Pārsteidzošā Rumānija

Atklājot savu atvaļinājuma plānu šim gadam, saņēmu izbrīnītus skatienus, jo Rumānija nav populāro galamērķu sarakstu augšgalā. Mums tiek uzskaitīti daudz un dažādi stereotipi par Rumāniju – nabadzīga valsts, čigāni, kuri tā vien gaida, lai mūs apzagtu, slikta satiksme, utt. Protams, to visu un vēl vairāk var atrast jebkurā valstī, tomēr varam teikt vienu – Rumānija ir skaista valsts, kura piedāvā savu vienreizējo skaistumu dažādām gaumēm. Te ir meži, te ir lauki ar mirdzošām saulespuķēm, vilinoši kalni, mistiskas pilis, Melnā jūra, un vēl un vēl. Kā izteicās viens mūsu ceļojuma laikā sastapts rumānis, Rumānija atrodas 45. paralēlē, kas ir tieši pa vidu, tāpēc viņiem esot viss! Un mēs pašas ar savām acīm pārliecinājāmies, tik tiešām, šeit ir viss!

Mūsu maršruts: Bukareste, galvaspilsēta (3dienas) – Konstanta, pilsēta pie Melnās jūras (2 dienas) – Brašova, Transilvānija (3 dienas)

3 dienas Bukarestē

Esam ielidojušas Bukarestē. Lidosta ir salīdzinoši maza, bet visu vajadzīgo var atrast ļoti viegli. Esam dzirdējušas, ka taksometra šoferīši mēdz krāpties, tāpēc līdz mūsu hostelim brauksim ar autobusu. Pirmais pārsteigums - par autobusa biļeti abas kopā samaksājām vien nieka 2,00 eur, kaut arī līdz pilsētas centram savi 15 km noteikti jābrauc. Esam iekārtojušās hostelī un mūsu piedzīvojumi var sākties ar Bukarestes izpēti. Bukareste ir Rumānijas galvaspilsēta, kuras nosaukums pirmo reizi vēsturiskos dokumentos parādījies 1459.gadā. Kā vēsta leģenda, reiz sensenos laikos dzīvojis aitu gans Bukurs ( tulkojumā “prieks”), kurš vairāk par visu esot mīlējis spēlēt flautu. Flauta skaņas esot tā iepriecinājušas vietējo iedzīvotāju sirdis, ka viņam par godu pilsētai ir dots vārds Bukareste.

Staigājot pa Bukaresti, secinām, ka salīdzinot ar citām Eiropas galvaspilsētām, Bukareste neizceļas ar kaut ko super īpašu, drīzāk tā ir pilna ar feinām un vienkāršām lietām – kā jaukas vietas Vecpilsētā, feinas kafejnīcas (super jauka vieta bija kafejnīca grāmatnīcā ar nosaukumu “Bookstore”), plaši un zaļi atpūtas parki, grandiozas ēkas, kuras iekļautas Dambovitas upes paspārnē. Joprojām Bukareste ir samērā nabadzīga valsts, ar novecojošu sabiedrisko transportu, ar kuru pat bija samērā interesanti pārvietoties, jo sajūtu ziņā mūs aizveda atpakaļ pagātnē. Tomēr šeit sastapsi ļoti draudzīgus rumāņus un samērā lētas cenas visam – pārtikai, transportam, viesnīcai.

Esam ieklīdušas skaistajā vecpilsētā, kuru izstaigājam krustu šķērsu, bet īpaši gribam atzīmēt fantastisko Stavropoleos baznīcu (Biserica Stavropoleos). Šo baznīcu uzcēla 1724.gadā grieķu mūks Ioanikie Stratonikeas un tā tiek salīdzināta ar dārglietu kastīti. No ārpuses pavisam maza un necila, bet iekšā tiek slēpts patiesais skaistums - dažādi svēto rakstu gleznojumi uz koka, greznas freskas. Šī baznīca ir slavena vēl ar divām lietām. Viena – tajā atrodas saglabājušās antīkās mūzikas grāmatas un citi svētie raksti, kā arī – blakus baznīcai atrodas senākais sieviešu kolestoris, kurš darbojas līdz pat šodienai.

Bukareste ir zaļa pilsēta ar daudziem parkiem. Populārākie parki - Cismigiu Gardens un Herastrau Park.Mēs pabijām abos, vairāk laika gan sanāca pavadīt Cismigiu Gardens, jo tas atradās blakus mūsu hostelim. šeit mēs izbaudījām ūdens priekus, braucot ar katamarāniem parka kanālā.

