25 vietas, ko apmeklēt Kualalumpurā - unaspasaule.lv

Raksts pārpublicēts no unaspasaule.lv. Iepriekšējā rakstā (lasi – Jaunā gada sveiciens no Malaizijas) gana īsi pastāstīju par dzīvošanu Malaizijas galvaspilsētā, Kualalumpurā. Kualaumpurā (turpmāk tekstā – KL) ieradāmies novembra vidū un palikām līdz decembra vidum. Pa šo laiku paspējām aktīvi padarboties ar saviem blogiem, izplānot citus ceļojumus, kā arī sadarīt citus svarīgus un ne tik svarīgus darbiņus. Šoreiz ķeršos pie apskates vietu apraksta. Gribu piebilst, ka ne visas no tām tika apmeklētas šajā reizē. Būtībā, šis raksts būs apkopojums par visām pilsētas apmeklējuma reizēm, kas jau tuvojas 10! 1. Sākšu ar Batu Caves. Ne jau tāpēc, ka tā ir mana mīļākā atrakcija visā KL, bet gan tāpēc, ka šoreiz palikām tieši pavisam netālu no Batu Caves. Batu Caves komplekss ir viena no populārākajām hindu svētvietām ārpus Indijas, un tas ir veltīts hindu kara dievībai Muruganam (Murugan). Kompleksa ieeju rotā 42,7 metrus augsta Murugana statuja, un tā ir augstākā Murugana statuja pasaulē. Batu caves apmeklējuma laikā sastapsiet daudzus mazus un lielus zaglīgus mērkaķus. Līdz ar to silti iesaku sargāt savas mantas! Saules brilles un citus spīdīgus un košus aksesuārus likt somā, tāpat arī maisiņus ar ēdienu. Telefonus un kameras uzmanīt – turēt stingri un nevienam mērkaķim neatdot!
2. Petronas dvīņu torņi (Petronas Twin Towers) ir augstākie dvīņu torņi pasaulē. To būvniecība tika pabeigta 1998. gadā. No 1998. līdz 2004. gadam tie bija augstākās ēkas pasaulē, līdz tika uzbūvēts Taipei 101 tornis. Kuru savukārt drīz vien “pārspēja” Burj Khalifa. Petronas dvīņu torņi ir 451.9 metru augsti, un ēkām ir 88 stāvi. 41. un 42. stāvā tie ir savienoti ar tiltiņu, kas ir atvērts arī apmeklētājiem. Tā kā tā ir ļoti populāra tūristu atrakcija, tad biļetes ir jāiegādājas laicīgi, vismaz dažas dienas pirms plānotā apmeklējuma. Tās var iegādāties arī online, Petronas torņu oficiālajā mājaslapā. Biļetes cena ir 85 RM jeb 18 EUR. Lai arī ir redzētas arī augstākas ēkas gan Dubaijā, gan Ķīnā, Petronas dvīņu torņi vēl aizvien mani pārsteidz! Ejot tiem garām, vienmēr apstājos un atskatos. Tie ir tik iespaidīgi! 3. KLCC parks un ezers, kurā vakaros norisinās arī strūklaku un gaismas šovs. KLCC parks ir ticis projektēts un būvēts ar nodomu torņu apkārtni padarīt zaļāku. Tas viņiem arī ir izdevies – betona un stikla džungļu vidū ir skaists apzaļumots parks, kurā var gan atlaisties uz beņķiem, gan arī aktīvi pavadīt laiku skrienot un soļojot. Parkā ir arī neliels mākslīgi veidots ezers (Lake Symphony), strūklakas, bērnu spēļu laukums un sekls baseins bērniem. Ezerā katru vakaru var vērot gaismas un strūklaku šovu. Gaismas un strūklaku šovs darba dienās ir no 18:00 līdz 23:00, nedēļas nogalē un brīvdienās – līdz 00:00. Strūklakas tiek ieslēgtas arī pa dienu, bet bez gaismas. Strūklakas darbojas darba dienās no 12:00 līdz 14:00, un brīvdienās no 10:00 līdz pat saulrietam, kad sākas arī gaismas šovs.
