Zvārtes iezis no putna lidojuma

Brīnišķīgs dabas maršruts - Zvārtes iezis.

Tūristu un dabas draugu Zvārtes iezis atvērts apmeklētājiem! Tas ir viens no gleznainākajiem Devona smilšakmens iežu atsegumiem ne tikai Gaujas nacionālajā parkā, bet arī Latvijā. Te var iziet ierasto apļveida taku pāri pār straujo Amatas upi, uzkāpjot Zvārtes ieža kraujas virsotnē, šeit paveras patiešām skaistas ainavas...

Zvārtes iezis ir valsts nozīmes aizsargājamais ģeoloģiskais dabas piemineklis, tas atrodas Amatas novadā, Amatas upes krastā. Amatas upe ir viena no straujākajām, krāčainākajām un tīrākajām Gaujas pietekām. Zvārtes ieža izcilni veido augšdevona Gaujas svītas smilšakmeņi, tā augstums – 20 m.

Blakus populārajam izcilnim atrodas Amatas kreisā krasta devona iežu atsegums, kura kopgarums ir 200 m un maksimālais augstums - 44 m.

Iepretim Zvārtes iezim izbūvēta skatu platforma, uz kuru ved jauna grants seguma taka, kā arī atjaunots Zvārtes ieža gājēju tilts. Pļavā upes krastā vai citviet pieejami ir piknika galdi un soli. Pie Zvārtes ieža ir labiekārtots stāvlaukums, atpūtas vietas, ugunskura vietas, telšu vietas, tualetes.

Ainavu kraujas burvību vislabāk iespējams redzēt uzkāpjot uz kraujas. Tad ir redzams kā smilšainā krāsu palete ar baltiem, sārtiem, violetiem un pelēkiem toņiem veido skaistas krāsu saspēles. Dabas krāsas savijas un plūst, rotājot kraujas senos krastus.

Putna lidojuma augstumā paveras tāltāls skats. Lejā var noiet pa koka taku, kas izvijas caur egļu mežu, vērojot papardes un meža augus. Kāpiens augšā un pastaiga pa meža taku ir neaizmirstama un samērā viegla atpūta visiem - gan jauniem cilvēkiem, gan ģimenēm ar bērniem un arī vecāka gadagājuma atpūtniekiem. Latvija ir tik skaista, cik skaistu mēs to iepazīstam!