Tieši blakus Herastrau Park atrodas Village Museum. Tas ir brīvdabas muzejs, kurā novietas 50 mājas, kas atspoguļo rumāņu dzīvi un kultūru dažādos laika periodos. Muzeja apskatei vajadzēs vismaz 2 stundas. Vēl pavisam netālu no Herastrau Park atrodas vietējā Triumfa arka (Arcul de Triumf), kas tika uzcelta 1922.gadā par godu karavīriem, kuri cīnījušies Pirmajā pasaules karā.

Vēl ļoti skaista vieta, ko vērts redzēt- The Romanian Athenaeum. Ēka tika uzcelta 1888.gadā un tā sagaida apmeklētājus ar zelta lapiņām izrotātiem griestiem, iespaidīgiem balkoniem, spirāļveida kāpnēm, rozā marmora dekorācijām, brīnišķīgiem sienas gleznojumiem. Šī vieta ir slavena ar izcilo akustiku, vēl šodien šeit norisinās pasaules līmeņa filharmoniskie koncerti.

Un, protams, Bukareste nav iedomājama bez Parlamenta pils (Palace of Parliament), kas tika būvēta kādreizējā Rumānijas diktatora Nikolajes Čaušesku vadībā un ir otrā lielākā administratīvā ēka pasaulē (pirmā – Pentagons). Lai uzceltu šo ēku, kas ironiski tiek dēvētā arī par “Iedzīvotāju pili” (“People’s Palace”), tika piesaistīti 700 arhitekti un 20 000 strādnieki. Ēkai ir 12 stāvu, tajā ir 1 100 istabu, plaši vestibi un 4 pazemes līmeņi, tai skaitā, milzīgi izbūvētais kodolieroču drošais bunkurs. Celtniecība tika uzsākta 1984.gadā, tomēr pats Čaušesku, par laimi, savu “slavas stundu” tā arī nesagaidīja, jo 1989. revolūcijas laikā tika gāzts viņa režīms, un tā paša gada Ziemassvētkos, 25. decembrī, Čaušesku un viņa sievai Elenai Čaušesku tika izpildīts nāvessods. Lai redzētu parlamentu, obligāti līdzi jābūt pasei vai ID apliecībai. Šoreiz autovadītāja apliecība nederēs.

2 dienas Konstantā (Constanta)

Un, protams, pēc tveicīgās Bukarestes, būtu grēks neizbaudīt Melnās jūras vilinājumu. Sacīts darīts. Nopērkam vilciena biļetes līdz Konstantai (Constanta) un 2,5 stundas vērojam brīnišķīgo Rumānijas dabu caur vilciena logu. Esam ieradušās Konstantā, kas ir trešā lielākā Rumānijas pilsēta, bet pirmā un nozīmīgākā ostas pilsēta. Iekārtojamies hostelī. Ir jau pievakare, tāpēc šo dienas daļu esam nolēmušas atvēlēt pilsētas apskatei. Izstaigājam vēsturisko centru, izstaigājam molu un, protams, vērojam saulrietu un iemalkojam pa gardam kokteilim vienā no neskaitāmajiem bāriem mola tuvumā. Nākošā dienā vēlamies darīt tieši neko, tāpēc izvēlamies braukt uz 10 km attālo Mamaijas pussalas H20 pludmali, kas, mūsuprāt, ir labākā izvēle, jo arī šeit darbojas visiem zināmais likums – jo tālāk no centra, jo mazāk cilvēku.

3 dienas Brašovā, Transilvānijā

Jūra izbaudīta, tālāk dodamies uz Brašovu, pilsētu Transilvanijā. Šis ir mūsu ilgi gaidītais ceļojuma brīdis, jo mēs abas tik ļoti gribējām izbaudīt kalnus, izstaigāt Drakulas pili un tūlīt, tūlīt jau būsim tur. Ak, ja vien tas būtu tik ātri. Diemžēl, lai nokļūtu līdz Brašovai, nākas pavadīt 5 stundas vilcienā. Iebraucot Brašovā, mūsu elpas aizraujas no neaprakstāmā skaistuma. Ir jau pievakare, līdz ar to izvēlamies vienkārši apskatīt pilsētu. Hostelī uzzinām, ka plkst. 18:00 paredzēta bezmakas pilsētas tūre, protams, pievienojamies tai, kuru vada fantastiska un zinoša gide, kura mūs izvadā pa Brašovas centru. Tūri uzsākam galvenajā pilsētas skvērā (Town Hall Square), kur apbrīnojam krāsainas baroka stila dekorācijas. Tālāk dodamies uzMelno baznīcu (Black Church), kas ir lielākā gotiskā stila baznīca Rumānijā. 1689. gadā baznīcā izcēlās ugunsgrēks, kas nokvēpinajas visas sienas un griestus, tieši tāpēc arī šāds nosaukums. Baznīcas atjaunošana prasīja 100 gadus, joprojām atjaunots tikai viens baznīcas tornis. Tālāk nokļūstam līdz trešai šaurākajai pilsētas ielai Eiropā (pirmā atrodas Vācijā). Apskates vērti ir arī Katrīnas vārti (Catherine’s Gate), kas uzbūvēti 1559.gadā un ir vienīgie oriģinālie vārti, kas saglabājušies no viduslaikiem. Ekskursiju beidzam ar divu torņu – White Tower un Black Tower – apskati. Un, protams, gardas vakariņas rumāņu gaumē.

