II - Reiz pirms desmit gadiem (Bulgārija)

Ir pagājuši lieliski desmit gadi, kad sabiju Bulgārijā... Tīri jaukā zemē un tas bija pirms šīs zemes pievienošanās Eiropas laimes ūnijai.

Iespaidu ir gana daudz un varētu pat teikt iemīleju šo unikālo kultūru, gan bulgāru, gan vietēju turku, kuri ir otrā lielākā nācija šajā zemē, aptuveni 10% no iedzīvotājiem... Valstī ir 0,5 miljons musulmaņu un pārejie ir vai nu kārtīgi vai formāli kristieši, pārsvarā pareizticīgie. Es tur biju darba lietās, jo tad vadīju Nordic Council of Ministers projektu Latvijas ieslodzīvjumu vietās un apmeklēju Bulgārijas cietumus un pie viena arī kultūras pērles. Dzīvoju padomju elites rezidencē Sofijā - Bojanā un izbaudīju kārtīgu sociālisma nostaļģiju. Ar Daniēlu vēl sabiju tur divus gadus atpakaļ un ir nācies būt vēl pāris reizes. Noteikti iesaku apmeklēt Bulgāriju - atpūsties pie Melnās jūras, izbaudīt Ikarusus Sofijas ielās vietējo ļaužu viesmīlību un daudz neuztraukties par Čigānu taboriem, turku vēsturiskām mošejām, jo bez tām Bulgārija nebūtu tik daudzkrāsaina un interesanta... Bez reliģiskā mantojuma, baudīju viņu slāvu unikalitāti un it īpaši iespiedās atmņā viņu dejas, nosaukumus neatminos, bet bija patīkami padejot un vēl vairāk baudīt vietējo vīru ungunskuru deju - ar plikām kājām pa karstām oglēm... Te ir neliela galerija.

Divi bulgāri pieķērušies zviedru kolēģim un man - laiks dejot bulgāru stilā.
Sofijas Bojana - mana mīļvieta Sofijā. Dodos uz fonā redzamiem kalniem.
... un esmu virsotnē.

Aidā uz Bulgāriju! Protams man patreiz ir dzimtenes izpētes laiks - priecājos par neatkārtojami skaisto Latviju un savu Rīgas nostūri, kur esmu kā Paradīzē - varētu pat teikt īstā paradīzē Copy un Paste uz zemes... Tāpēc patreiz atturos no ārzemju tūrēm, baudu dzimtās zemes šarmu un visus tās labumus.

Es un Dagnīte piektdienas brīnišķīgā koncerta iespaidā - bija izcils koncerts...

Ar Dagnīti izbaudījām XI XI Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkus... Piedāvāju vienu labu video:

Esi lepns par savu zemi, tautu un brīvību, ko varam baudīt.

Vairāk par Bulgārijas apceļošanu Bulgārijas oficiālajā tūrisma portālā.