Pārgājiens apkārt Annapurnai: Piektā pārgājiena diena – esam tikuši augstāk!

Danakyu – Chame; gājiena ilgums aptuveni 6 stundas, ieskaitot pauzes.

Danakyu – 2300 augstuma metri; Chame – 2670 augstuma metri.

Raksts pārpublicēts no unaspasaule.lv.

Rīts. Ēdam brokastis. Man ir omlete, Kasparam – musli ar pienu. Abi dzeram tēju. Gandrīz jau tāda kā rutīna: no rīta omlete, musli un tēja. Skatīsimies, cik ilgi šī rutīna turpināsies. Kamēr apniks brokastīs ēst vienu un to pašu, ha.

Šodien iet sākam par stundu agrāk – ap astoņiem. Sasniedzam Danakyu (plānoto vakardienas galamērķi) pēc minūtēm desmit.

Danakyu pie vienas no viesu mājām satiekam gidu, kuru iepazinām vakar. Viņš jautā, kur tad mēs vakar palikām. Pastāstam viņam par vakardienas neveiksmīgo takas izvēli. Gids tik piekrītoši māj ar galvu un saka, ka tā vieta esot viņam zināma. Tāpēc viņš bija izvēlējies iet pa ceļu.

Viņš pastāsta mums, kurā viesnīcā Chamē viņš ar saviem klientiem plāno palikt un iesaka mums palikt tur pat. Tā esot laba vieta. Istabiņas tur ir par velti, ar nosacījumu, ka ēd viesu mājas ēstuvē. Gids mums izstāsta, kāda būs šodienas “iešana”, kur labāk iet pa ceļu un kur – pa taku. Pateicamies ar padomu un šķiramies. Tiksimies vēlāk.

Pēc gida stāstītā saprotam, ka šodien būs mierīga diena. Atpūtas diena. Tas ir labi, par to mums ir liels prieks. Ja skatās pēc kartes plāna, tad šodien jābūt galā pēc piecām stundām. Kā jau iepriekš minēju, laiks, kas norādīts kartē, iespējams ir rēķināts ar domu, ja ej pa ceļu. Tā kā šodien plānojam daļēji iet pa taku, tad ceļā pavadītais laiks varētu būt ilgāks.

Ejam pa ceļu un redzam, kā tas tiek būvēts. Vairāki vīrieši liek akmeņus ar rokām un vietā tos iedauza ar āmuriem. Kā saka Kaspars – roku darbs.

Nogriežamies no ceļa un sākam iet pa taku. Gids ieteica iet pa taku tieši šeit, jo iešana pa taku šajā vietā ir vieglāka nekā pa ceļu. Un tā kā šodien negribam īpaši daudz pūlēties, tad šis “risinājums” mums ir tieši laikā.

Gidu un viņa klientus satiekam vēl pāris reizes. Kaut kur “pa vidam” un tuvāk “beigām”, mūsu šodienas galamērķim Chame – netālu no tās esošajā policijas postenī. Tur mēs visi uzrādījām savas iešanas atļaujas un mēs tikām atzīmēti gājēju žurnālā.

Ierodoties Chame, gidu un viņa mazo grupiņu atrodam ātri. Viņi paliek otrajā viesu mājā. Tieši tā kā viņš teica. Gids aicina mūs iekšā un ātri vien tiek nokārtots jautājums par bezmaksas istabu. Pasūtam pusdienas un ejam dušā. Te ir karsts ūdens, un par karstā ūdens izmantošanu [koplietošanas] dušā ir jāmaksā 100 NPR katram. Gids skaidro, ka turpmāk tā [maksas duša] būs bieža parādība.

Viesu mājas istabiņas ir ļoti smukas. Gan sienas, gan grīda, gan griesti ir taisīti no koka. Istabiņas ir remontētas pavisam nesen. Par to liecina jaunās gultas, tīrība un spēcīga koksnes smarža. Mūsu istabiņa atgādina mājīgu un mazu mednieku namiņu.

Tā kā šodien mēs esam galā agri, tad ir īstais laiks mazgāt drēbes. Pagalmā ir aukstā ūdens krāns, kā jau daudzās Nepālas lauku mājās. Tur arī mazgājam savas drēbes. Ēkas otrajā stāvā, gar istabiņām ir nostiepta veļas aukla. Tur arī izkaram slapjās drēbes.

Viesu mājas ēstuvē ēdam gan pusdienas, gan vakariņas. Pasūtam arī brokastis. Ēdiens ir labs un cenas ir salīdzinoši zemas ēstuvei uz “Annapurnas apļa”.

Ēdot pusdienas un vakariņas, sarunājamies ar gidu (Radžs) un viņa klientiem – izraēļiem. Jaunā sieviete ir aptuveni 20 gadus veca, vīrietis ir viņas tēvocis. Meitene ir pavisam nesen ir beigusi dienēt armijā un tagad ceļo.

Šī ir mūsu piektā pārgājiena diena, bet pirmā diena, kad mēs viesu mājā neesam vieni. Sajūta ir forša, jo ir ar ko parunāties!

Vakarā ap astoņiem debesis skaidrojas un mēs mazāko kalnu fonā ieraugām Annapurna II ! Cik pasakains skats! Radžs saka, ka virsotnes būs redzama arī rīt agri no rīta, tā, ap pieciem.

IZMAKSAS

Brokastis: musli ar siltu pienu 250 NPR, omlete 270 NPR, divas tējas krūzes 100 NPR. Pusdienas: kartupeļu karijs ar rīsiem 300 NPR, cepti kartupeļi ar olu 200 NPR, 1 l ingvera tējas kanna 350 NPR. Vakariņas: divi veģetāro momo šķīvji 450 NPR, 1 l ingvera tējas kanna 350 NPR. Naktsmītne: 0, karsta duša 2×100 NPR. Ūdens: bezmaksas – krāna ūdens attīrīts ar ūdens attīrīšanas tabletēm.