Ātri uz Ņujorku un Vašingotnu

Starts Ja vien jums nav jaunā parauga pase (tā sauktā ES pase) - Latvijas institūciju un Eiropas Savienības (ES) prasībām, starptautiskajiem standartiem atbilstošs personu apliecinošs un ceļošanas dokuments, kura datu lapā ir iestrādāta bezkontakta mikroshēma ar personas biometrijas datiem, došanās pāri okeānam iesākas Pilsonības un Migrācijas lietu pārvaldē. Parastajā kārtībā pēc 20 darba dienām (ja nepieciešams, var arī dažu dienu laikā) samaksājot valsts nodevu 15- 20 latu apmērā jūs saņemat pasi un varat spert nākamo būtisko soli cerībā ieraudzīt Ameriku. Latviešu valodā elektroniski jāaizpilda ESTA anketa. Mums tas izdevās pavisam viegli, anketā bija jāieraksta obligātā informācija par sevi, pasi, par slimībām, sodāmību, migrācijas pārkāpumiem, ja tādi ir. Uz pārējiem: par ceļojumu, aviokompāniju, reisa numuru, pilsētu, kurā iekāpsim lidmašīnā pirms došanās uz ASV, informāciju par adresi, uzturoties Amerikas Savienotajās Valstīs – pēc izvēles. Ko mēs godprātīgi arī izdarījām. Nospiežot datora taustiņu enter tajā pašā brīdī saņēmām Elektroniskās ceļošanas atļaujas sistēmas ESTA (Electronic System for Travel Authorization) atbildi, par to, ka mūsu ceļojuma atļauja ir apstiprināta, taču šī atļauja vēl negarantē iekļūšanu ASV, Muitas un robežsardzes virsnieks robežas pārejas punktā pieņemšot galējo lēmumu. Atliek vienīgi izdrukāt šo atļauju un pierakstīt numuru. Daži padomi iegādājoties aviobiļetes. Darbojas vecais teiciens, jo ātrāk nopirksi, jo lētāk tiksi. Parasti biļetes iegādājos divus mēnešus pirms izvēlētā datuma, izmantojot interneta meklētāju. Jāievada, piemēram, frāze- lētas aviobiļetes. Daudzkārt esmu izmantojis www.flysiesta.lv pakalpojumus. Janvārī par Ls 250. Vēl nesen varēja nopirkt biļetes aprīļa, maija lidojumiem uz Ņujorku un atpakaļ par 300- 350 latiem. Ir jāseko arī akciju piedāvājumiem internetā, piemēram, Čehu aviokompānija ČSA Czech Airlines solījās aizvest un atgādāt atpakaļ pat par 250 latiem. Jebkurā gadījumā ērtāk iegādāties biļeti no Rīgas, jo tad jums vairs nebūs jāuztraucas par bagāžu savienojuma lidostā. Savas ceļasomas nodosiet Rīgā un saņemsiet galamērķī. Tiesa, pirms tam gan, lūdzu, pārbaudiet, vai Air Baltic tiešām ir šāds pakalpojums ar savienoto aviokompāniju. Mūsu gadījumā nebija, tāpēc par lielu pārsteigumu reģistrējoties lidostā Rīga, uzzinājām, ka Briselē būs jāsaņem bagāža un vēlreiz jāreģistrē Amerikas aviokompānijas Delta stendā. Atpakaļceļā no Ņujorkas gan palaimējās, jo savienoto reisu veica Air France, ar kuru savukārt Air Baltic ir līgums par bagāžas pārvadāšanu. Tā kā atceļam izvēlējāmies gan citu lidostu ( Ņujorkā ir vismaz trī) un pārsēšanās pilsētu, paspējām ielūkoties arī Eiropas sirdī Parīzē. Ņemiet vērā, ka klusajā sezonā, no rudens līdz pavasarim aviobiļetes ir pat par 20- 25 % lētākas. Vašingtona (fragments) Marta sākums Amerikas Savienoto Valstu galvaspilsētu burtiski vienā mirklī pārsteidza ar negaidītu dabas stihiju, par kuras tuvošanos tomēr ar īsziņu palīdzību tika brīdināti daudzi mobilo tālruņu īpašnieki. Sniega vētra apturēja nodarbības skolās, jo skolēnu autobusi nav aprīkoti ar ziemas apstākļos braukšanai domātām autoriepām, daudzās valdības iestādes Vašingtonā drīkstēja darboties pēc saviem ieskatiem. Kā jau ierasts pie mums, arī Vašingtonā, sniega novācēji pirmajās stundās bija gluži bezspēcīgi pret šo dabas parādību. Kā nu prazdami, gandrīz tukšajās ielās, daži vientuļie gājēji cīnījās ar vēja brāzmām, bet citi pat kāpa uz slēpēm. Tiesa, tuvojoties pusdienas laikam, uzspīdēja saulīte un pavasarīgi sasilušajā gaisā sniegs ātri vien izkusa, pārvērzdamies slapjās tērcēs. Ar gandrīz stundas nokavēšanos steidzāmies uz Latvijas vēstniecību, kur kopš 2007.gada 25. jūlija Latvijas Vēstnieka pienākumus Amerikas Savienotajās Valstīs pilda Andrejs Pildegovičs. Viņš pagājušā gada maijā akreditēts arī par vēstnieku Meksikā. Braucam pa Masačusetas avēniju (Massachusetts Avenue), jeb kā paši amerikāņi to dēvē Vēstniecību bulvāri (Embassy Row). Šeit 2001. gada nogalē vēstniecības vajadzībām tika nopirkta jauna ēka. Te atrodas, piemēram, Somijas vēstniecība, kuras stiklotā fasāde tiek uzskatīta par arhitektūras pieminekli un kurā izmantotas jaunās tehnoloģijas. Viena no lielākām ēkām pieder Britu vēstniecībai. Tajā strādā ap 800 darbinieku un 90 diplomātu, ceļā redzam Britu vēstnieka rezidenci. Katra māja te ir vēstniecība, lūk, kalniņā, nesen pabeigtā Itālijas vēstniecība ar arhitektonisku vērienīgumu būvēta, ar marmora apdari. Šajā ielā atrodas arī Islama centrs. Lūgšanu laikā, apmeklētāju apavi nolikti rindā gar sētu, bet automašīnu virtene ielas malā sniedzas vairāku simtu metru garumā līdz pat gandrīz Latvijas vēstniecībai. Kura atrodas vēl aiz Japānas, Korejas, pavisam nesen uzbūvētās Slovēnijas un Meksikas vēstniecību ēkām. Klāt Šeridāna aplis un Latvijas vēstniecība (Sheridan Circle, at 2306 Massachusetts Ave.). Blakus mums Turcijas vēstnieka rezidence. Nesen Latvijas vajadzībām tika iegādāta otra vēstniecības māja, kas robežojas ar tagadējo. Diplomāti stāsta, ka ir ļoti paveicies ar šādu pirkumu, jo otrreiz tāda izdevība diezin vai rastos. Tuvumā ir vēl Rumānijas, Luksemburgas, Ēģiptes vēstniecības. Kreisajā pusē Igaunijas vēstniecība ar tornīti, kas gluži vai no vecpilsētas nācis. turpinājumi manā blogā http://www.kamolins.blogspot.com/