BE[4] -Briseles konfetti

30.07 Pēdējais augrais rīts Nīderlandē. 6 nobraucu lejā pēc brokastīm. Mums visu sapakoja maisiņos – super paika uz nokaušana. Visu nepiebeidzām, atstājām Briselei. Autobuss uz Briseli atiet no dzelzceļa stacija. Pāris dienas iepriekš par 3 € laicīgi nopirkām biļeti, lai ar metro ātri tiktu galā. Roterdama guļ pēc vakardienas svinībām, izņemot dažus piedzērušos indivīdus, kas vēl pēc inerces slapstījās pa ielām un gandrīz tika zem mašīnas. Līdz busam bija 45 min, nokāpām metro, sviests!!!! Vilciens tikai pēc stundas... Ar tramvaju tāpat, pēc 40 min.... šķiet svētdienās sabiedriskais transports kursē izcili reti. Tā nu mēs uzdāvinājām Roterdamas transporta sistēmai 3 jurīšus un pārliekot visu, izlēmām līdz stacijai iet uz savām divām. Galu galā, nācās iziet tikai caur Coolsingel centram. Un te mums pavērās apokalipses ainas...Visur mēsli un kaijas...Papīri, maisiņi, sabrauktas ēdiena atliekas un tam visam pa vidu nigeri ēda Madonieti. Tāda cūkukūts! Labi, labi pie mums arī pēc Jaungada svinībām laukumā iet elle vaļā un visur mētājas šampja pudeles ar konfeti, bet Roterdamā bija trakāk. Zīmīgi, ka miskastu arī nekur neredzēju. Varbūt, ka šeit dzīvo pēc principa – ja tu iemet atkritumus misenē, tu atņem darbu sētniekam? Pazliet panervozējām stacijā, kur tad piestāj Flixbuss. Autobs šoferis vēl pasmējās cik mums smukas ID kartes...Ceļš no Roterdamas līdz Briselei aizņem 2 stundas, izbraucot caur Antverpeni. Laiks noskaidrojās, un iebraucot Briselē gar Atomiumu, mūs sagaida saulīte. Mūs izlaiž Gare du Nord stacijā. Tā kā līdz lidojumam mājās ir 7 stundas, atstājam čemodānus bagāžas nodalījumā, ar vecu vecu nodriskātu karti ejam meklēt centru. Aija gan arī īsti nezin kur īsti iet, kaut gan Briselē bija iepriekš, taču aizlidinājās, ka viņus tāpat vadāja un maršrutam toreiz nepievērsa uzmanību. Galu galā, uz centru ved Rue du Progress caur Rogier laukumu. Tajā ir dīvaina paskata metro stacijas ēka. Oi, Briseles centrs nudien ir liels un te jau pārsvarā skan franču valoda. Tā ka mums nebija īsti normālas kartes, atradu TIC, un te tev bija...bezmaksas pilsēta skartes dabūt nevar, nu..neko darīt. Briseles vecpilsētas centrs ir Grote Markt laukums. Vislabāk to atrast pēc Rātsnama augstā torņa spices. Te burzās tūristu bariņi, tigo visādus niekus, pa vidam plivinās baloži. Interesantas izaskatās daudzās ģilžu ēkas, kurām uz jumtiem ir apzeltīti katra nama simboli. Laikā, kad nebija māju numerācijas, tā varēja atrasts adresātu. Pa Stoofstraat var nonākt pie Čurājošā puisēna. Pa ceļam skatlogā mūs iekārdināja Briseles vafeles. Nekā īpaša, taču pamēģināt vajag, turklat 1 €...nevedieties! Jurīti maksā plika vafele, taču par katru papildus piedevu nāksiem piemaksāt. Tā nu mums beigās sanāca visi 4. Garšīgi un ķēpīgi. Čurājošo puiku ielenkuši tūristi, un ne velti saka, ka tas ir viena no tūristu vietām kurās piedzīvot vilšanos. Puisēns ir tik sīciņš un iespiests mājas stūrī, ka ap to saceltā ažiotāža ir pārspīlēta. Tieši pretī Slapinātājam atrodas beļģu šokolādes zīmola Godiva bode. Padārgi, bet no ļoooti