Lieldienas Horvātijas ziemeļos.

Šogad nolēmām brīvdienas pavadīt ārpus Latvijas,un palūkoties,kā Lieldienas pavada Austrijā un Horvātijā.Caur Booking Com pasūtījām naktsmājas,netālu no Bjelovaras,mazā ciematā,Jabučeta.Mūsu naktsmājas sevī ietvēra-viesnīcu,restorānu un vīna darītavu.Tā sacīt-trīs-vienā...Iedzert,paēst un pagulēt...
Pirmkārt,redzējām,kā horvāti pavada Lieldienas.Jāsaka,ka nekādus baigos noslēpumus neatklājām.Tās pašas olas,tie paši zaķi....Visos ciematos un pilsētiņās,cilvēki devās uz baznīcu,ar groziņiem rokās,bet groziņos olas,kuras tiek svētītas un tikai tad ēstas....Jā,bez pusdienām gan palikām.Lai arī kur braucām,viss,kur var dabūt ko ēdamu,bija slēgts.Jā,bāri un kafejnīcas bija vaļā,bet tur tikai dzerami,nav ko svētkos ēst....
Pāris vārdus par šo Horvātijas novadu.Ceļi te ir ļoti labi,arī mazie,starp ciematiem,mājas vienkāršas,ne īpaši krāšņas,ja neteiktu pieticīgas.Vāirākstāvu māju maz,pārsvarā,privātmājas.Izbraukājām krustu,šķērsu Bjelovara,Zagreba,Daruvara,Vrbovec,Čazma,Kutina,līdz pat Slavonijas novadam.Gandrīz nevienā privātmājā nav iekoptu dārzu-ne ziedu,ne burkānu,vai kāpostu lauciņu.Vai nu nepatīk rakāties pa zemi,kā latvietim,vai nu zeme pa smagu...Nu tāda mālaina,smilšmāla zeme,pat pataustījām...
Daudz pamestu māju,ar izsistiem logiem,1991-1995 gada kara sekas...Saimnieki krita karā,vai emigrēja,tā viņas palika...mazie ciemi patukši,arī šeit visi cenšas doties uz pilsētām-tuvāk darbam,naudai,kņadai,izpriecām.
Toties Zagrebā viss notiek ! Devāmies uz vecpilsētu,iepazīt veco arhitektūru,pilis,baznīcas.Tūristu jau Zagrebā netrūkst,kā jau visās lielpilsētās.
Laiks Horvātijā pieturas silts,saulains,šodien pat sasila līdz +24 C atzīmei.Auto novietot,vecpilsētas tuvumā var pazemes stāvvietā,tikai jāatceras,ka ar busu,vai minivenu būs problemātiski,vietiņas pašauras...
Apmeklējām arī vietējās ,,vinarija,, vīna darītavas,Kutinā,Daruvarā un Popovačā.Vietējievīndari labprāt izstāsta par vīniem un dod nodegustēt savus gara darbus.Daži arī ir diezgan labi padevušies.Vērojot apkārtni saprotam,ka te pavasaris Horvātijā jau sen iestājies-zied viss-ceriņi,ķirši,persiki.Arī rapšu lauki zied kā dzeltens paklājs.