Kultūršoks Pommersfeldenē.

Jā,kultūršoks,es nebaidos šā vārda,mūs piemeklēja,ierodoties Bavārijas pilsētiņā,Pommersfelden.Nē,ne jau pilsētiņa mūs nošokēja,bet gan tur apmeklētā Weisenšteinas pils.Šī barokālā pils,no ārpuses neko daudz neatšķiras no citām baroka laikmeta pilīm.
Biju par to dzirdējis,bet gribējās redzēt klātienē.Tad nu šajā rudenī,esot Bavārijā,būtu grēks to neapmeklēt.Uzreiz pateikšu,ka,diemžēl,pils iekšpusi fotografēt ir aizliegts-kategoriski.Un vēlāk sapratu -kādēļ ! Bet par visu pēc kārtas.
Pils apskate notiek tikai gida pavadībā,angļu,vai vācu valodā.Ieejas maksa-7 eiro no personas.Mūsu gide runāja vācu valodā,un pils apskate ilga nedaudz vairāk par stundu.Pils celta 1711.gadā.Pili būvēja 5.gadus.Šīs pils būvniecību pasūtīja Maincas arhibīskaps-Lotārs Francis fon Šēnborns.Mūsdienās šo pili joprojām pārvalda(pieder) Šēnbornu ģimenei !!! Starp citu,gide mums parādīja jauno Šēnbornu,kurš uzturas pilī ikdienā.
Tādu krāšņu pili,es savā mūžā redzējis nebiju nekad !!! Kaut gan esmu apmeklējis ap 400 pilīm-Vācijā,Austrijā,Francijā,Itālijā,čehijā utt...un protams Rundāles pilī.Jau ieejot pilī,redzami iespaidīgi griestu gleznojumi.Pats iespaidīgākais griestu gleznojums-3.stāvu augstumā,kur katram zīmējumam ir sava nozīme.Gleznojis ,tā laika slavens gleznotājs-Rūdolfs Bīss.Lai krāsa būtu īpaši noturīga,krāsai pievienots urīns un asinis...

Tad sekoja visu istabu apskate.Nevaru vārdos aprakstīt šo telpu krāšņumu un iespaidīgumu.Šokēja marmora zāle-ko tādu redzēju pirmo reizi ! Visās telpās bija skatāmas gleznas-kopā 600.gleznu !!! Rafaēls,Ticiāns,Rubenss,Dīrers-visi oriģināli un perfekti saglabāti !!! Lūk-tāpēc arī neatļauj fotografēt ! Man pat bail nosaukt summu,cik tas viss maksā ! Jāpiebilst,ka šī pils netika skarta 2.Pasaules Kara laikā.
Tā,lūk,ja vēlaties piedzīvot kultūršoku-iesaku doties uz Bavārijas pilsētiņu Pommersfeldeni,nenožēlosiet !