Ceļojums uz Turciju: Padomi, ko der zināt

Ceļošana uz Turciju sevišķi iecienīta ir vasarā, tomēr tādēļ savu ceļojumu neatliec tikai uz nākošo gadu! Ūdens Vidusjūras un Egejas jūras piekrastē pat oktobrī ir vienlīdz lielā temperatūrā ar karstu vasaras dienu Latvijā – aptuveni +25°C! RentMama auto noma Tev var pačukstēt nelielu noslēpumu: ceļojot uz Turciju rudens gadalaikā, spēsi izvairīties no milzīgajiem tūristu pūļiem, tajā pašā laikā izbaudot burvīgos laikapstākļus! Turcija visnotaļ ir lielisks galamērķis – ne tikai skaists, silts, baudāms, bet arīdzan draudzīgs tūristiem un salīdzi noši lēts galamērķis! RentMama auto noma ir pārliecināta, ka Tavs ceļojums uz Turciju būs neaizmirstams, tomēr ir lietas, ko vajadzētu zināt, pirms ceļo uz Turciju,- par tām šajā rakstā!

Transports

Kad atradīsies Turcijas lielākajās pilsētās, varēsi atrast gan tramvaja līnijas, gan taksometrus un autobusus. Viens brauciens tramvajā vidēji Tev izmaksās 1.50 Turcijas liru, kas ir nedaudz mazāk par 50 eiro centiem. Šī ir viena no lieliskajām Turcijas īpašībām – sabiedriskais transports ir gana lēts, lai uz to pat varētu ietaupīt ceļojuma laikā. Ja vēlēsies ceļot no vienas lielpilsētas uz citu, ētrs un ātrs variants būs vilciens, kas kursē starp lielākajām pilsētām bez apstāšanās starpstacijās. Labākie

starppilsētu vilcienu sakari ir starp Stambulu, Ankaru, Izmiru un Erzurumu. Ja Tev ir vēlme izbraukt no lielpilsētu robežām un būt pašam noteicējam par savu transportu, maršrutu un pārvietošanās laikiem, apsver domu iznomāt auto!

Tomēr mēs pavisam noteikti iesakam neaizmirst par gaisa kondicioneri, sevišķi tad, ja plāno garāku izbraucienu karstā vasaras dienā! Braukšana ar savu vai nomas auto

Turcijā var izvērsties par gana labu piedzīvojumu – braukšanas kultūra ir salīdzinoši vieglprātīga, daži Turcijas iedzīvotāji savu autova dītāja apliecību ir iegādājušies nelikumīgos veidos un par ceļazīmēm un luksoforiem tie dažkārt mēdz vispār aizmirst. Nebrīnies, ja sastapsi turku, kurš domās “kādēļ gan rādīt pagrieziena signālu? Var taču uztaurēt!” Ja plāno doties pastaigā, esi uzmanīgs pie gājēju pārejām, jo ne vienmēr visas automašīnas Tev dos ceļu! Ceļojot pa Turciju, nepalaid garām iespēju iemēģināt un pavizināties ar kādu ūdens transportu, -tas Tev sagādās neaprakstāmas un neaizmirstamas izjūtas un emocijas! Bosfora jūras šaurums, kas savieno Marmora un Melno jūru, ir lielisks apskates objekts! Apsver iespēju ar prāmi šķērsot šo izslavēto jūras šaurumu! Brauciens būs salīdzinoši lēts, toties neaizmirstams, sevišķi saulrieta laikā!

Komunikācija

Liela daļa turku ir ļoti viesmīli un atvērti, viņi sveic ceļotājus jau gadsimtiem ilgi. Uz Turciju galvenokārt ceļo tūristi no Krievijas, tāpat arī no Austrumeiropas un Rietumeiropas, un pat no tādām tālām zemēm kā Ķīna un Japāna, - tieši tādēļ tūristu daudzveidība nav nekas neierasts vietējiem iedzīvotājiem. Arī sievietēm, pienācīgi ģērbjoties un izturoties, (pēc turku domām), ceļošana Turcijā nesagādās liekas raizes.

