Piecas krāšņas dienas Barselonā, Spānijā

Jau martā saņēmu zvanu no draudzenes ar jautājumu, „kur braucam šogad”? Daudz kas jau redzēts, izceļots, bet Spānija mums vēl ir neatklāts galamērķis. Līdz ar to izvēle ir diezgan skaidra - braucam izbaudīt Barselonu.

Lai arī mūsu ceļojums ilgst tikai 5 dienas , iepriekš nedaudz saplānojot maršrutu, iespējams daudz ko apskatīt. Mūsu vēlmju sarakstā ierindojās tādi apskates objekti kā Gaudi slavenākie arhitektūras darbi, Salvadora Dali māja- muzejs, kurā viņš mitinājās ar savu mūzu Gala, kā arī vismaz divas dienas pabūt ārpus Barselonas, lai atklātu vietējo ciematiņu šarmu un, protams, veldzētos Vidusjūrā.

Nosēžoties lidmašīnai, sejā iecērtas tipiskais dienvidu karstuma vilnis. Jā, ir karsts - + 32 grādi. Ceļojuma gaitā vēlreiz pārliecināmies, ka labākais laiks, lai apskatītu lielpilsētas, ir agrs pavasaris vai rudens sākums. Lidosta līdz Barselonas centram ir ļoti tuvu, aptuveni 10 km. Līdz ar to izvēlamies ērtāko transporta veidu, vilcienu, lai nokļūtu līdz mūsu naktsmājām. Iesakām jebkuram Barselonas viesim iegādāties transporta karti, jo,lai arī Barselonas centrs ir ļoti ērts un vienkārši izstaigājams, tomēr ir daži attālāki apskates objekti. Transporta karte 10 braucieniem jebkurā transporta līdzeklī (metro, autobuss, vilciens) maksā ~ 10,00 eur.

diena – Iekarojam Barselonas centru!

Mūsu piedzīvojums Barselonā sākas ar slavenās La Ramblas ielas apskati. La Rambla ir tūristu,kā arī vietējo iedzīvotāju vidū , iemīļota vieta, jo visa dzīvība kūsā tieši šeit. Tirdziņi, suvenīru veikali, kā arī dažādi apskates objekti, kā, piemēram, Palace of the Virreina, slavenais Liceu Theatre, kur tiek iestudētas slavenas operas un teātru izrādes. Pašā La Ramblas sirdī slēpjas fantastiskais La Boqueria tirdziņš,kurā noteikti ir vērts ieskriet, lai iegādātos vietējos kūpinājumus, svaigus augļus un dārzeņus. Arī mēs nenocietāmies un turpinājām pilsētas apskati ar pašu gardāko augļu izlases toverīti rokās. Tā kā La Rambla apgrozās iespaidīgs tūristu skaits, iesakām uzmanīt savas somas, jo kabataszagļi, cik dzirdēts (bet mēs gan neko tādu nepiedzīvojām), ir diezgan iemanīgi.

Pēc La Ramblas apskates vienkārši klaiņojam pa Barselonu un izbaudam lielisko arhitektūru. Pa ceļam mums sanāk apskatīt slaveno Barselonas katedrāli La Seu, kas tika sākta celt 13.gs. , bet pabeigta vien 20.gs. La Seu katedrāle savu nosaukumu ir ieguvusi par godu Barselonas aizgādnim - Saint Eulalia - un šī ir viena no ievērojamākajām gotu stila ēkām Barselonā.

diena – Prom uz jūru!

Ja esi Barselonā vasaras vidū, vienkārši būtu grēks neizbaudīt Vidusjūras valdzinājumu. Kaut gan pašā Barselonas centrā ir pludmale, mēs gribējām nokļūt un iepazīt kādu no vietējiem ciematiņiem Konsultējoties ar draugiem, ņemam vērā viņu ieteikumus doties uz 35km attālo ciematiņu Sietges. Sacīts darīts. Nopērkam vilciena biļeti (vienā virzienā 8,20 eur) un dodamies ceļā.

Sietge mūs sagaida visā savā daiļumā. Palmas, tirkīzzila jūra, dzidras debesis, ko vēl vairāk var vēlēties? Prom uz jūru!

Pēc laiskas atpūtas, paklaiņojam pa vietējo ciemu, izbaudot šauro un vēsturisko ieliņu šarmu. Lai arī Sietges savu popularitāti atpūtnieku vidū iemantoja jau 19.gs beigās, tomēr mūsdienās tā ir zināma kā vieta ar slavenu filmas festivālu, kā arī ievērojamu kultūras programmu.

2. diena – Guell parks, Sagrada Familia, paeljas un sangria

Šo dienu esam ieplānojušas Park Guell apskatei. Esam ieradušās jau plkst. 11:00, tomēr biļetes (biļetes cena- 7,00 eur) ir izpārdotas, un nākošā ieeja paredzēta vien plkst. 14:00. Tā kā parks ir mūsu must have programmā, tad nemaz nepieļaujam iespēju parku neapmeklēt.

