25 dienas Birmā

Saullēkts, Bagan.
Saullēkts pa ceļam no Bagan uz Mandalay. Ayeyarwady River. 09.01.2017
Ceļā no Bagan uz Mandalay
Kuģītis ceļā no Bagan uz Mandalay.
Ceļā no Bagan uz Mandalay.
Saulriets pa ceļam no Bagan uz Mandalay. Ayeyarwady River. 09.01.2017.
Saullēkts pa ceļam no Bagan uz Mandalay. 10.01.2017.
Buda. Mandalay.
Saulriets. Mandalay.
Mandalay Hill.
U-Bein Bridge. Amarapura.
Saulriets. U-Bein Bridge. Amarapura.
Mandalay.
Mandalay-Lashio Road. Pa ceļam no Mandalay uz Pyin Oo Lwin (Maymyo).
Pyin Oo Lwin (Maymyo).
Pyin Oo Lwin (Maymyo).Pyin Oo Lwin (Maymyo).
Dat Taw Gyaik (Anisakan) Waterfall.
Dat Taw Gyaik (Anisakan) Waterfall
Vilciens no Pyin Oo Lwin uz Hsipaw.
Pa ceļam no Pyin Oo Lwin uz Hsipaw.
Gokteik Viaduct.
Vilcienā no Pyin Oo Lwin uz Hsipaw.
Pankūkas ar šokolādi. Nyaungshwe.
Pankūkas ar banāniem un medu brokastīs. Sweet Inn. Nyaungshwe.
Nyaungshwe. Kanāls uz Inle Lake.
Inle Lake.
Nyaungshwe.
Vīna darītava. Red Mountain Estate.
Vīnogulāji. Red Mountain Estate.
Nyaungswe.
Khaung Daing Natural Hot Spring Inle.
Hill Garden Hotel. Chaung Tha Beach.
Chaung Tha Beach.
Yangon.
Yangon. 27.01.2017.
Durian fruit. Yangon. 27.01.2017.
Chinese New Year. Yangon.
Yangon - Doha, Qatar Airways.
Ceļojuma laiks: no 02.01.2017. līdz 29.01.2017. Lidojumu maršruts:no Rīgas uz Milānu ar Airbaltic, no Milānas uz Yangon (ar pārsēšanos Dohā (Katarā)) ar Qatar Airways, un pa tādu pašu maršrutu atpakaļ. Ceļojuma galvenie apskates objekti: Bagan tempļi, Mandalay un tās apkārtne, Pyin Oo Lwin, Gokteik Viaduct, Inle Lake, Chaung Tha Beach un Yangon. Bagan tempļi Bagan apkārtnē uzturamies 3 dienas. Pirmo dienu pavadām nedaudz atpūšoties pēc naktsbrauciena ar autobusu no Yangon uz Nyaung U, apskatot Nyaung U pilsētiņu, un vakarā baudot vakariņas restorānā. Otrajā dienā dodamies velotūrē uz Bagan senajiem, krāšņajiem tempļiem, lai apskatītu kaut daļu no tiem (kopā esot vairāk nekā 3000 budistu tempļu Bagan apvidū). Apskatām Shwe-leik-too templi, Tharaban Gate jeb Old Bagan vārtus, Ananda Pahto (Bagan populārāko templi), Thatbyinnyu Pahto (Bagan augstāko templi) un Old Bagan pilsētas vaļņus, kā arī Shwe-gu-gyi, Nga-kywe-nadaung Pagoda, Gawdawpalin Pahto un Bupaya templi. Trešajā dienā sagaidām saullēktu Shwe-leik-too templī, vērojot gaisa balonu pacelšanos gaisā (kopā izdodas saskaitīt vismaz 21 gaisa balonu). Pēc tam ar velosipēdiem turpinām Bagan tempļu apmeklēšanu, pagūstot apskatīt Buledi, Sulamani Pahto, Thabeik Hmauk, Dhammayangyi Pahto (Bagan lielāko templi), Abeyadana Pahto, Kyasin un Nagayan templi. No Nyaung U uz Mandalay braucam ar nesteidzīgi braucošu kravas + pasažieru kuģīti pa Ayeyarwady River, startējot ap plkst. 5:30 un finišējot nākamajā dienā ap plkst. 