Desmit iespējas Berlīnes apskatei vienā dienā

Kādas gan ir slavenākās vietas un iespējas Berlīnē?

Berlīne ir viena no iespaidīgākajām Eiropas pilsētām. 12. gadsimtā dibinātajai Vācijas galvaspilsētai ir gara un vētraina vēsture, bet tagad tā ir pasaules pilsēta, kas apvieno radošumu, tehnoloģijas un kultūru. 1990. gadā atkal apvienotā pilsēta rūpīgi glabā savu vēstures un kultūras mantojumu, piedāvājot plašu apburošu apskates vietu klāstu.
Berlīnes centra vēstures liecību iepazīšanu varat sākt no Aleksandra laukuma, kas ir Vācijas Demokrātiskās Republikas perioda arhitektūras liecinieks, un noslēgt pie Vācijas impērijas 19. gadsimtā būvētā Reihstāga. Pateicoties nemitīgai evolūcijai, Berlīne ir viens no iecienītākajiem ceļojumu galamērķiem Eiropā. Šā raksta turpinājumā uzzināsit, kur sākt šīs aizraujošās pilsētas apmeklējumu.

Naktsmītnes savam Berlīnes apmeklējumam rezervējiet tīmekļvietnē Hotels.com.

Sāciet dienu Aleksandra laukumā

Aleksandra laukums, ko berlīnieši mīlīgi dēvē par Aleksi, ir viens no lielākajiem Berlīnes laukumiem. Tas atrodas Austrumberlīnes centrā un ir svarīgs sabiedriskā transporta mezgls, ko ieskauj universālveikali un tirdzniecības centri. Apsēdieties kādā no uzkodu bāriem pie Tautu draudzības strūklakas un aplūkojiet to, kas palicis pāri no sociālistiskās pilsētas estētikas, ieskaitot tādus orientierus kā 365 metrus augsto TV torni un Pasaules pulksteni, kas uzcelts 1969. gadā.
Atrašanās vieta: pilsētas austrumu daļa un centra apkaime.

Noteikti apskatiet Brandenburgas vārtus

Mūsdienās Brandenburgas vārti simbolizē mieru un vienotību un ir viena no iespaidīgākajām Berlīnes apskates vietām. Šis 18. gadsimta neoklasicisma piemineklis ir cieši saistīts ar pilsētas vēsturi, un Vecgada vakarā to ik gadu apmeklē aptuveni viens miljons cilvēku. Brandenburgas vārtu vēsturiskās nozīmes dēļ vislabāk tos aplūkot agri no rīta, lai izvairītos no pārliekas burzmas. Bāri, restorāni un ēdienu stendi atrodas visapkārt šiem nozīmīgajiem vārtiem.
Atrašanās vieta: pilsētas centra rietumu daļā 2,5 km uz rietumiem no Aleksandra laukuma.

Apmeklējiet Muzeju salu

Pilsētas centrā esošajā Muzeju salā jeb Museumsinsel, ko ieskauj Šprē ūdeņi, atrodas pieci pasaules klases muzeji. Muzeju komplekss salas ziemeļu daļā ir iekļauts UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā un piedāvā unikālu pastaigu pa vēstures līkločiem. Pergamas muzejā glabājas tādas unikālas vēstures liecības kā Pergamas altāris un Babilonijas Ištaras vārti, savukārt Jaunajā muzejā ir aplūkojama unikālā Nefertites biste. Muzeju salas apmeklējumam varat iegādāties biļeti, kas derīga trīs dienas, tāpēc varēsit tur atgriezties arī nākamajā dienā.
Atrašanās vieta: pilsētas centrā 900 metrus uz dienvidaustrumiem no Aleksandra laukuma.
Darba laiks: no otrdienas līdz svētdienai no plkst. 10:00 līdz 18:00; pirmdienās muzejs ir slēgts.

