Pavasara četrpaka-rezumē !

Pavasara ceļojums beidzies,un varu pavilkt apakšā treknu svītru.Šoreiz viss noritēja bez starpgadījumiem-bez sniega,bez vētrām,bez soda kvītīm un negācijām.Laika apstākļi,kā uz pasūtījuma ! Nobraukti 5600 km.,apmeklētas četras valstis(tādēļ arī četrpaka),nu neskaitot tās,kuras šķērsojām,lai nokļūtu līdz Bādenei Wirtenbergai.
Ceļotājiem,kas brauc ar saviem auto pirmo reizi,atgādināšu lietas,ko der ievērot.Ja Jums ir jauns auto,kam nepieciešams uzpildīt piedevu-Add Blue,izdariet to Latvijā,būs stipri lētāk.Ja vajag pildīties,nedariet to uz autobāņa ! Uz autobāņa dīzelis maksāja 1,38 eiro litrā,bet nobraucot nost ,pirmajā ciematā-dīzelis maksāja-1,17 eiro litrā.Arī pusdienas uz bāņa esošajās ēstuvēs,būs stipri dārgāk.Nobrauciet nost,jebkurā ciematā,tur Gasthausos būs lēti un garšīgi !
Dieva dēļ nedodiet kukuļus austriešu,vācu,šveiciešu poličiem-ja pārsniedzat ātrumu,būs jāsēž aiz restēm....
Ja vēlaties baudīt Austrijas,Vācijas un Šveices dabas skatus-kalnus,ielejas,pilis,utt....nebrauciet pa bāņiem,tur neredzēsiet itin neko un valsts liksies pilnīgi nekāda ! Tikai mazie ceļi,cauri ciematiem,mežiem,kalniem-dos Jums īsto ieskatu par konkrētās valsts skaistumu.Brauciet pa ceļiem,kuri norādīti-romantik strasse,weinstrasse !
Ja vēlaties izbaudīt konkrētās valsts īsto smeķi un ja pārvaldat vācu valodu,iesaku apmesties mazās pilsētiņās,vai ciematos,privātpansijās,gasthausos,bauernhofos-tas dos iespēju izbaudīt vietējo kolorītu,nobaudīt nac.ēdienus un no saimniekiem uzzināt daudz ko tādu,ko ceļvežos un aprakstos nesastapsiet.Piemēram,Austrijā,bušenšenkā,kur apmetāmies,ar saimnieci pļāpājām katru vakaru(cik nu viņai bija brīvā laika)
Austrijā,ja vēlaties augļus un dārzeņus lielveikalos-pērciet droši,tie būs tikai vietējo zemnieku,tātad svaigi un garšīgi.Kad parādās vietējie gurķi,tomāti,sparģeļi utt...tad spāņu un itālu vairs nav nopērkami.
Ja Jums garšo vīns,tad Jums ir veicies ! Nepērciet tos veikalos,bet brauciet uz wīna darītavām,tur Jums ļaus nodegustēt(bez maksas) visus vīnus un atradīsiet tos īstos,kas piemēroti Jūsu garšas kārpiņām.Privāto darītavu vīni ir nesalīdzinami garšīgāki,par lielveikalos nopērkamajiem.
Ja Jums garšo izslavētās štīrijas ķirbju sēklu eļļas(kirbiskernoll) ,pērciet tās vietējās eļļas spiestuvēs,tur tās var nogaršot.Nebaidieties jautāt,austrieši ir ļoti laipni un atsaucīgi ! Arī vācijas vīna reģionos notiek līdzīgi,tur gan vīna darītavu ir mazāk,un tās ir lielākas.Arī Francijā,Alsache,vīna reģionā,ir vīna darītavas,bet vēl mazāk un ne vienmēr būs iespēja to nodegustēt.
Vēl,braucot pavasarī,jārēķinās,ka daudz kur būs sākušies ceļu remontdarbi,kas var ietekmēt Jūsu brauciena laika ilgumu.
Nu ko,tas nu arī šoreiz viss,četrapakas nobeigumā.Jaukus Jums vasaras ceļojumus !

Izcili garšīgi ēdieni un labs vīns