Miniatūrā pasaule - SIngapūra

Atgriezos martā, bet emocijas vēljoprojām ir dzīvas!

Vēl viens piedzīvojums! Pirmais lidojums uz citu kontinentu, 14 stundas un esi otrā pasaules malā.. Lidojums ar Singapore Airlines - lieki piebilst, ka apkalpošana ir augstā līmenī un pat uz brīdi šķiet, ka kaut kas sajaukts un atrodos biznesa klasē - sajutos īpaša. Ir grūti aprakstīt to sajūtu, kad saproti - šobrīd atrodies virs Bengālijas līča vai Dona mīļo Varanasi..

Izkāpjot no lidmašīnas, saprotu, ka pat gaiss tur ir savādāks - ievilku dziļi elpu un devos iekšā modernakajā lidostā - Changi lidostā. Lidosta patiešām ir iespaidīga un milzīga. Lai dotos pēc savas bagāžas, bija pat jābrauc ar Sky train jeb "gaisa vilcieniņu" - tieši tik liela ir lidosta. Protams, neiztikt bez daudzajām pārbaudēm un zīmogiem pasē.

Sekojot norādēm, atrodu Singapūras sabiedrisko transportu - MRT, biļetes jāiegādājas automātā pirms brauciena - transportā tās nav nevienam jāuzrāda, taču, lai galapunktā atvērtu vārtus - izeju no stacijas - tās būs nepieciešamas. Singapūra ir salīdzinoši maza, taču blīvi apdzīvota un attīstīta valsts. Sabiedriskajā transportā neredzēsiet nevienu iedzīvotāju, kurš nebūtu "ieurbies" savā viedtālrunī. Pāris pieturas, 20 minūtes un esmu klāt. Iedzīvotāji ir atsaucīgi, jo palīdz man ar norādēm uz viesnīcu. Kad esmu mirkli apstājusies, paskatījusies apkārt un sapratusi - Samanta, Tu esi rokas stiepiena attālumā no Austrālijas (!!!), turpinu ceļu līdz viesnīcai - Ibis Hotel Singapore.

Ne mirkli nekavējoties, dodos apskatīt pilsētu. Visērtāk to ir izdarīt, izmantojot Sightseeing bus piedāvājumu, kā arī, uzrādot Singapore airlines biļeti - autobuss ir ievērojami lētāks. Sightseeing autobusa maršruts ir lielisks veids, kā iepazīt apkārtni un saprast, kur kas atrodas, lai tālāk jau varētu visu izpētīt, dodoties ar kājām. Jau pirmajā dienā vēlējos apskatīt slaveno augstceltni Marina Bay Sands Hotel un turpat blakus esošos dārzus Gardens by the Bay, kur tika imitēti lietusmeži. Marina Bay Sands jau ir cits stāsts. Tā ir milzīga ēka, kurā ietilpst gan hotelis, konferenču telpas, veikali, kā arī uz jumta atrodams pasaulē lielākais baseins, kas atrodas tāda augstumā - 57.stāvā. Jāpiebilst, ka baseins ir pieejams tikai viesnīcas apmeklētājiem. Pārejiem tūristiem pa 23 $ ir iespēja pastaigāt pa Skypark Obervation Desk, kas atrodas turpat - uz ēkas jumta. Turp arī devos es. Skats, ko redzēja manas acis ir neaprakstāms - to sapratīs tikai tie, kas paši to redzējuši. Devos turp tada laikā, lai varētu vērot saulrietu jeb, kā diena pārtop naktī. Tas bija viens moments, kad mazā ugunsbumba pazuda aiz augstceltņu stāviem un viss satumsa. Šķiet, ka mūžību tā varētu lūkoties šajā mazajā pasaulītē, kas bija zem manām kājām, lai gan Singapūra jau nav nemaz tik maza - to apdzīvo apmēram 5,5 miljoni iedzīvotāji - daudz priekš nelielās platības. Jāsaka, ka celtnes ir tik, cik viņas ir, taču singapūrieši tās būvē, cik augstu vien iespējams. Man šī valsts asociējas ar skudru pūzni, kur nepārtraukti notiek kāda darbība.

Vieta, kur aizbēgt no pilsetas dzīvības ir Singapūras Botāniskais dārzs, Šim parkam ir jāvelta visa diena, un kas ir jauki - var padomat iepriekš un sagatavot līdzi maizītes, jo pusdienslaikā droši katrs var sameklēt sev ērtāko vietu, ar skaistāko skatu, kur baudīt pusdienas. Šis 74 hektārus lielais parks ir sadalīts 5 daļās, kas iekļauj sevī arī Singapūras Botānisko dārzu un Nacionālo orhideju dārzu. Neliela ieejas maksa bija jāmaksā vien tikai, lai apskatītu burvīgo orhideju dārzu, ko ir vērts redzēt, jo, kā zināms, orhideja ir Singapūras nacionālais zieds. Liels bija pārsteigums, kad ieraudzīju, pēc manām domām, aligatorus, kas pastaigājas brīvā dabā. Vēlāk uzzināju, ka tās ir milzīgas ķirzakas jeb "monolizard", kas tur ir tikai normāli. Ejot garām dīķim pamanīju arī bruņurupučus - daudz bruņurupučus - un tas viss brīvā dabā! Protams - viss taču ir iespējams, jo esmu Singapūrā!

Vēl viens piedzīojums bija brauciens uz blakus esošo Sentosa salu. Brauciens jeb lidojums gaisa vagoniņos (cable car), jo savādak piekļūt nav iespējams. Sentosa sala ir paradīze gan lielajiem, gan mazajiem bērniem. Apskatīju pasaulē 2.lielāko akvāriju - ūdens pasauli, sasveicinājos ar haizivīm, pastaigājos gar pludmali, baudīju uz vietas gatavotu kokosriekstu saldējumu, braucu ar rodeļiem līdzīgu atrakciju (luge - eng) un kas bija satraucošākais piedzīvojums - pozēju ar milzīgu čūsku ap kaklu! Visu vai neko!

Par cik Singapūru apmeklēju pāris dienas pirms ķīniešu Jaunā gada svinībām, atsevišķas pilsētas daļas bija nodekorētas, redzēju nacionālo deju (lion dance), kas ietver daadus rituālus. Protams, apmeklēju arī Chinatown, kur iegādajos suvenīrus un piemiņas rotājumus Jaunajam gadam, kā arī baudīju īstus ķīniešu ēdienus! Tā jau bija kā pavisam cita pasaule un uz brīdi iedomājos, ka atrodos kaut kur - vēl tālāk prom no visiem!

Katru dienu, ko pavadīju SIngapūrā, centos izmantot pēc iespējas vairāk un lietderīgāk - vai tās būtu garas pastaigas pa pilsētu, vai muzeju apmeklējumi - nesūdzējos par tulznām uz pēdām, vai maz gulētajām stundām. Galu galā gulēt var mājās. Ja tiek dota šāda iespēja - ir jāapskata pēc iespējas vairak un redzēju es daudz! Paldies par iespēju!