Dodieties iepirkties uz sīkumtirgu pie Mūra parka

Dodieties uz sīkumtirgu pie Mūra parka, jo svētdienās šeit var iepirkties, paēst un pat uzdziedāt. Šajā sīkumtirgū iespējams atrast gandrīz jebko, sākot no mēbelēm un beidzot ar apģērbiem un senlietām. Piedāvājumā ir gan jaunas, gan arī lietotas preces. Iegādājieties ēdienu kādā no daudzajiem stendiem, kuros tiek tirgoti vietējās un starptautiskās virtuves iecienītākie ēdieni, pie kuriem varat piedzert slaveno vācu alu vai nobaudīt glāzi vīna. Pulksten 15:00 dodieties uz amfiteātri, lai klausītos citu dziedājumā vai pats piedalītos šeit notiekošajās karaoke sacensībās. Sīkumtirgus pie Mūra parka ir iecienīta, citāda un svētku gaisotni radoša Berlīnes vieta, kuras apskati nevar palaist garām.
Atrašanās vieta: Prenclavas kalna apkaime 2 km uz ziemeļiem no Aleksandra laukuma.
Darba laiks: svētdienās no plkst. 9:00 līdz 18:00.

Noteikti apskatiet Reihstāga ēku

Reihstāga ēka, kas celta 19. gadsimta beigās, ir viena no spilgtākajām Berlīnes vēsturiskajām celtnēm. Tā atradās tieši uz ziemeļiem no Brandenburgas vārtiem. 90. gadu laikā tika rekonstruēta, un uz jumta tika izveidots liels stikla kupols, kas piedāvā lielisku 360 grādu panorāmas skatu uz Berlīni. Ja nevēlaties nīkt garā rindā, ieteicams apmeklējumu rezervēt jau krietni iepriekš. Viesu ērtībām tiek piedāvāti audio ceļveži dažādās valodās, lai sniegtu informāciju par šīs unikālās vietas vēsturi. Tāpat tiek pastāstīts par katru interesanto vietu, kas skatāma no kupola.
Atrašanās vieta: 150 metrus uz ziemeļiem no Brandenburgas vārtiem pilsētas centra rietumu daļā.
Darba laiks: katru dienu no plkst. 8:00 līdz 12:00.
Tālrunis: +49 (0)3 022 732 152

Nogaršojiet karija grildesiņas

Karija grildesiņas, kas pieejamas gandrīz uz katra pilsētas stūra, ir viens no iecienītākajiem Berlīnes un Vācijas ātrajiem ielas ēdieniem. Strēlnieku ielā (Schützenstraße), kas atrodas blakus Čārlija kontrolpunktam, šim ēdienam pat savs muzejs, kurā varat iepazīt karija grildesiņu rašanās vēsturi. 1949. gadā Berlīnē izgudroto karija grildesiņu receptē ietilpst kečupa, karija un citu garšvielu maisījuma mērce, ar kuru tiek pārlietas sagrieztas grilētas cūkgaļas desiņas. Tās parasti tiek pasniegtas uz papīra šķīvīša un tiek ēstas ar mazu dakšiņu. Oriģinālās Berlīnes karija grildesiņas jeb Currywurst vislabāk nobaudīt kādā no uzkodu kioskiem — „Konnopke” Šēnhauzenes gatvē (Schönhauser Allee) 44B un „Curry 36” Mēringa dambī (Mehringdamm).

Noteikti apskatiet Holokausta pieminekli

Uz dienvidiem no Brandenburgas vārtiem esošais Holokausta piemineklis, kas oficiāli tiek dēvēts par Eiropā nogalināto žīdu pieminekli, apmeklētājus aicina uzzināt vairāk par vienu no briesmīgākajām traģēdijām, kas notika 20. gadsimtā, kā arī izrādīt cieņu tās upuriem. Pastaiga starp 2711 dažāda augstuma betona bluķiem, kas veido šo piemiņas vietu, liek pārdomāt notikušo un sajust upuru izciestās mokas. Zem piemiņas vietas ierīkotais muzejs ir ļoti informatīvs un atgādina par sāpīgiem pārdzīvojumiem.
Atrašanās vieta: 250 metrus uz dienvidiem no Brandenburgas vārtiem pilsētas centra rietumu daļā.
Darba laiks: brīvdabas piemiņas vieta ir pieejama jebkurā diennakts laikā. Muzejs ir atvērts no otrdienas līdz svētdienai no plkst. 10:00 līdz 20:00; pirmdienās muzejs ir slēgts.
Tālrunis: +49 (0)302 639 430