garšīgi un prezentabli. Aija izteica domu aiziet līdz vienai baznīcas, kur viņa bijusi iepriekš, kartē atradām lokāciju un pa Anspachlaan garām Biržai nonācām pie Sv. Katrīnas baznīcas. Baznīca ka baznīca, taču te lieta mazliet sentimentālos un bezkaunīgos nakts piedzīvojumos dabisko vajadzību kārtošanā gar baznīcas mūriem. Izrādās 10 gadus iepriekš naktī tika atklātas vēsturikas nišas baznīcas mūros, kas paredzētas “īpašiem gadījumiem” un pašlaik tās tikušas ievērojami modernizētas. Tālāk pa Rue de L’Eveque ejam uz austrumiem un ielu mudžeklī nonākam Sv. Huberta galerijā. Tā ir gara, ar stikla jumtu slēgta iepirkšanās iela, un te var notrallināt milzīgas summas šikās bodēs, vai arī tikpat labi pastaigāties pa šo brīnumu. Netālu no galerijas uzkalniņā atrodas vēl vna baznīcas, kam dots Sv. Miķeļa un Gudulas vārds. No baznīcas piekājes paveras labs skats uz Briseles augstumiem. Dažu minūšu laikā DA virzienā atrodas lielais Briseles parks ar Karaļa pili. Parks patiesi milzīgs ar strūklakām, taču pils arī ir iespaidīga. Aija nolem izmēģināt laimi un stumj mani iekšā lai pajautāju par iespēju tikt iekšā. Izrādās tas ir par brīvu! Vienīgi nākas iziet caur čamdītājiem, savas peķeles atstāt mantu glabātuvē, līdzi drīkst ņemt tikai fotoaparātu. Taču tas bija tā vērts. Visu karalisku pili var izstaigāt, sabildēt un te patiesi ir uz ko skatīties. Mākslas darbi, interjers, ir pat atsevišķa telpa ar dažādām zinātniskām atrakcijām. Pēc Karaliskās pils parkā likvidējam brokastu paliekas, un tā kā jābīdās uz stacijas pusi. Ceļs uz Z ved caur Kruidtuin botānisko dārzu. Ieeja arī brīva, vita kur pabaudīt saulīti. Turpat jau arī netālu Gare du Nord. Tā kā lidojam no Zaventemas (kuru pirms gada uzspridzināja), laikus paskatījos lētāku ceļu no Briseles. Ērtākais un ātrākais veids ir braukt ar vilcienu, bet cena ir 8 €, taču no 5. Perona uz ielas iet 272. Buss. Cena 2.90 €, taču reiss ir tikai reizi stundā. https://www.delijn.be/en/lijnen/lijn/3/272/0/272_Brussel_-_Zaventem. Tā kā mums līdz busas vē 40 min, nolemjam pagaidīt iekšā stacijā. Taču kā iegājām, tā izgājām, Iekšā gar visu perimetru uz grīdas gulēja nigeri, daži čurkas spēlēja kārtis un tas aromāts.... Policija ik pa laikam viņus pārbaudīja, sak kamēr nešumī, lai guļ. Brrr! Autobuss gan bija mazliet sagrabējis, par tādu cenu jau nu varēja iegādāties jaunus braucamos un šoferis kā Šumahers – veda savu grabažu caur centra šaurajām ielām nenormālā ātrumā, vienreiz gandrīz ieskrēja tramvajā. Kopumā izlīkumojot caur Zaventemu, lidostā nonācām pēc 40 minūtēm. Iekšā tā neuzkrītoši pa pāriem patrulē zaldātiņi ar automātiem. Kamēr garlaikojāmiem uz soliņiem, apspriežot pasažierus, kāda musulmanu ģimene mums blakus cienāja ar konfektēm. Zaventemas lidosta tiešām ir milzīga, tās iekšā pat ir gari braucamās lentas, un darbinieki pārvietojas ar maziem kāriņiem. Lidojām ar mazo 2-rindu Airbaltic, Lietuvā gan ielidojām negaida mākonī. Zibeņoja, kratīja un 2x izbaudījām brīvo kritienu gaisa bedrēs, pēc kurām puse pasažieru aiztesās uz tualetēm. Riebīgi. Taču esam atpakaļ Latvijā, laimīgas.