Ceļojums 30.08.2015 - 20.09.2015 Latvija,Lietuva,Polija,Ukraina,Moldāvija, Rumānija

06.09.15. astotā diena

Šodien diezgan apmācies rīts un pēc brokastīm nolemjam doties ekskursijā pa Zatoku. Šķērsojam kājām tiltu, Dņestras limana ieteku Melnajā jūrā. Bruņoti ar kalašņikova automātiem sargi uz tilta brīdina, ka stingri aizliegts apstāties un fotografēt uz tilta.

Ieturam pusdienas vietējā ēdnīcā. Šeit nekas nav mainījies no pagājušā gadsimta astoņdesmitajiem gadiem. Paņemu ukraiņu boršču un Kijevas kotleti ar kartupeļu biezeni. Cerams ka iztikšu bez aktīvās ogles.....

Nopērkam ceļazīmi ar autobusu uz Belgoradu-Dņestrovskaja.

Braucam garām milzīgiem Besarabijas vīna laukiem Šabo ciematā. Liela daļa vīnogulāju tika padomju gados ar Gorbačova pavēli iznīcināti, vīnogulāji vārda tiešā nozīmē tika izdedzināti. Šeit dzīvo 30 tautību cilvēki un katrs darina savu vīnu. Vislielākais noslēpums ir armēņu vīna darināšanas tehnoloģija ko no paaudzes paaudzē nodod armēņu ģimenes. Kad sabruka padomju režīms vīnogulājus sāka atjaunot, bet vai nu zeme vai arī vīnogulāji bija apvainojušies un ilgus gadus atteicās augt šajā zemē.

Pirmā pietura Svētā Joana Novij svētavots, kur pareizticīgie var iemērkties svētavota ūdeņos, nolikt sveci pazemes baznīcas altāros un piepildīt līdzpaņemtās pudeles ar svēto ūdeni. Es nomazgāju rokas un samērcēju bandanu, lai galva saulē nesakarst. Izrādās tā laikam ir bijusi ļoti liela kļūda, jo tikai pēc tam gide paziņo , kas ir iemērkušies avota ūdenī ir sagaidāma 40 dienu atturēšanās no seksa, kāpēc viņa nebrīdināja agrāk ...

Tālāk dodamies izbraukumā ar kuģīti „Vladimir” pa Dņestras limanu. Pūš diezgan pamatīgs vējš, bet kapteinis Vladimirs Abramovičs ar savu veco tupeli mūs tomēr veiksmīgi nogādā krastā. Uzzināju un savām acīm arī redzēju, ka limanā dzīvo pelikāni, kura knābja tilpums ir viens spainis. Uz vēl limans ir īpašs ar to, ka šeit dzīvo speciāli izvedoda zivju suga „jūras govs”, kas izēd ūdenstilpņu ūdenszāles.

Tālāk ekskursija pa Aakermanas cietoksni. Cietoksnis ir vecs un pieredzējis dažādas valdības – moldāvus, turkus, krievus un katrs pilsētai ir devis savu vārdu. Akerman ir vispazīstamākais, bet padomju gados tā tika pārdēvēta par Belgorod-Dņestrovskij.

Tad dodamies uz vīna pagrabu uz Besarābijas vīnu degustāciju. Tiek piedāvāts vīns no trīs vīna darītavām, degustējam 10 vīna šķirnes. Gide stāsta, ja nodegustēs 10 vīna šķirnes tiks noņemts lāsts par 40 dienu atturēšanos no seksa. Man jau diez ko tie vīni negaršo, bet nav jau citu variantu,no lāsta vajag atbrīvoties, degustēju visu ko šeit piedāvā...

starp citu, izrādās tās medūzas tik mīļas nemaz nebija, man jau trešo dienu sūrst kāja..