Ceļojums 30.08.2015 - 20.09.2015

08.09. devītā diena

Laikam arī Latvijas lietus ir atnācis līdz Melnās jūras piekrastei un šorīt pamatīgi ir nolijis arī pie mums. Izlemjam doties uz Odesu ar sabiedrisko transportu. Elektriskais vilciens no Zatokas uz Odesu kursē labi ja trīs stundās reizi un ceļā ir apmēram divas stundas. Mikroautobusi kursē ik pēc 20 minūtēm un sola aizvest vienas stundas laikā. Izvēlamies mikriņu, cena arī pieņemama 42 grivnas no cilvēka(nepilni 2 eiro).

Nu varu palūkoties pa logu kā pasažieris. Vienā no pieturām iekāpj viens vīrietis pēc pamatīga plosta un apsēžas blakus rindā, pēc 5 minūtēm es jau sāku nožēlot, ka izvēlējos sabiedrisko transportu....pēc pusotras stundas ierodamies Odesā

Ko lai pastāstu par Odesu , ir dziesma –Vsja Odessa horosha....Vai var vārdiem aprakstīt Odesas operas baleta teātra skaistumu un Derjabasovskajas ielas šarmu? Kurš gan nav lasījis Ilfa un Petrova romānu vai skatījies kinofilmu „Divpadsmit krēsli”! Te mūs sagaida gan Ostaps Benders, gan Kisja, gan viens no krēsliem. Pagājušajā gadā krēslu noņēma uz rekonstrukciju, bet pa Odesu klīda baumas, redz kādi Odesā zagļi, pat no pašas Derjabovskajas krēslu nozog. Uz ielām redzam visus raksturīgos Odesas iedzīvotājus, ielas malās izvietojušies dažādāko nacionālo virtuvju krodziņi. Acis priecē Odesai raksturīgā arhitektūra ar fantastiskiem iekšpagalmiem, maziem balkoniņiem, kā arī grandiozās centra mājas, kā teica gids – ponti važņeje ģeņeg! Šeit ir redzama plakanā māja, kas uzbūvēta trīsstūra veidā un rada vizuālo efektu, ka māja ir tikai sienas biezumā. Acis priecē Voroncova pils un grandiozās Rišelje kāpnes (sauktas arī par Potjomkina). Kāpņu galā atrodas Djuka Rišelje piemineklis kura pamatā ir trīs skulptūras, viena no tām Temīda, bet šeit viņa ir ar vaļā acīm, jo, kā saka Odesieši, viņa skatās uz svariem, kurš vairāk ieliks zeltu, jo kam vairāk naudas, tam taisnība....

Kur nu vēl Odesas kriminālā pagātne, šeit ir dzimis visiem zināmā kriminālā autoritāte Miška Japončiks, šeit ir darbojusies Soņka Zelta Rociņa un citi afēristi. Ja iebraucat Odesā, kā tūrists, es iesaku arī tagad uzmanīties. Saku to pilnīgi nopietni!