Atvaļinājums pie dabas Luksemburgā

Atvaļinājums pie dabas krūts Luksemburgā
Par Luksemburgu mums katram ir savs priekšstats un vīzija.Tāpēc biju pārsteigta ,kad pirms 2 gadiem caurbraucot iegriezāmies kādā degvielas uzpildes stacijā ,un tur bija reklāmu bukleti ar brīnumjaukām bildēm par pārgājienu maršrutiem Luksemburgā.
Mēs dzīvojam Anglijā Kent grāfistē un pienāca šīs vasaras augusta atvaļinājums,pēdējās dienās piestrādāju ,lai tiktu pabeigts atvaļinājuma plāns ceļojumam uz Velšu ,kur bija paredzēts doties garos pastaigu kāpienos pa Velsas kalniem-piemēram,Snowdonā pa kādu trasi ,kas ved gar ūdenskritumiem,peldēties ezerā un dzīvot kempingā kalna pakājē pie ezera.Tā kā esam jau tajā apvidū bijuši jau 2 reizes un puslīdz tur visu pa lielam esam apskatījuši,tad pagalam nomocījos meklējot ko jaunu,lai būtu interesanti un jaunas vietas atklāšanas prieks.Bērni vispār atteicās braukt līdzi.Un te manā inbox pēkšni iekrita acīs vēstule ,kas teica,ka prāmjiem no UK uz Franciju tieši šobrīd ir atlaide.Un ne aicināts ne saukts,prātā iekrita redzētais buklets par pārgājieniem Luksemburgā.Tas būtu kaut kas jauns un neredzēts! Un jau ar citu entuazismu es metos ātri interneta plašumos saprast visu kas un kā: 1) jāpārbauda ,cik izmaksā prāmis un vai tiešām ir atlaide 2)jāpārbauda ,cik tāls celš ir līdz Luksemburgai un cik līdz Velsai,uz kuru pusi izdevigāk naudas ziņā 3) japārbauda vai ir nakšņošanas iespējas un kā atškirās cenas 4)jāsameklē pārgājienu takas,jāsaplāno katras dienas plāns 5)jāapzina visi jaukākie apskates objekti vai izklaides, kas būtu pa ceļam.Un tas viss jāizdara 1 dienas laikā !.Hmm...izrādījās ,ka prāmja cenas kā jau vasarā turas virsotnē,cenu kritums ir biļetēm uz nākošo mēnesi.Toties degvielas ekonomija var atsvērt kaut daļēji prāmja biļeti,jo uz Luksemburgu mums tik 4 ha ceļš toties uz Velsu 8 ha.Kempinga cenas vispār izrādījās trakoti iepriecinošas.Un tā nu metu priekšā ģimenei savu jauno ideju.Abi bērni uzreiz iesaucās :''jā,mēs ar tad braucam!''Žvīk žvāk mammas darbiņs pie datora un varējām jau nest visas mantas uz mašīnu un atvaļinājuma ceļojums varēja sākties.
No Dukirkas ostas līdz kempingam Luksemburgā bij 4:30 ha brauciens .Kempings bij paņemts lieliski izvēlētā vietā-telts pašas upes krastā,pārbrienot upei pāri tu esi Vācijā.(nosaukums Camping Wies-Neu adrese 12 Rue de la Sûre