4. KLCC Akvārijs (Aquaria KLCC) ir viens no lielākajiem un populārākajiem akvārijiem visā Āzijā. Tā platība ir 5600 kvadrātmetri, tam ir divi stāvi un 90 metrus garš zemūdens tunelis. Zivtiņas un jūras zvērus var ne tikai aplūkot, bet, lai arī cik dīvaini tas neizklausītos, dažus no tiem arī papaijāt. Tam nolūkam ir atsevišķs neliels baseins, kurā peld dažas palielas un garas raibas zivis (leopardhaizivis?), jūraszvaigznes un daži citi nekaitīgi jūras zvēri. Akvārijā noteiktos laikos var vērot zivju, haizivu un citu jūras dzīvnieku barošanas norisi. Kā arī par atsevišķu samaksu speciālā būrī iegremdēties akvārijā un pavērot ūdens pasauli (tajā skaitā haizivis!) tuvāk. Ieejas maksa – 64 RM jeb aptuveni 13,50 EUR. 5. Kualalumpuras Putnu Parks (Kuala Lumpur Bird Park) ir īpašs ar to, ka tas ir pasaulē lielākais šāda veida parks. Parks tiek dēvēts šādi: “World’s Largest Free-flight Walk-in Aviary”. Taču nosaukums ir nedaudz maldinošs, jo ne visi putni ir brīvā dabā. Jā, ļoti daudzi putni netraucēti lidinās un pastaigājas visur, tajā skaitā arī pa trotuāru, bet pietiekoši daudzi putni ir krātiņos un voljeros. Putnu parks ir liels, līdz ar to tā apmeklējumam ir jāvelta vismaz pāris stundas. Noteikti aizej uz kādu no putnu barošanas vietām. Barošanas laiki ir uzskaitīti bezmaksas bukletos, kas pieejami parka informācijas centrā / kasēs. Barošanas norisi var vērot par velti, kā arī dažās no tām varēsi arī piedalīties pats. Piemēram, bildē redzamo degunragputnu mēs barojām ar papaijas gabaliņiem! Ieejas maksa – 67 RM jeb aptuveni 14 EUR.
6. Thean Hou Temple ir iespaidīgs ķīniešu templis, kas veltīts ķīniešu jūras dievietei Mazu. Tempļa ēkās var saskatīt dažādus reliģiski filozofisku uzskatu sistēmas – Budisma, Daoisma un konfūcisma – elementus. Tempļa teritorijā atrodas arī bruņurupuču dīķis, ārstniecisko augu dārzs un visiem pazīstamo ķīniešu astroloģijas 12 dzīvnieku reprezentācijas statuju veidā. 7. Masjid Jamek ir viena no vecākajām mošejām Kualalumpurā. Var teikt, ka tā atrodas teju vai pilsētas centrā, un aizkļūt līdz tai ir ļoti vienkārši. Ja nevēlies iet, brauc ar metro – pietura ir tieši pretī mošejai. Man šī mošeja iet pie sirds tādēļ, ka tās uzbūve ir savādāka nekā citām mošejām, ko esmu redzējusi. Tai ir tikai viens stāvs (tā liekas) un platības ziņā tā ir gana liela. Līdz ar to mošeja izskatās zema un plata, un tas savā ziņā liek tai izskatīties krietni vecākai nekā tā ir (uzbūvēta 1909). Jameka mošeja ir pirmā liela izmēra mošeja, kas tika uzbūvēta Kualalumpurā. Ēkas stils savā ziņā ir līdzīgs Kualalumpuras vecajai dzelzceļa stacijai, līdz ar to pirmajā pilsētas apmeklējuma reizē es abas šīs vietas jaucu.
Templis
8. Kualalumpuras vecā dzelzceļa stacija. Ja jaunā stacija (KL Sentral) no ārpuses ne ar ko īpaši neizceļas, tad vecā stacija – tieši pretēji. Tās arhitektūra ir pasakaini skaista, un ēka atgādina grandiozu pili. Ēkas arhitektūrā ir iemiksēti gan rietumu, gan austrumu elementi. Mūsdienās šajā stacijā piestāj vien trīs vilcieni, pārējos (starppilsētu) jāmeklē tagadējā galvenajā stacijā – KL Sentral. 9. Kualalumpuras tornis (KL Tower/ Menara KL) ir vēl viena vieta, no kurienes var baudīt iespaidīgus pilsētas skatus. Turklāt, lētāk un no lielāka augstuma. Ja tiltiņš starp Petronas torņiem atrodas 170 m augstumā, un ieejas biļete maksā 18 EUR, tad KL tornī lētākā biļete maksā 11 EUR (52 RM). Un tu vari uzbraukt līdz pat 276 metru augstumam (Observation Deck)! Savukārt, par 105 malaiziešu naudiņām (22,4 EUR) tu vari uzbraukt līdz pat 421 m augstumam (Sky Deck)! 10. Chinatown ir vieta, kur var garšīgi un pavisam nedārgi paēst un sapirkt lētas drēbes, aksesuārus (tajā skaitā Louis Vuitton un citus pakaļdarinājumus), suvenīrus, dažus elektronikas sīkumus un citus krāmus. Ja vēlies atrast lētu / nevisai dārgu naktsmītni, tad Chinatown un tās apkārtnē to ir gana daudz. Galvenā iela – Jalan Petaling – ir populāra turistu vieta, līdz ar lielākā daļa pārdevēju savu preci centīsies pārdot dārgāk, tāpēc būs bišķu jāpakaulējas! Galvenā iela ir tāda kā “mākslīgā Čainatauna”, taču tās apkārtnē atradīsi arī īstākus ķīniešu veikaliņus un ēstuves. Atliek tikai pastaigāt apkārt!