Nākošā dienā esam pamodušās agri, jo esam ieplānojušas braukt uz Brana pili (Bran Castle), kas atrodas netālu no Branas pilsētas un ir aptuveni 30 km attlumā no Brašovas. Pils celta 14.gs. un tās vārds vienmēr ir asociējies ar asinskārā valdnieka Vlada III Drakulas vārdu jeb tautā vienkārši saukts par grāfu Drakulu. Šobrīd pils darbojas kā muzejs, kurā izvietotas karalienes Marijas savāktās kolekcijas par grāfu Drakulu un pils vēsturi. Mēs uzzinām arī patieso leģendu par grāfu Drakulu, bet, lai to uzznātu, aizbrauciet paši. Tas ir to vērts! No pils paveras brīnišķīga panorāma – dūmakā ietītas milzīgo kalnu virsotnes. Tieši nodomājam, ka šī reiz ir tā īstā vieta Drakulas nežēlīgajai asinspirtij. Bet ar šo diena vēl nebeidzas. Esam izlēmušas apskatīt vietējo kalnu – Tampa. Augšā uzbraucam ar gaisa vagoniņu, izbaudām skaisto ainavu, jo no šejienes var pārredzēt visu Brašovu. Bet lejā dodamies ar kājiņām, tas mums prasa aptuveni 2 stundas. Esam piekusušas, atpūšamies, bet vakarā vēl izlemjam doties uz vietējo bāru. Izrādās šis ir karaoke vakars, iepazīstamies ar vietējiem rumāņiem un draudzības vārdā uzdziedam pāris dziesmu!

Pamostamies agri no rīta, jo šī diena ir mūsu pēdējā Brašovā. Esam ieplānojušas vēl apskatīt Peles pili (Peles Castle), kas ir būvēta neorenesanses stilā un atrodas Sinajā, pilsētā aptuveni 48 km attālumā no Brašovas. Skaista pils ar ļoti greznu interjeru.

Diemžēl visam reiz pienāk beigas, arī mūsu jaukajām brīvdienām. Noteikti vēlreiz atgriezīsimies Rumānijā! Maija un Sveta

Noderīga informācija

Naudas vienība: Lei (1 Eur ~4,5 Lei) Labākais laiks Rumānijas apceļošanai: maijs – septembris Ēdiens: Noteikti izbaudi tradicionālo rumāņu virtuvi- zupas, kāpostu tīteņus, sierus koka lapās. Dzērieni: vietējais alus un vīni. Pamati rumāņu valodā: Sveiki! - Salut! Paldies! – Multimescu! Attālumi:1) Bukareste – Constanta (~225 km) 2) Constanta – Brašova (~398 km) 3) Brašova – Bukareste (~170 km) 4) Brašova – Bran (~30 km) 5) Brašova – Sinaja (~48 km)

Aptuvenās izmaksas:1) Vilciena biļete Bukareste – Constanta: 60 Lei (~13 eur) 2) Vilciena biļete Constanta – Brasova: 80 Lei (~17 eur) 3) Autobusa biļete no Brašovas līdz Branai:7 Lei (~1,5 eur) 4) Ieejas maksa Brana pilī: 35 Lei (~7,7 eur) 5) Autobusa biļete no Brašovas līdz Sinajai: 17 Lei (~3,7 eur) 6) Ieejas maksa Peles pilī: 20 – 50 Lei (~4,00 – 12 eur) 7) Ieejas maksa Parlamenta pilī : 45 – 60 Lei (~10 – 15 eur) 6) Citos objektos: no 5 Lei līdz... 7) Vidējā cena par vienu nakti hostelī: 45 Lei (~10 eur) Cenas kafejnīcās: vidēji 30 – 40 Lei (aptuveni 6,00 – 10,0 eur)