Ceļojums 30.08.2015 - 20.09.2015 Latvija,Lietuva,Polija,Ukraina,Moldāvija, Rumānija

4.Diena 2. septembris

Dodamies uz Piedņestras Moldāvu Republiku ar autobusu. Starptautiski Piedņestra nav atzīta. Šķērsojot robežu Benderos izejam pasu kontroli, robežsargs jautā ko tur darīsim un cik ilgi būsim. Pēc atbildes, ka braucam uz vienu dienu un atgriezīsimies līdz 9 vakarā, robežu šķērsojam ātri. Aiz robežas krievu miera uzturēšanas karavīri ar automātiem rokās, turpat blakus zem maskēšanās tīkla bruņutransportieris kaujas gatavībā. Iebraucam Tiraspolē. Šodien viņiem sākušās 5 dienu brīvdienas sakarā ar neatkarības 25 gadadienu. Nokrāsojuši baltas ceļu apmalītes un koku stumbrus, vēl tikai zālīti būtu arī iekrāsojuši zaļāku, laikam krāsa izbeigusies. Ļeņina piemineklis, Ļeņina un Oktobra ielas pilnas cilvēku. Skaļi skan dažāda mūzika un sievietes uz ielas laižas dejā. Skaidrā prātā man kaut kā kļūst neomulīgi uz to visu noskatoties. Konjaka rūpnīca slēgta, ekskursija un degustācija nesanāk, iepērkam konjaku, lai varam degustēt paši. 14 gadus izturēts KVINT konjaks maksā nepilni 20 eiro, ir pieejams arī izlejamais brendijs pa aptuveni 2 eiro litrā, vietējie iedzīvotāji iepērk pa piecām pusotra litra plastmasas pudelēm, gatavojas svinēt svētkus. Domāju, vienalga būs par maz . Atpakaļ braucot īsa ekskursija pa Benderu pilsētu, iedzeram benderu alus darītavas alu pa 5 rubļi glāze, tas ir apmēram 30 eiro centi ,tāpat arī garšo.Aprunājos ar vietējiem iedzivotājiem par dzīvi šeit, viedokļi diezgan atšķirīgi....

Atpakaļceļā robežu pārejam bez problēmām, tiek savākti tikai izsniegtie papīrīši - apliecicinājums par iebraukšanu, kuri turpat mūsu klātbūtnē tiek saburzīti.

Konjaki izrādās tiešām labi....