15:30 (pa nakti paliekam uz kuģa klāja). Mandalay Mandalay pilsētā no ārpuses apkatām Mandalay cietoksni, kur tagad saimnieko Mjanmas armija, un kuram visapkārt ir plats aizsarggrāvis. Apmeklējam budistu templi Kyauktawgyi Paya, kurā galvenais intereses objekts ir milzīga Budas statuja, kuras svars esot 900 tonnas. Saulrietu sagaidām Mandalay Hill, no kura paveras skats uz pilsētu un tās apkārtni. Mandalay Hill virsotnē esošā tempļa apmeklējuma laikā netīšām satiekam divus latviešu ceļotājus, ar kuriem tāpat nejauši jau bijām satikušies Santiago de Cuba sava Kubas ceļojuma laikā 2012.gada rudenī. Amarapura Ar kravas auto, kas pielāgots pasažieru pārvadāšanai, no Mandalay nokļūstam Birmas bijušajā galvaspilsētā Amarapura, kur sagaidām saulrietu pie pasaulē garākā (1,2 km) koka tilta - U-Bein Bridge, kas uzbūvēts pāri daļai no seklā Taungthaman Lake. Pyin Oo Lwin Pēc trim pavadītām naktīm Mandalay un pēc divu stundu brauciena no Mandalay pa līkumotu kalnu ceļu nokļūstam kādreizējā britu koloniālās administrācijas vasaras galvaspilsētā Birmā. Pyin Oo Lwin (agrāk sauktai Maymyo), kas atrodas 1070 m. v. j. l., raksturīgs mazliet dzestrāks klimats salīdzinājumā ar Mandalay, tāpat šeit ir iespēja novērtēt koloniālo laiku arhitektūru pilsētiņas apbūvē un vērot zirgu pajūgus ar karietēm, kurus var izmantot arī kā vietējo transporta līdzekli. Dat Taw Gyaik ūdenskritums Ar kārtējo kravas auto, kas pārvadā pasažierus, aizbraucam līdz Anisakan ciematiņam, no kura kājām aizejam līdz netālu no tā esošajam Dat Taw Gyaik ūdenskritumam, kas atrodas dziļā ielejā, uz kuru ved tikai šaurs, stāvs ceļš, pa kuru pamatā iespējams pārvietoties tikai ejot kājām. Gokteik Viaduct Kad divas naktis esam pavadījuši Pyin Oo Lwin, ar vilcienu dodamies ceļā uz Hsipaw. Vilciens ir pamatīgi novecojis, brauc lēni un pārvietojoties stipri kratās un šūpojas uz vienu un otru pusi, dažbrīd pat tik spēcīgi, ka var vien pabrīnīties kā tas noturas uz sliedēm. Brauciena laikā, šķērsējot Gokteik aizu, braucam pa 1901.gadā būvēto Gokteik dzelzceļa tiltu (tas tā būvniecības laikā esot bijis augstākais dzelzceļa tilts pasaulē), kad gandrīz visi vilcienā esošie ceļotāji intensīvi nodarbojas ar apkārtējo ainavu iemūžināšanu. Hsipaw Šajā ziemeļu Mjanmas pilsētiņā nemeklējam nekādus ievērības cienīgus objektus, no rīta Dokhtawady River krastā esošajā Black House Coffee Shop vien pabaudām expresso kafiju un pēc tam aplūkojam pilsētiņas centrālo daļu, un secinām, ka šeit šobrīd nav lietderīgi uzkavēties ilgāk par vienu nakti. Inle Lake Nerālu no Inle Lake esošajā Nyaungshwe pilsētiņā ierodamies no rīta pēc nakts brauciena ar autobusu no Hsipaw. Pilsētiņa ir ļoti dzīvīga un ar daudz ceļotājiem. Viesnīcu esam izvēlējušies kanāla malā, pa kuru visu dienu nemitīgi kursē laivas, pārvadājot gan tūristus, gan arī vietējos iedzīvotājus un dažādas kravas. Nākamās