Iepērcieties Kūrfirsta dambī

Kūrfirsta dambis (Kurfürstendamm), ko var salīdzināt ar Parīzes Elizejas laukiem, ir 4 km gara gatve kas stiepjas no betona kadiljaku skulptūras rietumos līdz pat ķeizara Vilhelma piemiņas baznīcai austrumos. Tā ir ļoti patīkama iela, pa kuru var pastaigāties, jo tās malās izvietojušies neskaitāmi modes preču veikaliņi, restorāni, viesnīcas, autosaloni un kafejnīcas. Turklāt visas ielas garumā tās malās ir koki, kas dod lielisku ēnu saulainās un karstās vasaras dienās. Daudzi no šeit esošajiem veikaliem pārstāv dārgus zīmolus, taču iespējams atrast arī plašākai sabiedrībai pieejamus zīmolus, piemēram, „Bershka” un „H&M”. Kūrfirsta dambī atrodas arī viens no lielākajiem Berlīnes universālveikaliem — „KaDeWe”.
Atrašanās vieta: 600 metrus uz dienvidiem no Šarlotenburgas dzelzceļa stacijas.

Ieturiet maltīti līdzās ūdenstornim Pankovas apkaimē

Prenclavas kalna ūdenstornis, kas atrodas pusotru kilometru uz ziemeļiem no Aleksandra laukuma, ir Berlīnes vecākais ūdenstornis. Šīs vēsturiskās apskates vietas apkaime piedāvā plašas maltīšu ieturēšanas iespējas, kā arī dažādu virtuvju ēdienus. Knāka ielā (Knaackstraße) ilgstoši darbojas restorāns „Gugelhof”, kas pasniedz elzasiešu un dienvidvācu ēdienus. Arī Annas Blūmes kafejnīca ir lieliska vieta, kas atrodas Kolvicas ielas (Kollwitzstraße) un Sredzka ielas (Sredzkistraße) stūrī. Īpaši slavenas ir šeit pasniegtās brokastis. Ja vēlaties maltītes laikā nobaudīt fondī un vīnu, tad dodies uz Sredzka ielā esošo restorānu „Arsa Vini”. Šeit viesiem piedāvā visdažādākos fondī veidus — pat tādus, kas tiek pasniegti saldajā.
Atrašanās vieta: 1,5 km uz ziemeļaustrumiem no Aleksandra laukuma.

Izbaudiet piedzīvojumiem bagātu nakti Prenclavas kalnā

Prenclavas kalns ir labākā vieta Berlīnē, kur aizvadīt piedzīvojumiem bagātu nakti. Ieliņas uz ziemeļiem no Kolvicas laukuma (Kollwitzplatz) piedāvā plašu krodziņu klāstu. Ja vēlaties veldzēt slāpes ar dažādiem aliem, tad pareizā izvēle būs krodziņš „Monterey Bar” Dancigas ielā (Danzigerstraße). Šeit piedāvājumā ir vismaz 250 dažādu vācu un citu pasaules tautu alu veidi. Ja jūs meklējat savādu vietu, tad noteikti nepaejiet garām īpatnajam bāram „WohnZimmer”, kas atrodas Letes ielā (Lettestraße). Šeit noteikti sajutīsities kā sīkumtirgū, piedzīvojot vārdiem neaprakstāmas sajūtas. Ja Berlīnē meklējat veclaicīgu Ņujorkas stila bāra gaisotni, tad dodieties nobaudīt kādu dzērienu bārā „Badfish”, kas atrodas Štargardes ielā (Stargarder Straße). Viskijs, mazo aldaru alus un ļoti draudzīgi viesmīļi un bāra vadība darīs visu, lai jūsu nakts šeit būtu īpaša.
Atrašanās vieta: 2 km uz ziemeļaustrumiem no Aleksandra laukuma.