6350 Dillingen Luxembourg ) cena uz 5 naktīm 4 cilvekiem+auto ,ar lielu telti,ar visiem tax 147 euro.

Parasti mūsu ceļojumi ir ļoti organizēti un mēs strikti vadamies pēc sastādītā ceļojuma plāna ,lai neko nepalaistu garām,tāpēc ja citiem atvaļinājuma laiks nozīmē ilgāk no rītiem gulēt,tad mums tieši otrādi varam celties kaut 5 no rīta ,bet ierasties visur kur paredzēts būt.Luksemburga piespieda mūs iziet no ierastiem rāmjiem.Un kā?-tas notika tā- kā ierasts nolēmām rīt mostamies plkst 7 un dodamies ar kanoe braucienā 16 km pa upi .Pieceļamies,bet laiks nejauks,lietus līst,viss apmācies,drēgns ,brrr...nekādu upi ar vēl vairāk slapjuma ij ne redzēt negribas,bet kur solītie 33 grādi?-esmu apmulsusi,tik traki ziņas tak nekad nekļūdās,pārbaudam internetā laika apstākļus,jā sola +33,bet vēlāk.Nu neko piecēlušies esam,pabrokastojam un nolemjam ,ja jau tik slikts laiks dosimies izpētit pilsētiņas un ciemus,kamēr vēl izmuļājamies,kā sēžamies mašīnā pulksten 9,tūlīt darbināsim motoru-tā atveras debesis,iemirdzas saule,pazūd visi mākoņi un sākas saulainā 33 gradus siltā diena,bet mēs jūtamies tik apstulbuši ,ka nespējam saprast ko tagad-kāpt ārā ,iet atkal pārģērbties un gatavoties braukt ar laivām,vai pieturēties pie jaunā plāna un doties lūkot pilsētiņas ,vai izdomāt jaunu plānu un doties pārgājienā?Lieki piebilst,ka nākošajā rītā scenārijs ar laika apstākļiem atkārtojās tas pats,un tad nolēmām,ka gulēsim cik ilgi vien iespējams,lai pamostos saulainā jaukā dienā un nebojātu sev omu ar drūmu apmākušos rītu.
Beigu beigās viss atvaļinājums izvērtās par pagalam bezrūpīgu ,ar ilgām snauduļošanām no rītiem,galīgu neiekļaušanos nekādos plānos,kaifīgu sēdēšanu saulītē klausoties upītes burbulēšanā,un absolūto haltūru garajos pastaigu plānos.Haltūra izpaudās tā ,ka pie visiem superīgajiem dabas objektiem vienkārši piebraucām ar mašīnu,pagājāmies pāris km turpu šurpu un rullējām pie nākošā.
Mums neticami noveicās ar laika apstākļiem.Bija plus 33 katru dienu,saule bij uzsildījusi arī upes ūdeni,ieliku tajā piepūšamo matraci un vienkārši ļāvos lai straume šūpo un lēni nes uz leju.
Braucām arī ar canoe laivām.Varēja noīrēt turpat kempingā.2 vietīgais 30 euro bez laika ierobežojuma,vienkārši jānodod krastā pēc 16 km upes lejtecē.Tas bij viens no vislabākajiem kanoe braucieniem manā dzīvē!
Mazie ciematiņi arī bija ļoti jauki ,ar koptām savrupmājām un pagalmiem,nekur neviens gruzītis,reti kur varēja manīt kādu vietējo,ielas tukšas,manījām tik pa retam kaķim ejot savas gaitas.Un daudzas senas pilis-lielas ,masīvas un iespaidīgas.

Tagad ,kad sēžu un šo rakstu ,un iegrimstu atpakaļ atmiņās,tad secinu ,ka kopējais raksturojamais vārds šim ceļojumam bija-klusums.Jā-jo visapkārt valdīja tāds kā klusums.Kempingā visi uzvedās klusi ,klusi-man pat likās mazliet neērti , vai tik mēs neesam pārlieku skaļi,ne tapēc ka skaļi runātu,bet tāpēc ka 4 cilvēku sarunas tomer gribi negribi izraisa vairāk troksni.Ciematu ielas tukšas bez cilvēkiem un arī tajos valdīja pilnīgs miers un klusums.Pastaigu takas mežos un akmeņos pašas par sevi klusas,tik pretim nākošie ceļotāji padeva pa sveicienam.Kopumā-saule,klusums,daba un pilnīgs miers.

Apskatāmie dabas objekti-fascionējoši.Ja mēs būtu mazāk ceļojuši un mazāk redzējuši,tad noteikti bez valodas paliktu šos ieraugot.Bet ar visu to,mums ļoti ļoti patika.Internetā pastaigu takas var atrast ieliekot meklētājā Müllerthal trails (www.mullerthal.lu) .Viss apgabals izskatās tik pievilcīgs,ka pilnībā attaisno sev piedēvēto mazās Šveices vārdu.Gravas un alas,tām cauri burbuļodamas tek nelielas upītes,ūdenskritumiņi,akmenu krāvumi un veidojumi,kuriem jāspraucas cauri jo tieši tur aiziet taka,lazdu rieksti takas malās,putnu dziesmas un pa mazam ciematiņam pa vidu.

PS.Dažas bildes no interneta resursiem,jo tās milzīgās gravas un akmeņu veidojumus iedabūt telefona lēcā vajag mācēt,bet man tas ne īpaši padodas.

Kopumā ar šo aprakstu gribēju pateikt,ka Luksemburgā ir vērts apmeklēt ne tikai galvaspilsētu,bet ka arī daba šeit ir lieliska.Protams ,bijām mēs ne tikai pa dabas takām ,bet mums bija plašāka programma,kas iekļāva arī kaimiņvalstis,piemēram, zooloģiskā dārza apmeklējums Amnevillā,tur vispār atrodas milzīgs izklaides komplekss:kino,termālie baseini,slidotava,kafejnīcas,mākslīgā sniega kalns utt.,tur var pavadīt veselu dienu,bet mums tur ne īpaši patika.
Un neaizmirstiet par Luksemburgas vēsturiskajām pilīm,ja saliek ceļojumā tās kopā ar dabas takām,tad sanāk lielisks atvaļinājuma ceļojums.Ceru ,ka jums noderēja mana nelielā padalīšanās ar sava ceļojuma iespaidiem.