Ceļojums 30.08.2015 - 20.09.2015 Latvija,Lietuva,Polija,Ukraina,Moldāvija, Rumānija

3.diena 01.septembris

No rīta dodamies apskatīt Kamieniec-Podolsky pilsētu. Fantastisks skats uz kanjonu un daudzajām baznīcām vecpilsētā. Samaksājam vēl 10 grivnas un iebraucam cietokšņa teritorijā. Skaisti ,bet karstums nežēlīgs. Cietoksnis celts 13. gadsimtā un atjaunots vēlākos periodos. Šobrīd cietokšņa iekšpusē ir izveidota vēstures muzeja ekspozīcija un dažādi izklaides objekti, piem. šaušana ar loku, kalēja darbnīca, bet labāk paglābties vēsajos pagraba kazemātos.

Laiks doties Moldāvijas virzienā, braucam pa drausmīgiem Ukrainas ceļiem, brīžiem nesaprotam braukt uz priekšu vai labāk doties atpakaļ, ceru , ka autiņs man piedos un sapratīs. Vietējie ukraiņi ar saviem žiguļiem drāž garām it kā nebūtu nekādu bedru.

Tuvojamies robežai Rosošani-Briceni robežkontroles punkts. Esam vienīgie gribētāji pārbraukt robežu.

Nesaprotu, kādēļ robežsargiem jāzina mūsu ceļojuma mērķis. Atbilde - vīnu un konjaku degustācija visus apmierina un raisa smaidu,varbūt arī izraisa skaudību, nu neko nevar darīt , katram savs..

Vienā robežpunktā apvienotas abas robežkontroles – 3 būdiņas, vienā robežkontrole, otrā Ukrainas muita, trešajā Moldāvijas muita. Turpat arī banka ar valūtas maiņu un iespēju iegādāties ceļu vinjeti. Kompakti un ātri, tas prasa tikai 23 minūtes.

Iebraucot Moldāvijā biju patīkami pārsteigts par ceļu kvalitāti, biju gaidījis vēl sliktākus par Ukrainas, bet izrādījās tīri labs ceļš līdz Kišenevai. Ari navigators Moldovā nepieviļ. Iepriecināja arī skats pa auto logu, sakopti skaisti lauki ar saulespuķu,vīnogu un kukurūzas laukiem pie kuriem pulcējas gucuļi uz ražas novākšanu 37 grādu karstumā, nezin vai pie mums Latvijā tādā karstumā kāds strādātu...

Šosejas malā ik pa laikam redzamas izgreznotas ar kokgriezumiem un dakstiņu jumtiņiem skaistas akas. Daudzas mašīnas apstājas un cilvēki tur dodas padzerties, arī mēs apstājamies nedaudz atpūsties.

Kišiņevā atrodam viesnīcu un autoostu lai no rīta varētu doties uz Piedņestru degustēt izslavētos Kvint konjakus .Valūtas maiņas punktā samainām eiro uz levām, tur pat vēl laikam latus gatavi samainīt , tā vismaz uzraksts vēsta.

Nesmu pārliecināts vai rītdien varēšu ,kaut ko jēdzīgu uzrakstīt pēc konjaku degustācijas...