Ungārija - jauka un viesmīlīga zeme!

Kā jau pirms ceļojums pienākas, tika ievākta iespējamā informācija par šo zemi – gan no ceļojumu aprakstiem, gan i-neta mājaslapām, gan paziņu atsauksmēm. Un tā...ar nelielu zināšanu bagāžu varējām doties ceļā. Jāteic, ka pat šķērsojot plašās Polijas teritoriju, var atrast daudz interesanta...nu kaut vai salīdzinot šīs zemes Ziemeļu un Dienvidu rajonus. Jūtama atšķirība gan reljefā, gan arī sakoptības ziņā – Dienvidu rajonu kalnu nogāzēs turīgākie poļi uzbūvējuši lepnas savrupmājas, kas papildina skaisto Beskidu kalnu ainavas. Pēc gandrīz vai diennakts pavadīšanas autobusā, pirmā naktsmītne ir Slovākijas otrajā lielākajā pilsētā Košicē. Ļoti skaista vecpilsēta ar brīnišķīgām muzikālajām strūklakām, kas šeit, atšķirībā no Prāgas, vērojamas bez maksas. Šeit var arī samērā lēti pavakariņot. Ļoti omulīgs ir Ķeltu krodziņš – bagātīgas porcijas un garšīgs Ķeltu alus... Nākamajā rītā jau šķērsojam Ungārijas robežu un apmeklējam Baradla stalaktītu alas Aggtelekas Nacionālajā parkā, alās noklausoties arī dažus muzikālus skaņdarbus. Tik fantastiska akustika laikam iespējama tikai šādā īpašā vidē!... Pēc neilga pārbrauciena līdz Miškoļcai, ir iespēja relaksēties Miškoļcas – Tapoļcas minerālūdens baseinos, kas veidoti mākslīgas klints iedobē. Šeit var izvēlēties gan dažādas masāžas procedūras, gan atšķirīga siltuma ūdens baseinus, kur siltākais pārsniedz cilvēka ķermeņa temperatūru. Pēc pārbrauciena līdz Budapeštai un iekārtošanās viesnīcā, vakarā dodamies uz Budafokas vīna pagrabu. Iesākumā saimnieks Līča kungs mūs iepazīstina ar pagraba vēsturi un vīna darināšanas pamatprincipiem, tad dodamies uz degustācijas zāli...un vakars beidzas ar to, ka esam paspējuši nodegustēt 8 vīna šķirnes. Protams, pirms tam tiek pastāstīts, kā to pareizi darīt, kā izbaudīt visu garšas buķeti. Akordeonists Miša viesus izklaidē gan ar klasiskas mūzikas skaņdarbiem, gan arī iemācījies vairākas latviešu dziesmas...un, iespējams, izlietotā šķidruma iespaidā, mūsu līdzi dziedāšana padodas tīri labi... Nākamajā rītā dodamies uz Višegradu un Sentendre. Višegrada ir viena no skaistākajām pilsētām Donavas ielejā, kas bijusi ungāru karaļu vasaras rezidence. Apmeklējam 13.gs. būvēto cietoksni, kas atrodas 300 m augstumā virs jūras līmeņa. Paveras brīnišķīgs skats uz Donavu! Pilsētā ir iespēja atkal veldzēties minerālūdens baseinos, kas noteikti jāizmanto! Tālāk dodamies uz Sentendre mazpilsētu, ko 17.-18.gs. radījuši dalmāciešu, serbu un grieķu tirgotāji. Marcipāna muzejā var priecāties un apbrīnot, kādus brīnumus cilvēks spēj radīt no marcipāna...Atgriežamies Budapeštā un vakarā dodamies uz zirgu fermu Varga Tanya ungāru stepē. Manuprāt – visjaukākais pasākums šajā ekskursiju programmā...Zirgu šovs, izbraukums pajūgā uz Olgas kundzes lauku sētu, bagātīgi klāts galds ar folkloras programmu...! Ak, jā – pa ceļam uz fermu piestājam ceļa malā un par 99 HUF kilogramā, kas ir apm. 0,27 Ls, nopērkam persikus. Trešā diena Ungārijā veltīta Budapeštas apskatei. Sākam ar Parlamenta ēkas apmeklējumu, kas ir viena no lielākajām un skaistākajām Parlamenta ēkām Eiropā. Eiropas pilsoņiem šis apmeklējums ir par brīvu...Dienas otrajā pusē, ņemot vērā, ka gaisa t ir virs 30 C, jāuzkāpj 170m augstajā Budas kalnā, kur apskatām vecpilsētu ar Zvejnieku bastionu un Matiāša katedrāli. Nu tāds neliels pārbaudījums pie mērenāka klimata pieradušajiem!...Seko brīvais laiks, kuru katrs var izmantot pēc saviem ieskatiem. Mūsu izvēle – apmeklēt Sečeņu peldvietu un Atrakciju parku pilsētas Centrālajā parkā. Peldvieta gan pārpildīta ar ļaužu masām, bet tomēr veldzējoši pēc dienas ekskursiju programmas...Vēlāk meita Atrakciju parkā vēl izvēlas ko ekstrēmāku – Amerikāņu kalniņu. Nu, lūk – tuvojas 7 vakarā un diemžēl - jāpamet šī jaukā un viesmīlīgā zeme Ungārija. · Diemžēl mums pietrūka laika – bet, ja Budapeštā vēlaties doties kruīzā ar kuģīti, meklējiet 10. piestātni – tur ir vislētākais piedāvājums. · Marcipāna figūriņas labāk iepērciet Sentendre lielveikalā – būs lētāk! · Noteikti aizbrauciet uz fermu Varga Tanya – tas ir neaizmirstams un burvīgs vakars! Ja nemaldos – 22 EUR, bet ir tā vērts! · Izmantojiet iespēju apmeklēt minerālūdens baseinus – tie Ungārijā, šķiet, ir vai katrā miestiņā! Sečeņos ieeja ir 2000 HUF (apm.5,50 Ls), bet, ja nepārsniedzat 2 h, tad pie izejas atpakaļ var saņemt 600 HUF (apm.1,65 Ls) · Ungārijā cilvēki ir patiešām ar dienvidniecisku vienkāršību – laipni un viesmīlīgi. Vismaz suvenīrus nopirkt un ceļu pajautāt mums izdevās arī angļu valodā! · Vīni lielveikalā (tādu gan apmeklēju tikai Sentendre) apm. no 1,40 līdz 3 Ls 0,7 l. Tās vidējās cenas, protams, bija nopērkami arī ekskluzīvāki...