Uz safari parku caur Norčepingu

Pirmkārt, par ceļojuma uzstādījumu. Tā kā viens no ceļotājiem ir piecgadīgs puika, tad iespaidojoties no kādā žurnālā publicēta raksta par Kolmården zooparku, nolēmām turp arī doties. Tajā pašā žurnālā arī tika stāstīts, ko interesantu var apskatīt netālu esošajā pilsētā Norčepingā. Tad nolēmām ceļojumā paķert līdzi arī šo pilsētu. Otrkārt, par transportu. Lielākā daļa noteikti sekotu iepriekš minētā žurnāla raksta autoram, un pirmo ceļojuma daļu veiktu lidmašīnā, bet atlikušo ceļojumu veiktu ar lidostā noīrētu automašīnu. Par ceļojuma pirmo daļu es tā kā būtu vienisprātis, bet no automašīnas īres mani atturēja trīs lietas: Automašīna nav mana atpūtas sastāvdaļa; Dienas vidū jādomā, vai var iedzert aliņu; Tā kā ceļojums ir divatā, no kuram vienam nav jāmaksā par sabiedrisko transportu, tad automašīnas īre sanāk neizdevīga. Tā nu es kādā rītā ar savu līdzbraucēju - savu dēlu (sieva tobrīd auklē bērniņu) atrodos Stokholmas, ...khm patiesībā Stokholmas Skavsta lidostā un dodamies uz autobusa pieturas vietu. Ne bez piedzīvojumiem, bet tomēr galu galā nonākam Norčepingā - tur, kur plānojām nonākt. Pirmajā dienā plānojām pastaigāt pa pilsētu. Tā arī darījām, pa ceļam iegriežoties tūrisma informācijas birojā. Ja būtu pateicīgi laika apstākļi, tad izdotos pastaigāties vairāk. Biju arī darba muzejā, kas viņiem skaitās viena no iespaidīgākajām tūrisma vietām. Lai to vairāk izprastu vajadzētu dziļāku iedziļināšanos ... vispirms zviedru valodā, lai saprastu, kas kur ir domāts. Izreklamēts tika, ka augšējos stāvos ir restorāns ar brīnišķīgu pilsētas panorāmas skatu, bet restorāns bija ciet un pirmā stāva kafenīca neko vairāk par sendvičiem nepiedāvāja. Bet kā bija - tā arī bija labi. Galu galā galvenais tūrisma objekts ir paredzēts nākamajā dienā. Nākošā diena. No rīta paēdam, dodamies uz autoostu un biļetes nopirkt nevaram, jo 9.00 tā bodīte vēl nav vaļā. Rodas pamats uztraukumam, jo tūrisma informācijas centrā tik teikts, ka autobusā Norčēpingā biļetes nevar iegādāties - tikai ārpus pilsētas. Tā kā citas izejas nebija, tad tomēr devos autobusā ar lūgumu iegādāties biļeti. Biļeti tomēr dabūjām un varējām doties ceļā uz Kolmården zooparku. Šis zooparks no daudziem citiem līdzīgiem atšķiras ar to, ka tur iespējams doties iekšā ar savu automašīnu, (vai autobusu, ko organizē zooparks) un atrasties pie zvēriem, t.sk. lauvām un tīģeriem vienā teritorijā bez nožogojumiem. Tā nu mēs visu dienu zooparkā arī pavadījām. Daudz zooparkos gan neesmu bijis, tāpēc nepastāstīšu, kas tur unikāls, vienīgi gaisa tramvaji virs zooparka varētu būt neikdienišķa izklaide zooparkā. Tāpat tur ir delfinārijs un tropu māja, ko mums gan nesanāca laika aplūkot. Citādi zooparks, pieņemu līdzīgs kā citur. Vienīgi zooparks ir sadalīts tematiskos apgabalos - tīģeru pasaule, tuksneša pasaule, ūdens pasaule, bērnu pasaule, pērtiķu pasaule u.c., kur katrā ir tematikai pieskaņota suvenīru tirgotava un kāda ātrā ēstuve. Tā nu mēs vakarā devāmies atpakaļ ar autobusu uz Norčepingu, no kurienes uz Skavsta lidostu un tad majās. Kopumā patika. Prakstiska informācija: * Ja sanāk ceļot brīvdienās, tad Norčepingā uzturēties pavisam manā skatījumā nav vērts. Tūrisma informācijas centrs ir ciet, muzeji manuprāt, ja nemaldos, arī ciet, veikali arī ciet, vai arī ļoti agri veras ciet. Vaļā vien reta ēstuvīte un vairāk nekas. Var vienīgi apstaigāt pašu industriālo pilsētas daļu, kas ir Norčepingas lepnums, bet vairāk neko dižu vairs nevar darīt. * Ja ceļojat ar sabiedrisko transportu caur Norčepingu, tad uz zooparku jādodas ar autobusu Nr.432 un lai nemulsina parka nosaukumā vārds: "Kolmården",jo parka nosaukums ir "Kolmården Djurpark" un atrodas tas vairākus kilometrus no Kolmården ciematiņa. Jābrauc tālāk, kur atrodas pats zooparks. Tāpēc arī ceļojumam nederēs vilciens, kas ērti atved uz Kolmården ciematu, jo tur vienalga jāgaida tas pats autobuss, lai nokļūtu parkā. * Autobusa biļetes Skavsta Airport - Norrköping - Skavsta Airport var iegādāties arī internetā: http://www.flygbussarna.se * Zooparka ieejas biļete nav lēta: Zooparks un Safari parks pieaugušajiem - 295 SEK (~21 LVL). Turklāt atrakcijas un tropu māja ir par papildu samaksu.