaukā viesnīcā - turpat līdzās galvenajai tūristu ielai - ''5tā avenija'' - kas ir Meksikas atbilde tāda paša nosaukuma Ņujorkas avēnijai, ceļotāji sāk baudīt Meksiku ar atpūtas parku apmeklējumu. Pirmais - Xcaret - liels, verienīgs un iespaidīgs atrakciju parks ar dažnedažādām izklaidēm, peldi ar delfīniem un haizivīm, snorkelēšanu pazemes upē, daivingu starp krāšņiem koraļu rifiem, pazemes upes, zooloģisko dārzu un tauriņu māju. Vakaru parks noslēdz ar grandiozu Meksikas vēstures un kultūras šovu. Latvieši kā jau varena ēdāju tauta neaizmirst arī godam izmantot bezmaksas kuponus furšeta pusdienu virtuvē. Arī šis tas iekrīt kuļķenē zem galda - romantiskām vakariņām parkā jūras krastā - vērojot pirmo neaizmirstamo Meksikas saulrietu...

Pirmās dienas piepildīti jaunieši atgriežas viesnīcā un pēc pāris mirkļiem mēs tiekamies.

Ar Lindu iepriekš biju ticies tikai virtuālajā pasaulē, un mans prāta radītais vizuālais tēls mirklī sagruva. Manā priekšā stāvēja jauna, izskatīga, smalka dāmīte - un liekas viņas divi pusaudžu bērni to darījuši bija tikai krāšņāku - jautru, dzīvespriecīgu un modernu. Linda ir mamma ar kādu Toms un Baiba tiešām var lepoties - un izbaudīt ceļojumu kopā.

Ātri vien nojautu - ka šie nav ierindas pelēkie ceļotāji - bet gan tādi pat baudītāji kā es - mākslīgā Disnejlenda viņiem nav pa prātam un tas vien liecināja, ka mūsu turpmākā 2 nedēļu sadarbība būs veiksmīga...

Ciemakukulī atvestie skābie kāposti, rupjmaize, laimas labumi, balzāminš - uzjundī nostaļģiskas atmiņas par mājām - žēl ka muitniekkungam nepatika biezpiens, ķimenu siers un pelēkie zirņi... ehh... :((( Tie līdz manam vēderam nenonāca.

Pēc pāris serenāžu notiesāšanas - aicināju tautiešus doties nelielā pastaigā pa naksnīgo pilsētu. Neona gaismas, klubi, bāri, mūzika un dejas - tūristu paradīze karību jūras pludmales smīltīs...

Piekodinu, ka šī ir vieta ar ko parasti ceļotāji savu maršutu noslēdz - mēs sāksim, lai dotos tūristu neskartos džungļos un vietās, kurās materiālās vērtības zaudē jēgu...

2.Diena

Ari otro dienu karstajā Karību krastā Linda ar bērniem pavada karsti. Xel-ha ūdens parks ar dabas radītām lagūnām un neaizmirstamu peldi starp miljoniem varavīksnes krāsu zivju. Tās Tevi ielenc un Tu kļūsti par vienu no tām - nirstot starp koraļu rifiem un aizrautībā aizmirstot virsūdens dzīvi.

Ar tumsas iestāšanos sagaidu atpūtniekus pilsētā un šim vakaram turpinājums paredzēts Coco Bango valstībā! Tas pelnīti jau vairākus gadus tiek uzskatīts par pasaules labāko naktsklubu ar savu unikālo šovprogrammu tas spēj aizraut ikvienu. Madonna, Elviss Preslijs, Lenijs Krevitz, Beyonce, Kiss, Queen un neskaitāmu citu megazvaigžņu ''dzīvās'' uzstāšanās liek sajusties kā privātā ballītē. "Open Bar" politika neļauj palikt izslāpušam nevienam - un bezmaksas dzērieni tiek pagatavoti mirklī. Dejas uz bāra letes, gozējoties kluba galvenajā, milzu ekrānā - ir latviešu ceļotāju neatņemama nakts izklaides sastāvdaļa.

Lai gan jautrība valdīja ar augstāko kvalitātes zīmi - ne uz mirkli netika piemirsts par nākamās dienas plāniem. Jau 8. no rīta mūs gaidīja autobuss ar kuru sākas galvenais ceļojums - Meksikas pasakainajā valstībā...

3.Diena

Dodoties mājās pa elektrisko palmu izgaismoto aleju, aiz sevis atstājot skaļu mūziku, ritmiski pulsējošu pūli un hipnotiskas lāzergaismas es jau dzīvoju rītdienā... Manas domas, nakts plīvurā tītas, pasauli krāsoja savām krāsām, vien uzticot man otu, lai es tai piešķirtu kontūras un dzīvu formu...

Pēc nepilnas stundas snaudiena - es modos, lai steigtos sagaidīt saullēktu Karību jūras krastā...

Kluss gaidošs rīts. Gaišs. Tukšās ielas un vientuļā pludmale. Pirmie modušies putni laižas starp viļņiem tumšpelekā rīta jūrā. Slinki mākoņi reti klāj padebesi, bet sauli nemanu... Pat nojaust nespēju - vai tiešām būšu nokavējis kā uzplaukst saulespuķe...?!

Ar milzu sarkanu mugursomu plecos es klīstu pa pludmali vērojot garlaikotus saulessargus un snaudošu volejbola laukumu. Rets apsargs man padod labrītu un miegaini turpina savu ikrīta taciņu... Vien mani pēdu nospiedumi smiltīs aizkavējas - ne laiskais rīta vējš, ne slinkie. balto putu viļņi nesteidz dzēst manu esību. Kā ceļš, ko pa dzīvi es eju, kā taka un katrs solis līdzās mežonīgai dzīves jūrai, kura spēj mirklī izdzēst ik katru Tavu soli - lai cik dziļi Tu pēdas tajā atstāj... Bet ES - Es baudu mirkli...

Un pamanu, ka jūra sāk mosties, debesis pošas. Viegli sārta atblāzma acu augstumā. Kāds mākonis piesarkst un no tā izšaujas viens niecīgs, mazs saules stars. Kā sakautrējies par savu makoņniecību saules priekšā tas sabožas zilpelēki drūms liekot padebesim uzliesmot paradīzes sarkanā liesmā... Drīz uguns oranži saules spārni plešas pār visu horizontu, vien saules seju koķeti slēpjot aiz sārtās dūmakas. Sārti dzeltenu paklāju saulei jūra izklāj un staru nesdama, kā taustīdama, kā no jauna, kā pirmo reiz pa zemes virsu, pa zelta jūras taku nāktu - tā nedroši, bet valdonīgi atklāj savu sartzeltīto seju...

Es sažmiedzu acis aiz gaismas staru, aiz cieņas un pateicības - te uzlēkusi jauna saule. Ir diena jauna - un es to ne tikai zinu, bet redzu kā jauna diena dzimst, es jūtu kā pirmie stari caur mani pasaulē iet...

Es atsēžos baltajā pludmales krēslā, lai uz brīdi pazustu. Uz mirkli padotos bezdomu klusuma valdzinājumam veroties rīta gaismas spēlē baltajās jūras putās. Es vēlos par vilni kļūt, lai nestu zelta staru gaismu, vizošu un dzīvu... lai saulei ceļu liktu - un katru rītu tai līdzās mostos, lai ar putniem mēs čalotu kopā...

turpinājumā ceļojums uz Mexikas vidieni 9.daļās..