Ja brīvi pārvaldi angļu vai krievu valodu, komunikācija visticamāk raizes nesagādās. Restorānos un populāros apskates objektos informācija parasti ir pieejama vismaz vienā no šīm valodām. Bet, protams, turki novērtēs arī to, ja pārzināsi kaut

dažas frāzes turku valodā! Daudzi no viesmīlīgajiem turkiem to novērtēs!

Naktsmājas

Iespējas izvēlēties naktsmājas ir visdažādākās, sākot no ekonomiskiem (un mēs domājam – tiešām ekonomiskiem) hosteļa numuriņiem līdz īpašām luksusa viesnīcām. Turklāt, - būsi pārsteigts, ka daļa no šīm luksusa viesnīcām arī būs diezgan ekonomiskas! Apmeklējot lielākās un populārākās Turcijas pilsētas, sevišķi, ja to dari pirmo reizi, laba izvēle būs apmešanās pilsētas centrā vai vecpilsēta, jo tās būs visērtākās vietas, no kuram viegli varēsi nokļūt gan līdz sabiedriskajam transportam, gan arī līdz sev vēlamajiem apskates objetiem!

Ēdieni un dzērieni

Kebaba stendi Turcijas lielākajās pilsētās būs ik uz stūra! Jāatzīst, ka daži no turkiem iemanījušies piekrāpt tūristus, piedāvājot arī pavirši pagatavotus ēdienus, tomēr nebīsties! Esi uzmanīgs, bet neļauj šim faktam atturēt Tevi no lielisko turku ēdienu nogaršošanas! Ja nevēlies ēdienu iegādāties uz ielas, apmeklē vietējās ēstuves, krogus un restorānus, kas pavisam noteikti būs lielisks gastronomisks piedzīvojums!

Ēšanas izmaksas Turcijā būs salīdzinoši lētas. Ar pusotru eiro kabata varēsi notiesāt zupas šķīvi at tikko izceptu maizi vai kebabu, savukārt kārtīga otra ēdiena porcija izmaksās aptuveni 5 eiro! Jāatcerās gan tas, ka pastāv liela iespēja neatrast cūkgaļas ēdienus ēstuvju ēdienkartēs, jo musulmaņi (kas sastāda 99.8% no Turcijas iedzīvotājiem!) cūku uzskata par “netīru dzīvnieku.” Augļu daudzveidība Turcijā ir

liela, un tos var iegādāties par salīdzinoši zemām cenām.

Noteikti izmēģini daudzveidīgos turku dzērienus! No baudi rakiju – vīnogu degvīnu, kas bagātināts ar anīsa zālīti un ir mucās izturēts līdz pat sešiem mēnešiem. Protams, neaizmirsti par izslavēto turku kafiju! Tomēr, ja vēlēsies remdēt slāpes ar

kādu ierastāku dzērienu, piemēram, alu vai sevis iecienīto limonādi, rēķinies ar aptuveni vienu eiro par vienu dzērienu!

Ko vēl der zināt, pirms izvēlies ceļojumu uz Turciju?

•Vietējā valūta Turcijā ir Turcijas lira (TL), 1.00

Turcijas lira ir vienāda ar 0.29

eiro.

•Dodoties uz krāšņajām mošejām, neaizmirsti par laka

tu vai šalli!

•Dodoties uz tālākiem nostūriem un laukiem, kas saglabājuši savas paražas, ir vērts piedomāt pie apģērba etiķetes, sevišķi, ja esi sieviete un nevēlies lieku

uzmanību (lasi rakstu: Kā izvairīties no liekas uzmanības ceļojuma laikā)!

•Dodoties ārpus viesnīcas, nekad neaizmirsti sīknaudu, salvetes un mitrās salvetes. Publiskās tualetes visbiežāk ir par maksu, un nereti gadīsies tā, ka tur nebūs tualetes papīra!

•Noteikti apmeklē izslavētās turku Hammam pirtis, - tas būs lielisks veids, kā relaksēties, tajā pašā laikā izbaudot fascinējošo turku kultūru!

•Neaizmirsti apmeklēt tirgu un iepērkoties noteikti kaulējies - tā ir neatņemama turku tirgus sastāvdaļa!

•Visticamāk, ka dzeramnauda tiks no Tevis gaidīta, - to pieņemts dot gan viesmīlīgajam oficiantam, gan izsūtāmajam zēnam, kas nes jūsu ceļasomu, un pat ekskursiju autobusa šoferim!