Ceļojums 30.08.2015 - 20.09.2015 Latvija,Lietuva,Polija,Ukraina,Moldāvija, Rumānija

07.09. devītā diena

Šodien atkal skaidras debesis . Dodamies uz pludmali.

Pludmalē notiek suņu apmācības slīcēju glābšanā. Vērojam sanbernāru darbošanos (krieviski šos suņus sauc vodolaz), viens aktīvi piedalās nodarbībās, citu ne ar kādu lūgšanos saimnieks nevar pierunāt doties ūdenī. Nodarbības sastāv no vairākiem uzdevumiem. Pirmais ir ieiet ūdenī un aizpeldēt līdz bumbiņai ko saimnieks pamet aizvien dziļāk. Otrais ir aizpeldēt līdz trenerim kurš tur rokā bumbiņu, appeldēt viņam apkārt un atgriezties pie saimnieka krastā. Trešais – treneris tēlo slīcēju, kliedz „pomogi” tanu” un šļakstinās ar rokām. Sunim pēc saimnieka pamudinājuma ir jādodas ūdenī un jāpeld pie trenera, jāappeld apkārt un jādodas ārā no ūdens pie saimnieka. Daži suņi ir ar speciālām glābēju vestēm, tad treneris arī peld uz krastu ieķēries vestē. Aizraujoši, visa priekšpusdiena pludmalē paiet vērojot suņus.

Nopērkam no pludmales tirgoņa karstas, saldas kukurūzas vālītes. Beidzot padevos pludmales tirgotāju uzstājībai. Nenožēloju, ļoti garšīgi.

Atgriežoties numuriņā no balkona vērojam kā notiek izbraucieni ar dažādiem pūšļiem kurus velk ūdens motocikls. Šoreiz izbrauciens uz banāna aiz ūdens motocikla beidzas pavisam bēdīgi vienai meitenei. Straujā pagriezienā viņa nokrīt no banāna un krastā tiek nogādāta bez samaņas. Nu cerams , ka ar viņu viss būs ok.

Vēlāk dodamies uz Zatokas centru. Šovakar ir ieplānots nodegustēt Melnās jūras rapanus. Tie ir moluski, kuri ir ievazāti no Japāņu jūras ar kuģu balasta ūdeņiem vai pielipuši uz kuģu korpusiem. Tagad viņi esot nopietna problēma Melnās jūras mīdijām un citiem gliemežveidīgajiem. Paņemam no ielas tirgotājiem 4 veidos pagatavotus rapanus. Cepti un arī marinēti rapani izrādās ļoti garšīga uzkoda ..... Rīt dosimies vēl pakaļ...