Dažu Lietuvas ceļojumu piezīmes.

Pēdējo pāris gadu laikā nācies vairākas reizes iegriezties Lietuvā. Tagad arī ceļojot pa Latviju nav vairs problēmu pieķert maršrutam kādu Lietuvas pilsētiņu. Nav vairs 2000.gads, kad nācās 5 stundas gaidīt uz Latvijas/Lietuvas robežas. Ceļojam pārsvarā ar savu auto, divi pieaugušie un divi sešgadīgi bērni. Bijis arī garāks brauciens uz - 3 dienām Lietuvas jūras piekrastes virzienā. Žagare Rīgai tuvākā ārzemju pilsēta (ap 90km). Manuprāt ir vērts apskatīt. Braucot pa ceļu tālāk aiz Tērvetes un Augstkalnes tūlīt aiz Latvijas robežas. Neskatoties, ka tā ir maza pilsētiņa, tā veidojusies no diviem miestiem (katrs savā upes krastā). Ir gan divas baznīcas, gan divi laukumi. Centrālais laukums tagad ir Jaunajā Žagarē. Pilsētiņā ir arī muiža, vējdzirnavas drupas, ūdensdzirnavas ar dzirnavu dīķi. Kolorītas ir tās ieliņas, kas ved gar upi. Pašķības koka mājiņas, bruģis, zirgs pagalmā. Ievērojams tūrisma objekts pilsētiņā ir kāda dīvaiņa ar katliem un bļodām apsistais namiņš. Tas atrodas tirgus laukumā otrpus Senās Žagares baznīcai. Apskatīt var kapus Raktuves kalnā (bijušais pilskalns). Pabraucot ārā no pilsētas dienvidrietumu virzienā gar upīti ir jaukas kāpas un dīķīši (Žagares ozas). www.joniskis.lt/ezimagecatalogue/catalogue/phpG13qeh.gif www.joniskis.lt/Places-worth-visiting-548k.html Biržai Jauka pilsētiņa ar baznīcu, pili, ezeru, alus darītavu. Atrodas tuvu Latvijas robežai aiz Skaistkalnes. Tuvumā apskatāmas arī daudzas kritnes. www.birzai.lt/index.php?1308747214 Šiauliai Ja gribās apskatīt kādu palielāku ārzemju pilsētu, bet laiks ir tikai viena diena, tad var braukt uz Šauļiem vai Pērnavu (Igaunijā, ļoti smuka un sakopta vecpilsēta un pludmale). Šauļos apskatījām Kaķu un Divriteņu muzejus. Kaķu muzejs atrodas pilsētas austrumu nomalē, tur ir arī zooloģiskais stūrītis. Šauļos jāpaietas pa galveno gājēju ielu - Vilniaus gatve. Uz tās atrodas arī Divriteņu muzejs. Pa ceļam uz Šauļiem var iegriezties Krusta kalnā. Drūma vieta. Lai tiktu uz Šauļiem, jābrauc cauri Jonišķiem. Vismaz baznīca tur ir smuka. tic.siauliai.lt/lv Kėdainiai Pa ceļam uz Kauņu sakopta kompakta pilsētiņa ar vecpilsētiņu, gājēju ielu, laukumu un upīti. Ir vērts piestāt. Kretinga Ja brauc no Šauļiem, tad atrodas neilgi pirms Palangas. Kretingā galvenais tūrisma objekts ir pils, kurā muzejs un ziemas dārzs. www.kretingosmuziejus.lt Palanga Lietuvas Jūrmala. Pilsētas centrā liela problēma atrast, kur nolikt mašīnu. Galvenā pilsētas dzīve noris gājēju ielā J.Basanavičiaus gatve. Tur ir pilns ar krogiem, atrakcijām, saldumu un suvenīru tirgotavām un citām naudas izkāšanas iestādēm. Iela iet līdz jūrai, bet jūrā stiepjas gājēju tiltiņš. Protams, jāapskata arī Dzintara muzejs. Palangā mudž no sanatorijām un viesnīcām. Braucot ārā no pilsētas gan ziemeļu, gan dienvidu virzienā ir kempingi. Pareizāk gan laikam būtu teikt pļavas, kurās par samaksu var uzsliet savas teltis. Mēs gan nakšņojām kempingā Žiogelis jūras malā tuvāk Klaipēdai. www.ziogelis.lt www.palangatic.lt Klaipėda Ir vecpilsēta ar taisnām ielām. Bet galvenie tūrisma objekti atrodas Kuršu kāpās. www.klaipeda.lt Kuršu kāpas Uz kāpu var nokļūt ar prāmi no Klaipēdas. Turp ceļā pārceļ pa naudu, bet atpakaļ pa velti. www.keltas.lt Kuršu kāpas galā, kas administratīvi skaitās pie Klaipēdas, apskatāms Jūras muzejs un Delfinārijs. Delfinārijā noteiktos laikos notiek atraktīvi delfīnu priekšnesumu. Jūras muzejā pingvīni, roņi, zivis un dažādas ar kuģošanu saistītas lietas. Turpat blakus arī neliels etnogrāfiskais brīvdabas muzejiņš un daži apskatei izliktu kuģīši. www.juru.muziejus.lt Ja grib braukt tālāk iekšā Kuršu kāpās, tad atkal jāmaksā. Tiesa gan ne daudz. Pirmais miests turpinot ceļu ir Juodkrante. Blakus tam Raganu kalns – meža taka ar koka figūrām. Aiz Juodkrantes iespaidīgās Naglių kāpas. Brīžiem liekās, ka tu atrodies kaut kur tuksnesī, nevis tepat pie Baltijas jūras. Pašā galā pie Kaļiņingradas apgabala robežas atrodas Nida. Apmetāmies Nidas kempingā (www.kempingas.lt). Tas ir vienīgais kempings Kuršu kāpas leišu pusē. Brīvā dabā sliet teltis te nav brīv. Tāpēc arī kempings nav lēts, bet pārapdzīvots. Ar mokām atradām vietas savai teltij (jūlija darba dienas vakarā). Netālu no kempinga atrodas Parnidžio kāpa. Tur ir pussabrucis saules pulkstenis. No šejienes paveras plašs un smilšains skats uz apkārtni. Baidos, ka vasaras weekend’ā uz Kuršu kāpām gan labāk neiesaku braukt. Varētu būt lielas rindas pie pārceltuves, problēmas novietot auto pie tūrisma objektiem un visur milzīgi tūristu pūļi. www.nerija.lt www.neringa.lt