11. Little India – vēl viena vieta, kur var iepirkties un paēst salīdzinoši nedārgi / lēti. Dodies uz Little India, ja vēlies iepirkt indiešu labumus vai nobaudīt indiešu ēdienu! 12. Bukit Bintang – un atkal… vieta, kur doties šopingā un kārtīgi pieēsties. Te, savukārt, starp visiem ķīniešu un indiešu ēdieniem, atradīsi arī daudzus arābu, marokāņu un vidējo austrumu restorānus, ēstuves un ieskrietuves. Kā arī Bukit Bintang “galvenajā ēdienu ielā” Jalan Alor tirgo dažādas uz iesmiem ceptas uzkodas – vardes, zivju bumbas, vistiņas, garneles u.c. Neiztikt arī bez visuresošajiem ķīniešu ēdieniem! Izsalcis nebūsi! 13. Kualalumpuras Tauriņu parks (Kuala Lumpur Butterfly Park) atrodas pavisam netālu no Putnu parka. Ja ir vēlēšanās apskatīt tauriņus, tad to var izdarīt tajā pašā dienā, pēc Putnu parka apskates. Ieejas maksa ir neliela – 25 RM jeb 5,3 EUR. Teritorija ir liela – aptuveni 7432,2 kvadrātmetri. Un tur lidinās vairāk nekā 5000 tauriņu. Dārzā ir arī dīķītis Japānas karpām un saldūdens bruņurupučiem. 14. Sunway Lagoon ir viens no lielākajiem atrakciju parkiem Dienvidaustrumāzijā! Tā platība ir 360000 kvadrātmetri. Parkā ir “nieka” 90 atrakcijas, sadalītas pa vairākām zonām: Nickelodeon Lost Lagoon, Water Park, Amusement Park, Wildlife Park, Scream Park un Extreme Park. Parkā atrodas arī vieno no lielākajām mākslīgi veidotajām sērfa pludmalēm.
15. Low Yat Plaza – milzīgs tirdziecības centrs, kas specializējas elektronikas preču tirdzniecībā. Tam ir septiņi stāvi, un tas ir lielākais elektronikas lielveikals Malaizijā. Un tas ir viens no lielākajiem tāda veida lielveikaliem, ko esmu redzējusi. Otrs lielākais ir redzēts Singapūrā (Sim Lim Square). Telefoni, datori, planšetes, mūzikas atskaņotāji, fototehnika, printeri, visdažādākie aksesuāri… Tur var iegādāties arī lietotus datorus, planšetes un telefonus. Ja tu esi gadžetu entuziasts, tev noteikti šeit jāiegriežas, vismaz paskatīties! 16. Sin Sze Si Ya templis ir vecākais Daoisma templis Kualalumpurā. Templi tālajā 1864. gadā dibinājis kapteinis Yap Ah Loy par godu dievībām Sin Sze Ya and Si Sze Ya, kuras ir aizsargājušas kapteini pilsoņu kara laikā. Uz informācijas dēlīša pie ieejas ir teikts: “Šis templis ir pieredzējis mūsu diženās pilsētas, Kualalumpuras, pirmsākumus un izaugsmi!” Templis atrodas netālu no Kualalumpuras Centrālā Tirgus. Līdz ar to, apmeklējot tirgu, “paķer” pie reizes arī Sin Sze Si Ya templi! 17. Kualalumpuras Centrālais Tirgus (Central Market Kuala Lumpur / Pasar Seni) ir vieta, kur ir iespējams iegūt īpašumā kvalitatīvus un oriģinālus suvenīrus, kā arī amatnieku darinājumus un audumus. Līdz 80-to gadu sākumam Kualalumpuras Centrālais Tirgus bijis parasts tirgus, tajā tika pārdota gaļa, augļi un dārzeņi, taču tagad tas ir pārtaisīts “pa tūristu prātam”. Nedaudz žēl… Bet ko padarīsi… Vēlies nopirkt kaut ko foršu vai vienkārši papētīt smukas, krāsainas mantiņas? Dodies turp! Tirgus atrodas netālu no Čainataunas galvenās ielas Jalan Petaling. Apvieno Čainataunas apskati ar Centrālā Tirgus apskati!