dienas rītā ar motorlaivu kopā ar kādu britu pensionāru pāri dodamies dienas tūrē pa Inle Lake, kuras laikā apskatām ezeru, tā salas, pussalas un apkārtni, paviesojamies vietējos ciematiņos, tirgos, mājas ražotnēs, kur tiek austi audumi, gatavoti cigāri un dažādi suvenīri. Vienā no apmeklētajiem ciematiņiem atkal satiekam latviešus, tā kā jākonstatē, ka Mjanma kļūst arvien populārāks ceļojuma galamērķis arī Latvijas iedzīvotājiem. Inle Lake tūri novērtējam kā interesantu un ļoti relaksējošu. Red Mountain Estate Uz vīna darītavu Red Mountain Estate, kas atrodas Nyaungshwe pilsētiņas pievārtē, aizbraucam ar velosipēdiem, pa ceļam izmantojot iespēju aplūkot vietējās ainavas. Vīna degustācijas komplektā ietilpst 6 glāzes ar aptuveni 100 ml dažādu šķirņu vīna (3 sarkanvīna un 3 baltvīna). Vīns izrādās pārsteidzoši kvalitatīvs un labs. Jāteic gan, ka tas nebija lēts, jo cena bija no aptuveni EUR 10,- līdz EUR 25,- pudelē. Khaung Daing Natural Hot Spring Inle Pēc gardām brokastīm viesnīcā ar kafiju, augļiem un pankūkām ar medu no Nyaungshwe ar velosipēdiem dodamies uz karstajiem avotiem Khaung Daing Natural Hot Spring Inle. Pa ceļam sastopam ne tikai daudz dažādu transporta līdzekļu, bet arī pretimnākošus vēršus, no kuriem dažus to saimnieki izmanto arī pārvietošanās nolūkā, sēžot to mugurās kopā ar visiem bērniem. Karsto avotu kompleksa apmeklējums neliek vilties, un tajā uzkavējamies gandrīz trīs pilnas stundas, novērtējot un izbaudot peldēšanos visos 4 tur pieejamos dažādas siltuma pakāpes baseinos. Pēc atsvaidzinošās peldes atlikušajā dienas daļā vēl pagūstam aizbraukt un apskatīt arī dažus km tālāk esošo Khaung Daing ciematu, atpakaļ ceļā vērojot lauku skatus un vietējo iedzīvotāju ikdienas gaitas apkārtnē pirms atgriešanās Nyaungshwe. Chaung Tha Beach Chaung Tha pilsētiņā nokļūstam ar autobusu - vispirms ar nakts reisu no Nyaungshwe uz Yangon, pēc tam no rīta ar citu reisu no Yangon uz Chaung Tha. Mūsu izvēlētā naktsmītne Hill Garden Hotel ir dažus km ārpus Chaung Tha pilsētiņas, toties esam uz četrām naktīm tikuši pie savas atsevišķas banānkoku ieskautas mājiņas ar nosaukumu „Mango”, no kuras pludmale ir vien dažu minūšu gājiena attālumā. Vispirms iepazīstam Chaung Tha pilsētiņu un mūsu viesnīcai tuvāko pludmali, kur arī sagaidām saulrietu. Nākamās dienas rītā uzzinām, ka mūsu viesnīcai ir vēl viens pluss – garšīgas un bagātīgas brokastis. Iesildamies dienai ar nelielu skrējienu pa tuvākās pludmales smiltīm, pēc kā atlikušo dienas daļu pavadām peldoties pilsētas pludmalē. Jūrā ūdens ir tik silts, ka tā īsti vēsi nepaliek pat pēc stundām ilgas peldēšanās. Trešās dienas rītu Chaung Tha Beach iesākam ar peldi tuvākajā pludmalē. Dienas otrajā pusē atkal peldamies jūrā, šoreiz tikai pilsētas pludmalē. Slāpes veldzējam ar no turpat pludmalē