Fantastiskā gruzija

Esmu atgriezusies pēc 34 gadu pārtraukuma Gruzijā, šoreiz Tbilisi, kas spēj pārsteigt pat pieredzējušu ceļotāju!!! Lai gan bijām tikai 3 dienas, redzētais noteikti paliks atmiņā uz ilgu laiku, jo tādu kultūras mantojumu reti kur pasaulē tik mazā teritorijā iespējams atrast!!! Tbilisi iepazīšanu sākam ar tā dibinātāja Vahtanga I pieminekļa un turpat līdzās esošās baznīcas apskati, kuras pakājē apglabāta Gruzijas pirmā mocekle. Tālāk no Eiropas laukuma ar gaisa vagoniņu (1 Lars jeb 38 centi) dodamies kalnā, kur atrodas Mātes Gruzijas statuja, kuras kausā var ieliet 6 tonnas vīna (no lejas neizskatās tik liels)!!! Pajūsmojam par skaistajiem skatiem uz vecpilsētu un otrā pusē esošo botānisko dārzu.
Tālāk pa taciņu gar 4.gs. būvētā Naikala cietokšņa sienu var doties lejup un apskatīt pašu cietoksni un vēlāk (12.gs.) tā teritorijā uzbūvēto baznīcu. Cietoksnis kopš tā tapšanas neesot ne reizi restaurēts!!! Kāpjot lejā nonākam Tbilisi vecpilsētas šaurajās ieliņas un pa ceļam aplūkojot slavenās sēravota pirtis nonākam līdz ūdenskritumam. Tad nu lēnā garā var sākt domāt par pusdienām. Tās ieturam mazā kafejnīcā (vīna dārzā) pie leļļu teātra, kas slavens ar savu šķībo torni (divreiz dienā pl. 12.00 un 18.00 tajā notiek figūriņu performance). Paēdušas mēģinām atrast Rustaveli avēniju, bet nonākam pie upes un jaunā tūkstošgades gājēju tilta.
Sāk krēslot un nolemjam atgriezties viesnīcā, lai pārģērbtos un dotos uz vienu no pirtīm baudīt slaveno gruzīnu pirts rituālu. Izvēlamies pieticīgu vietējo (ne tūristu iecienīto Royal) pirti, kas ir uz pusi lētāka, lai gan no iekšpuses ir diezgan noskrandusi. Tomēr pirts rituāls neatškiras- sākumā pienākas kārtīgs skrubis un pēc tam putu mākonis!!! Bet galvenais, ārstnieciskā sēravota vanna (baseins). Pēc pirts turpat var iedzert tēju, ūdeni vai citu šķidrumu un mierīgi doties uz viesnīcu. Nolemjam tomēr arī pasūtīt vakariņas līdzņemšanai (kas gan bija lieki, jo atved milzīgu kasti ar hinkaļiem, no kuriem knapi pusi apēdam)!!! Pirmā diena ir noslēgusies, bet galvenie piedzīvojumi vēl priekšā!!! Otrās dienas rīts ir saulains, dodamies uz Brīvības laukumu, kur atrodas Sv. Georgija statuja, ap kuru notiek rosīga satiksme, jo tas ir pats Tbilisi centrs. Tālāk vēl viens apskates objekts, kurā nokļūstam ar metro ir tirgus!!! Te var nopirkt visu- sākot no augļiem, vietējie saldumi un vīna līdz pat tradicionālajiem paklājiem (viss tas ir kopā vienā lielā mudžeklī, pa vidu kur brauc mašīnas)!!! Izstaigājam tikai mazu daļu, sapērkam vīnu un augļus (mandarīni sākot no 0,5 Lariem jeb 19 centiem, granātāboli 2 lari/kg, bet tiešām gatavi un saldi) un dodamies atpakaļ uz viesnīcu nolikt mantas un baudīt vīnu uz viesnīcas terases. Vakarā turpat pie viesnīcas atrodam restorānu, kurā ieturēt vakariņas un vērot Gruzijas un Moldovas futbola spēli!!!! Vietēji fano ne pa jokam!! Jāpiezīmē, ka viņiem visur ir atļauts smēķēt, tāpēc pārāk ilgi slēgtās telpās ir pagrūti atrasties, labāk izvēlēties kaut kādu terasi (dārzu). Samaksājam padārgi (100 laras divatā), jo lētais vīns (pa 25 larām) ir beidzies un nākas dzert pudeli pa 40 larām!!! Trešajā dienā dodamies uz Sv. Trīsvienības katedrāli, kuru var redzēt no visām Tbilisi vietām (kā Eifeļtorni Parīzē). Šodien gan smīlā lietus un debesis ir tikpat pelēkas kā LATVIJĀ. Katedrālaes teritorijā ir arī kafejnīca, kur var iegādāties īsto tarhūnu (te viņu sāka ražot). Teritorija ir paliela, jo tajā atrodas arī Gruzijas patriarha rezidence, klosteris un teoloģijas akadēmija. Pati katedrāle ir trešā augstākā pareizticīgo katedrāle pasaulē (pabeigta būvēt 2004.gadā).
Tālāk mums paredzēta ekskursija uz veco Gruzijas galvaspilsētu Mchetu, kas atrodas tikai 20 km attālumā no Tbilisi. Tur apmeklējam Svetichoveli katedrāli, kas slavena kā vieta, kur esot apglabāta Kristus mantija. Tomēr mantiju neredzam, tikai krusta fragmentu (gabaliņu), pie kura Kristu piesita. Katedrālē ir apglabāti arī Gruzijas valdnieki un tā skaitās centrālā Gruzijas baznīca. No visām apmeklētajām baznīcām man arī šī patika vislabāk.
Diemžēl mums neatliek laika uzbraukt kalnā esošajā Džvari klosterī, jo dažiem grupas biedriem jau jādodas uz lidostu, bet pārējiem uz oficālajām vakariņām, ko organizēja Kaukāza Starptautiskā universitāte!!! Par vakariņām būtu jāraksta īpašs stāsts, bet pirms tām mums vēl izrādīja Vīnkopības fakultētes vīna lauciņu un iepazīstināja kā to vīns, čača un citi gardumi!!!