18. Medan Pasar – neliels, smuks laukumiņš. Pa vidu tam – neliels art deco stila pulksteņtornis, kas ticis uzcelts 1937. gadā, par godu Karaļa Džordža VI kronēšanai. Medan Pasar apkārtne arī ir interesanta – pa lielam indiešu veikaliņi un ēstuvītes. 19. Aizej līdz KL City Gallery un nofotografējies ar lielo I Love KL zīmi! Tur atrodas arī tūristu informācijas centrs, kur var iegūt bezmaksas kartes un superīgus bezmaksas bukletus par vairākiem Malaizijas reģioniem! Samaksājot nelielu naudiņu (5 RM, 1 EUR), ir iespējams nonākt arī pašā muzejā un iepazīt Kualalumpuras vēsturi un uzbūvi! Forši un informatīvi! 20. Islamic Arts Museum ir viena no populārākajām tūristu izklaidēm Kualalumpurā, kā arī tas ir viens no lielākajiem islāma mākslas muzejiem visā Dienvidaustrumāzijā. Muzejā “mājo” plaša islāma dekoratīvās mākslas kolekcijas no visas pasaules! Ne tikai eksponātu kolekcija ir iespaidīga, bet arī pati ēka ir skaista – gan no iekšpuses, gan no ārpuses! 21. Sultan Abdul Samad ēka ir skaists mauru arhitektūras piemērs. Ēku projektējis AC Norman – Masjid Jamek arhitekts. Gan Britu kolonizācijas laikā, gan tagad ēka ir “mājvieta” dažādām valsts iestādēm.
22. Masjid India un blakus esošais nakts tirgus. Vēl viena interesanta mošeja, ko apskatīt. Savukārt nakts tirgus ir foršs ar to, ka tas nav populārs tūristu vidū. Līdz ar to cenas ir zemākas, pārdevēji – godīgāki un laipnāki. Daudz no tā, kas tiek pārdots “tūristu tirgos”, tiek pārdots arī šeit – T-krekli, somiņas, maciņi, apavi… 23. Nakts tirgi. Vēlies nogaršot vienkāršus un ātri pagatavojamus vietējo ēdienus, saldumus un uzkodas? Nopirkt arī kādu “drēbes gabalu” vai aksesuārus par vietējo cenām? Dodies uz kādu no šiem nakts tirgiem: Sri Petaling (Otrdienā), Taman Connaught Night Market (trešdienā), Plaza Mont’Kiara Fiesta Nite Market (ceturtdienā), Kampung Baru Market (Svētdienā), Chow Kit Market (parasts tirgus; katru dienu). Noteikti pagaršo: Nasi Lemak (aromātiskos rīsus ar aso mērci un gaļu / zivi) Satay – nelielus gaļas šašlikus (liellops, vista) Dažādu veidu ceptas nūdeles – biasa, Char Kway Teow, Mee Goreng Murtabak – pikantu omleti ar dārzeņu un / vai maltas vistas, jēra vai liellopu gaļas pildījumu Ceptu banānu uzkodas Samosas Banānu lapās ietītus kokosriekstu un banānu saldumus Zaļās pankūkās ietītas koksrieksta skaidiņas. (Pankūkas ir zaļas, jo tām tiek pievienots pandāns, un tas krāso to zaļu.) Ja tava naktsmītne atrodas kādā no Kualalumpuras guļamrajoniem, tad visticamāk, ka arī tur noteiktās dienās būs naktstirgus! 24. Sri Mahamariamman – vecākais hinduistu templis Kualalumpurā. Tas atrodas Čainataunā (Chinatown). Līdz ar to ja apmeklē Čainataunu, iegriezies arī templī. Un ne tikai apskatīt no ārpuses, bet iesaku ieiet arī iekšā. Hinduistu tempļi, pateicoties viņu daaaudzajām dievību skulptūriņām, ir krāsaini un interesanti. 25. Perdana Botanical Garden – lieliska vieta pastaigai, kā arī atpūtai no betona un stikla džungļiem un pilsētas burzmas! Tas ir Kualalumpuras vecākais publiski pieejamais parks. Parka platība ir 916000 kvadrātmetri, un tas atrodas netālu no pilsētas centra (KLCC). Ieeja parkā ir bezmaksas. Turpat, Perdana Botanical Garden ietvaros atrodas arī Putnu Parks un Tauriņu Parks.