nopērkamajiem milzīgiem kokosriekstiem iegūstamo kokosriekstu sulu. Ceturtajā dienā pludmalē atkal peldamies un papildus jautrībai nomēģinām arī vietējo mjanmiešu vidū populāro pludmales izklaides veidu - peldēšanos ar parastu, lielu riepas kameru. Noskaidrojām, ka tas tomēr nav diez ko stabils peldlīdzeklis, jo tiklīdz tu centies tajā ierāpties, kamera gandrīz noteikti sasvērsies uz vienu pusi, izraisot neizbēgamu ievelšanos ūdenī. Protams, laiku veltām arī fotografēšanai. Mēs gan to darām tikai ar telefoniem, jo tā ir ērtāk un ātrāk, turklāt nav jau pamata arī pārlieku iespringt dēļ bildēšanas, jo naudu ar fotografēšanu nepelnām. Bez tam, savu laiku prasa arī mirkļu iemūžināšana kopējās bildēs ar birmiešiem, kas notiek pēc viņu iniciatīvas, un pret ko arī mums nav nekādu iebildumu un kas rada vien pozitīvas emocijas. Noslēdzošās piektās dienas agrā rītā izbaudām šajā ceļojumā noslēdzošo peldi jūrā. Pēc brokastīm viesnīcā tās darbinieki mūs ar mocīšiem aizved uz autopieturu Chaung Tha pilsētiņā, no kuras ar autobusu dodamies prom no šīs skaistās vietas. Yangon Lai arī Birmas galvenajā pilsētā Yangon jau bijām uzkavējušies divas nepilnas dienas ceļojuma sākumā, tomēr tādu pamatīgāku pilsētas iepazīšanu veicam ceļojuma pēdējās dienās, kad esam atgriezušies Yangon no Chaung Tha Beach. Mūsu rīcībā ir palikušas divas pilnas dienas un viens vakars. Naktsmītni esam izvēlējušies Yangon ķīniešu kvartālā, kam turpat blakus atrodas arī indiešu rajons. Šeit gandrīz katras ielas malā noris aktīva visdažādāko preču tirdzniecība, katrs kaut ko vēlas pārdot un arī pircēju netrūkst. Šķiet, ka šeit var atrast un nopirkt gandrīz jebko. Mums šāda burzma, cilvēku, transporta līdzekļu un preču pārpilnība patīk. Turklāt šajās dienās Yangon dzīvojošiem ķīniešiem ir sākušās ķīniešu Jaunā gada svinības. Priekšpēdējā pilnajā dienā Yangon apmeklējam krāšņāko un iespaidīgāko Birmas budistu stupu -Shwedagon Pagoda. Saskaņā ar leģendu, šeit budistu stupa esot jau vismaz 2600 gadus, kamēr arheologi uzskatot, ka oriģininālā stupa šajā vietā varētu būt celta starp 6. un 8.gadsimtu. Shwedagon Pagoda valdzinājumam un pozitīvai aurai ļaujamies aptuveni divas stundas, tajā skaitā sagaidām saulrietu. Pēdējo pilno dienu Yangon pavadām, apmeklējot lielākos pilsētas tirgus, tirdzniecības kompleksus un veikalus, kur iepērkam pa kādam jaukam nieciņam un suvenīram. Noslēdzošajā vakarā Birmā pirmo reizi nogaršojam durian augli. Mums garšo un paliek sajūta, ka nākamās iespējas gadījumā noteikti gribēsies šo specifisko augli vēl un vairāk. Noslēgumā jāsaka, ka jebkuram, kas dodas uz Birmu, šajā zemē garlaicība nedraud . Izteikti savdabīga, interesanta zeme. Birmas lielākā vērtība ir draudzīgi un smaidīgi cilvēki. Bez tam, daudz krāšņu budistu tempļu un nepārpildītas pludmales.