Lai nebūtu 3 stundas jānīkst un jāgaida mūsu kārta, esam ieplānojušas aiziet līdz tuvējam parkam Parc De La Creueta Coll. Samaksājot ieejas maksu 2,00 eur, nokļūstam nelielā paradīzē, jo šeit ir pieejams publiskais baseins, kur veldzēties no tveices, un dažādas citas aktivitātes pieaugušajiem un bērniem.

Plkst. 14:00 esam atpakaļ Park Guell un dodamies apskatīt slavenā arhitekta Antoni Gaudi veikumu. Park Guell atrodas La Salut rajonā. Šī parka projektēšanas darbi ilguši no 1900. līdz 1914.gadam, bet publiskai apskatei parks tika atklāts 1926.gadā. Sākot ar 1984.gadu Park Guell ir iekļauts UNESCO mantojuma sarakstā.

Šīs dienas vakarā, neraugoties uz lielo nogurumu, dodamies apskatīt slaveno Sagrada Familia. Visi bērnībā esam cēluši smilšu pilis, tad, lūk, tieši tā arī izskatās Sagrada Familia ēka – kā liela un iespaidīga smilšu pils.

Sagrada Familia celtniecība tika uzsākta jau 1882. gadā, bet 1883. gadā būvniecības vadību pārņēma Antoni Gaudi,kurš tajā brīdī bija vien 31 gadus jauns. Pārņemot projektu, Antoni Gaudi izmainīja ēkas celtniecības stilu, radot iespaidīgu gotu un Art Nouveau stila apvienojuma ēku.

Pēc garas dienas esam pelnījušas vēlās vakariņas. Un, protams, ja esi Spānijā, izvēlies paelju un atspirdzinošo sangriju.

3. diena – Arhitektūras pērles un ūdensstrūklaku šovs

Tā kā iepriekšējās dienas mums ir bijušas diezgan saspringtas, šodien atļaujamies vienkārši izbaudīt Barselonas vēsturisko elpu. Ļaujamies garām pastaigām, vasarīgām sarunām, kāju mērcēšanai strūklakā, kā arī apskatām Gaudi pārējos arhitektūras brīnumus. Mūsu rīcībā ir maza rokasgrāmata,kura mūs aizved pa dižā mākslinieka pēdās. Apskatām vairākus mākslinieka šedevrus – Vicens House, Calvet House, Battlo House utt.

Un vēl vakara noslēgumā mums palaimējās redzēt iespaidīgāko ūdensstrūklaku šovu, kas katru gadu norisinās jūlija vidū. Pēc garas dienas tas ir kā brīnums izbaudīt iespaidīgo ūdens, krāsu un mūzikas harmoniju.

4. diena – Kur dzīvoja Salvadors Dalī?

Kurš gan nezina Salvadori Dalī? Bet retajam vien ir nācies ielūkoties mājā, kurā viņš dzīvojis. Portliggat House – Museum Salvadors Dalī kopā ar savu mūzu Galā dzīvojis līdz pat viņas nāves dienai, 1982.gadam. Vēlāk mākslinieks pārcēlies uz citu dzīvesvietu

1930. gadā Savadars Dalī izvēlējās šo māju mazajā zvejnieku ciematiņā Cadaques, kas atrodas divarpus stundu braucienā no Barselonas. Izvēle ir skaidra – lieliski dabas skati, daudz gaismas un izolācija no ārpasaules. Paradīze zemes virsū.

Ļoti svarīgs ieteikums – rezervējiet biļetes laicīgi, jo muzejā tiek ielaists tikai noteikts skaits tūristu. Biļetes var rezervēt – www.salvdor-dali.org.

Un tā mūsu nelielais atpūtas brauciens ir noslēdzies. Ko tur liegties, gribas ilgāk pabaudīt Barselonas šarmu. Mūsu priekštati par Barselonu aptiprinās - šī ir vieta, kur māksla iet roku rokā ar ikdienas dzīvi. Ērta satiksme, labi organizēts pilsētas centrs, pieņemamas cenas, gards ēdiens, plaša naktsdzīves programma, pludmales, festivāli, notikumi. Laiks šeit apstājas. Pat vietējie iedzīvotāji samazina savu steidzīgo ikdienas soli, lai paceltu galvu un apbrīnotu vietējo skaistumu. Un vēl kas, ja nu pēkšņi gadās apmaldīties, tad lai tiktu uz jūru, tik jāiet pa jebkuru ceļu, kas iet ieslīpi uz leju, jo Barselona ir iespiesta starp kalniem un jūru.

Barselona, gaidi mūs atpakaļ! Uz redzēšanos!