Pastaiga uz Gaubes ezeru Pireneju kalnos

Plānojot 2015. gada vasaras ceļojumu ar kemperi uz Franciju un Spāniju, izvēlējāmies apbraukāt Pireneju kalnus. Vienās no skaitākajām internetā atrastajām dabas ainavu fotogrāfijām redzējām Gaubes ezera (Lac de Gaube) nosaukumu. Tas atradās tieši mūsu ceļojuma maršrutā pa ceļam no Lasko alas (ar aizvēstures gleznojumiem) uz Montserrat kalnu, tādēļ nolēmām to iekļaut mūsu maršrutā. Bijām uz divām dienām apmetušies Pireneju dabas parkā nelielā ielejas pilsētiņā Cauterets- kempingā Le Peguere. Pilsētiņu no visām pusēm ieskauj mežiem apaugušas kalnu grēdas. Saule virs kalniem parādās un sāk sildīt tikai ap pusdienlaiku. Garām, skaļi čalodama, tek strauja akmeņaina kalnu upe. Atstājuši kemperi Le Peguere, vienu dienu izmantojām, ar motorolleri apbraukājot tuvējās kūrorta pilsētiņas un kalnus. 19.jūnija rītā pametām kempingu ar domu atrast un apskatīt netālu kartē norādīto Gaubes ezeru. Līdz norādītajai stāvvietai bija jābrauc vien 10 km. Caur barjerai iebraucām lielā un plašā stāvlaukumā (GPS koordinātes 42.852225, -0.135474). Informācijas centrā pieejamā informācija par ceļojumu uz Gaubes ezeru piedāvāja vairākas iespējas: iet pa vienkāršu celiņu, pa paaugstinātas grūtības taku, vai uzbraukt ar funikulieri. Saule jau bija izlīdusi no kalnu virsotnēm un solīja skaistu laiku. Nolēmām izbaudīt šo dienu un apņēmīgi devāmies kalnā pa šauru un akmeņainu kalnu taku, cerībā pēc kādiem 4 km nokļūt līdz ezeram, kas gulēja ieslēpies kaut kur tālu kalnu ieskautā ielejā. Par liela ūdens tuvumu neapšaubāmi liecināja visapkārt skaļi krācošie un bezgala krāšņie ūdenskritumi. Viena no skaistākajām vietām ceļa sākumā bija Pont d’Espagne- akmens tilts, kurš bija uzbūvēts pāri šaurā aizā krītošam ūdenskritumam. Gājienā pavadījām aptuveni 4,5 stundas, atpakaļceļā nopriecājāmies par mūsdienu tehnoloģiju piedāvājumu un nobraucām ar diviem funikulieriem.

Vēlamies padalīties ar skaistajiem iespaidiem, un, ja jūsu ceļš ved cauri Francijas Pirenejiem, piestājiet Cauterets un veltiet dienu pastaigai uz Lac de Gaube. Nenožēlosiet.