3 dienu “pavasara saulītes ķeršanas plāns” Kiprā

Tā kā šobrīd dzīvoju Atēnās un gaisa satiksme ir augsti attīstīta dažādiem galamērķiem par saprātīgām cenām, mana izvēle 3 dienas pavadīt vietā, kur vairāk saules, ir pavisam vienkārša. Un tā ir Kipra jeboficiāli Kipras Republika. Kipra ir trešā lielākā Vidusjūras sala pēc Sicīlijas un Sardīnijas. Uz Kipru braucu februāra vidū, kad Atēnās vēl ir salīdzinoši auksts, bet Kiprā šajā laikā mēdz būt jau ap 19 – 22 grādiem. Ūdens gan vēl nav iesilis, kaut arī vietējie peldas cauru ziemu. Tāpēc, ja vēlies doties ne tikai ekskursijās, bet arī atpūsties pludmalē, labākie mēneši ir maijs – jūnijs un septembris. Jūlijā un augustā parasti cenšos nebraukt uz kūrortpilsētām, jo cilvēku plūsma un cenas ir divkārt lielākas kā citos mēnešos. Biļetes iegādātas, viesnīca rezervēta, soma sakrāmēta. Laiks doties ceļā. Dodos uz Pafosu (Paphos), kas ir populārakais tūristu galamērķis vasaras sezonā. Šīs 3 dienas tur arī pavadīju, jo darīt un redzēt ir vairāk kā pietiekami. Mazliet no vēstures. Kipra ir gājusi cauri dažādiem režīmiem – bijusi iekļauta Britu impērijā, piedzīvojusi turku iebrukumu, līdz beidzot tikai 1960. gadā kļūst par neatkarīgu valsti. Noteikti ilgie gadi Britu impērijā ir atstājuši iespaidu uz vietējiem grieķu – kipriešiem. Jo ir vairākas lietas, kas mani patīkami pārsteidza. Viena no tām – attieksmes jautajums. Atēnās daudzi grieķi nezina, ko nozīmē būt laikā uz tikšanos vai laikā izdarīt nozīmīgas lietas, tad Kiprā tā nav – ja sola, tad dara. Arī smēķēšanas ierobežojumi, organizētā satiksme mani ļoti patīkami pārsteidz. Vēl viena atšķirība, braukšana notiek pa labo joslu, tieši kā Anglijā. Tā kā vienu dienu īrēju māšīnu, sākumā ir tā kā ir. Jāpierod. Turklāt Kiprā var sazināties ne tikai grieķu un angļu valodā, bet arī daudzās vietās runās krievu valodā. Ko redzēt Papfosā? 1. Papfosa Arheoloģiskais parks (Kato Paphos Arheological Park) Papfosa Arheoloģiskais parks, kas iekļauts UNESCO kultūras mantojumā, piedāvā iepazīt vietējo iedzīvotāju un dažādu dievību dzīvi no aizvēsturiskiem laikiem līdz pat viduslaikiem. Tostarp varēsiet iepazīt dažas no labākajām mozaīkām Vidusjūras reģionā. Parka apskatei vajadzēs vismaz stundu laika. 2. Afrodītes akmens (Aphrodite’s Rock) Šī bija viena no manām mīļākajām apskates vietām. Atrodas mazā ciematiņā Kouklia, aptuveni 24 km no Papfosa centra. Kā vēsta leģenda, Afrodīte – mīlestības un skaistuma dieviete – piedzima no viļņiem, kas skalojas apkārt Afrodītes akmenim Vidusjūrā. Savukārt, vēl kāda leģenda vēstī, ja trīs reizes peldēsiet apkārt Afrodītes akmenim, jūs būsiet atalgots ar skaistumu, mīlestību un auglību visas dzīves garumā. Šeit ne tikai varēsiet aplūkot skaisto Afrodītes akmeni, bet arī padoties Vidusjūras valdzinājumam, kārtīgi nopeldoties. 3. Koraļu pludmale (Coral Bay) Koraļu pludmale (Coral Bay) ir popūlārākā tūristu kūrortvieta tikai 6 km attālumā no Papfosa centra. Stāvie, klinšainie krasti, daudzās alas, šie un daudzi citi ir raksurīgākie Koraļu pludmales elementi. 4. Karaļu Kapenes (Tombs of The Kings) Tikai divus kilomentrus no pilsētas centra, atradīsiet akmenī cirstās Karaļu kapenes. Šīs iespaidīgās pazemes kapenes datētas ar 4 gs. Pirms mūsu ēras. Šeit tikai apglabāti augstdzimušie un citi augstāko sociālo slāņu pārstāvji. Teritorija ir salīdzinoši liela un pavisam kopā ir 7 kapenes, kas novietotas atstatus viena no otras. Ja jūsu rīcībā nav īpaši daudz laika, iesaku apskatīt kapenes nr. 3, kas satur dažādus interesantus arhitektūras elementus un kas ir norobežotas ar joprojām labi sagabājušām kolonām. 5. Afrodītes vanna ( The Bath of Aphrodite) Afrodītes vannas atrodas netālu no zvejnieku ciematiņa Latchi, kas ir aptuveni 45 km attalumā no Papfosa. Arī šī ir mitoloģiska vieta un kā vēsta leģenda, tieši šeit Afrodīte esot peldējusies vienatnē, lai paslēptos no citu ziņkārīgajiem skatieniem. Lai kā nu tur ir bijis, šobrīd šī vieta ir izveidota par ļoti skaistu parku, kurā vari iziet dažādas grūtības pakāpes dabas takas un vērot dažādus savvaļas augus, milzīgus eikalipta kokus un, protams, priecāties par skaisto ūdenskritumu un vietu, kurā reiz peldējusies pati mīlestības un skaistuma dieviete. Protams, ir vēl citi apskates objekti skaistajā Papfosā, bet šie, augstākminētie, mani pašu uzrunāja visvairāk. Un, protams, jāatsāj laiks ne tikai ieraudzīt šīs skaistās vietas, bet arī izbaudīt mieru un vietējo ēdienu. Apsēdies kādā no vietējām kafejnīcām jūras malā, pasūti gardu maltīti un vienkārši izbaudi, kā laiks apstājas. Patīkamu ceļošanu!