III - Reiz pirms desmit gadiem (Igauņzeme)

Daudziem tīk ceļot tālu, man arī. Daudziem tīk ceļot tuvu, man arī... Bet ir reizes, kad gribās aizceļot kaut kur ļoti tuvu, kaut uz pāris stundām un tad lieti noder kaimiņi, vai nu Baltkrievija, Krievija, Igaunija, Lietuva. Ar dēlu nesen pabiju uz pāris stundām Krievijā. Muitnieki bolīja acis ka bijām tikai pāris stundas, bet Izborskas lepnumam pietiek pāris stundas un pats arī iešāvu reiz ar kājām uz stundiņu, jo vīza ir - kāpēc nepapētīt bijušās latvju zemes daļas un tīri ievērojamo Igaunijas nostaļģiju, kura ir iekļauta Pleskavas apgabala sastāvā un vēl šo to, ja ir luste. Baltkrievijas pierobeža ir neaprakstāmi šarmanta - īsta zaļā idille - daba neskarta, ļaudis viesmīlīgi un mierīgi... Nemaz nerunāsim par Lietuvas ārēm - tuvām, tālēm un pašu pierobežu. Bet vismīļākā ir Igaunija un tā kā šī zeme ir tīri kompakta, tad nav problēmas aizšaut arī uz mīļo un ziemeļnieciski atturīgo Tallinu un pierobežu var izlodāt krustu šķērsu. Skaisti no Muratu puses, cauri Hānijas augstienei, kuras augstākais punkts ir Munameģis. Šķiet kalns, kur letiņu ir bijuši vairāk kā pašā Gaiziņā. Vismaz igauņu statistika vai vismaz leģendas par statistiku tā liecina… un protam Gaujas otrais krasts igauņzemes pusē. Nemaz nerunāsim par Valgu, Iklu un vēl veselu virkni pierobežas apdzīvoto vietu… Iepēdo igauņzemē.

Vislabākā Tallinas izpēte bija daudzus gadus atpakaļ, kad pāris dienas biju seminārā Pirīta riktīgā klosterī un vēl šur tur Tallinā, kā arī devos dienas izbraukumos pa Igaunijas pašvaldībām un ieslodzījumu vietām... Tas viss darba sakarā, bet Persijs nav Persijs, ja neapvienos lietderīgo ar patīkamo – atminos ka vaļas brīžos, vakaros un agros rītos devos ekspedīcijas ar kājām un vienreiz pat ar auto, ko iedeva somu kolēģis. Par to visu var iečekot galerijā, kura tapa, nu jau vairāk kā desmit gadus atpakaļ... Tas bija kā vakar - izcilais alus, lieliskā uzņemšana un sajūta ka Igaunijā viss ir savādāk nekā pie mums... Ja negribās kur tālu šaut, iesaku igauņzemi. Tā laika Igaunijas galerija ir aplūkojama šeit.

Mana pedējā Tallinas vizīte bija pavisam nesen - viesojos eKool birojā, Tallinas lietišķajā sirdī...

Stens - mans igauņu asistens no Audriem/Pērnavas, Pille un Mikk no Ekool blices. Bija laba vizīte...