I - Reiz pirms desmit gadiem (Vāczeme)

Desmit gadus atpakaļ šajā pašā laikā bijām Vācijā. Tagad pa mājām, pa Latviju. Kopš darbs ir saistīts ar nepārtrauktu ceļošanu, ir sava māja Rīgā un kārtīgi darbojos pa saviem laukiem Vidzemes ZR - vairs nav īpaša vēlēšanās un iekāre skaisto vasaru vai atvaļinājuma laiku izbaudīt kaut kur citur, kaut kur vecajā kultūras pērlē - Vakreiropā vai manā mīļajā Īslandē jeb brīvajās Skandināvijas zemēs. Pilnīgi negribās doties uz kādu eksotiskā zemes nostūri, piemēram Bahamām, Maldīvu salām vai Maurīciju Indijas okeāna centrālajā daļā... Patiess prieks ir no rīta ieņurkot nelielajā Langas upītē, nopeldēties Vecāķu pludmalē (Rīgas pierobežā) vai izbaudīt kādu no Pierīgas ezeriņiem – Ummi, Mazuikas, Garezerus... Visbiežāk gan baudu savu dievīgo Velnezeru Juglā. Zelta smiltis ir visur - pat pie Velnezera un Langas... un ne tikai smiltis... Man tīk Latvijas ēdieni, dzērieni un viss svaigais no sava dārza, pļavām un meža. Esmu kārtīgs visēdājs - labu paštaisīto šašliku un svaigi ceptu zivju fans un protams tīk arī šis tas no vegānu virtuves - svaigi salāti un savu reizi arī kāds labs nefiltrētais izlejamais alus. To visu dzimtenē vari baudīt uz nebēdu.

Bet ne mirkli neko nenožēloju no pagātnes, "jo man pieder viss, kas ar mani ir noticis". Pirmā galerija ir no 2005. gada jūnija / jūlija - 10 gadi ir apkārt un ar baudu atminos šo brīnišķīgo ceļojumu uz Vācijas visizolētāko salu Helgolandi (sala, precīzāk arhipelāgs) atrodas 70 km no Vācijas piekrastes. Vietējie ziemļfrīzi to dēvē par Halaglun, kuru īpatsvars vietējo 1200 iedzīvotāju aizvien ir tīri ievērojams.

Jā un vēl bliezām pa Brēmeni, Lībeku un pasaules pilsētu Berlīni. Par to visu tā laika galerijā, kuru var aplūkot šeit.

Īstais sešinieks - Didzis, vārda dienas gaviļniece Edīte un 4 sakarīgi Ģedertiņi pēc bumbošanas aktivitātēm...

PS: Iedvesma rakstam radās vakar vakarā, pēc Edītes vārda dienas svinības, baudījām Pāradaugavā Kukšu ielas kurortā un Mārupes pusē peldoties Lielsila karjerā. Saule, izcilas aktivitātes, lieliskas sarunas protāms izcilus šašlikus, Edītes pavārmākslas šedevrus un vēl šo to... Tapa tikai viena laba bilde un tā ir šeit pie šī raksta arī aplūkojama.

Deviņas bildes no tā Vāczemes brauciena ir aplūkojamas galerijā, vēl mākonī un vienā cietnī ir pāris simts, bet domāju tās visas publicēt būt pa šerpu. Iesaku ikvienam reiz izbaudīt Ziemeļvāciju un nekādā gadījumā neatmest Latvijas izpēti. Es varu teikt un pat nodziedāt "Man viņa ir visskaistākā tik un tā"...

Ja nu tomēr izlem apceļot Vāczemi, no sirds iesaku ievērtēt Helgolandes arhipelāgu. Patiesa svētība un bauda... Vairāk informācijas Helgolandes oficiālajā mājas lapā: www.helgoland.de.